För oss som försöker bli gravida med första
Plussade idag :) trodde verkligen inte det skulle gå den här månaden men både vanligt clearblue och digitalt visar positivt , är seriöst i chock
Plussade idag :) trodde verkligen inte det skulle gå den här månaden men både vanligt clearblue och digitalt visar positivt , är seriöst i chock
Andra försöket , första barnet :) testade på BIM+1 , hade INGA föraningar, var helt inställd på att det skulle vara negativt faktsikt.. tog bara ett test för att jag ska till min mamma på lördag på spelkväll så ville vara säker på att det var lugnt att ta ett glas vin! Tänkte faktiskt gå in på systemet tidigare idag för att köpa lite vin till middagen ikväll för jag var så säker på att det var negativt men ångrade mig i sista sekund! Så lustigt ändå.
Hej på er! Joinar gärna er nu efter att ha sträckläst hela tråden.
Blir 32 i juni och min karl är 46. Första barnet för mig men har två barn sen tidigare. Inväntar nu äl som bör ske i nästa vecka så vi kan påbörja försök nr.12 i ordningen. Så drygt att försöka och försöka utan att något händer.
Tempar och har använt äl-test trots att jag känner av äl väldigt tydligt. Men det har iaf hjälpt mig att få det bekräftat att det faktiskt är äl jag känner av.
I övrigt har jag provat progesteronkräm och albyl minor (1/3-1/4-tablett om dagen) men det har inte hjälp mig att få plus. Så denna gång provar jag att äta inositol fram till äl. Folsyra har jag ätit sedan vi började försöka, har även fått D-vitamin utskrivet av min läkare. Börjde också äta omega3-kapslar i höstas.
Nu håller jag tummarna att det blir många plus! Håller en extra tumme för oss som försökt extra länge!
Åh, dig känner jag igen från andra trådar. Nu är det ju ändå din tur att få ett plus! Ska hålla tummarna :)
Jag plussade idag!!!
På sjunde försöket tog det. Det känns helt overkligt. Jag kan knappt tro att det är sant.
Känner igen dig med. Tack! Det värmer!
Längtan är verkligen enorm. Så blir till att kräva utredning om det inte går nu, eller har tänkt ringa i nästa vecka och försöka få en tid.
Jag har funderat på det där med äl-test... Som jag har förstått det så är de dyra och inte helt säkra (man kan missa stegringen osv)? Jag funderar på om jag ska köpa eller inte. Har enligt min app ägglossning på måndag. Borde jag testa? Är det inte lika enkelt att ligga varannan dag bara? Jag förstår att det kan vara skönt att ha koll på sin cykel såklart, men egentligen borde det väl bara vara att ligga varannan dag under ett par veckor kring ägglossning? Eller har jag missat nån info? Känns som att jag inte vet hur man gör barn haha
Utredning vore ju himla skönt att slippa egentligen, men gör jag en som visar att hormonnivåer och annat ser bra ut så kan man kanske släppa den oron iaf. Och skulle det visa sig att det är nått som inte är tip top så kan man ju oftast åtgärda det och öka förutsättningar.
Man försöker ju hålla hoppet uppe och tänka att det kommer när det är meningen. Självklart blir det deppigt som attan varje gång mensen kommer, men tycker nog det var jobbigare i början. Man lär sig att leva med och hantera känslorna. Under tiden skämmer jag bort mina syskonbarn med kärlek och bus så ofta jag kan.
Bim-4 eller 3 idag (äl+9). Känner inget. Har dock inte haft min sedvanliga pms-dag en vecka innan bin som jag brukar men antar att det kan ha med ljuset att göra också. Är sugen på att testa på tisdag bara för att få det ur världen nu.
Jag har märkt en sak som är annorlunda denna månaden. Jag har inget pms-humör? Inget alls. Och inga finnar, inga svullna bröst, svullen mage. Men är man gravid borde man väl snarare få värre pms-symptom om man brukar ha några? Skumt. Är sugen på att testa nu så jag kan släppa hoppet om det inte skulle vara något. Bim-2 eller 3 idag, äl+10. Hur hade ni gjort?