För oss som försöker bli gravida med första
Blev inget plus efter sjunde försöket heller här. Testade totalnegativt med predictor early nu på äl+10. Så var det med det.
Blev inget plus efter sjunde försöket heller här. Testade totalnegativt med predictor early nu på äl+10. Så var det med det.
Tur att jag testade i måndagas (äl+10). Lutealfasen blev nämligen 14 dagar denna gången istället för 13 som förra (eller 12 som majoriteten av mina senaste cykler). Hade ju hunnit bygga upp massor med hopp om jag inte vetat att den faktiskt skulle komma. Så nu blir det officiellt försök 8 om ca två veckor då. Hade aldrig trott att det skulle bli ett sådant projekt att göra barn...
Har en fråga om orgasm!
Har läst runt på internet och det är delade meningar om kvinnan bör få orgasm före, under, efter eller inte alls under ägglossningnen för att bli gravid och dess för och nackdelar.
Skulle vara intressant att höra om ni gör på det ena eller andra sättet och i så fall varför :)
Jag har inte bim förrän 13/5 men tempen brukar börja dippa den här tiden alternativt ligga kvar inte höjas. Jag är tvättäkta testoman så tog test i morse, negativt men kunde kanske ana något mycket svagt. Så får se hur det utvecklar sig. Kanske vara inbillade mig. Haha
Godmorgon. Hoppas att någon kan ge mig ett korrekt svar...
Jag och min flickvän har haft oskyddat sex någon månad men inget hände. Då tänkte jag att något är fel, testade mina spermier och dem var bra... men nu när vi har börjat testa min flickvän med ägglossningstest visar det sig att hon inte har någon ägglossning överhuvudtaget ? Hon har en menstruationcykel på exakt 28 dagar varje gång... Max en dag försenat någon gång...
Vi började testa i söndags enligt instruktionerna bör det redan ha visats hennes senaste mens första dag var 27 April och varar ca 6 dgr...
Vad kan detta bero på?
Jag kommer ta en paus från familjeliv nu, känner att jag aldrig kan koppla bort mina tankar från "kommer jag någonsin bli gravid". Det gör så fruktansvärt ont i mig att månad efter månad få negativa gravtest. Jag är så nära på att ge upp.... Har iallafall beställt hem progesterall, så får jag se om det tar sig på försök nr 13.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får plus inom en snar framtid! <3
Nu har jag fått dom där förbannade spottingsarna. Så blir försök nr 13 så snart mensen är över. Ska försöka ringa imorn och boka tid för utredning.
Efter tio månader och ett missfall plus på BIM!
Lyckan.. Funderar på hur jag ska överraska sambon som är bortrest och kommer hem imorgon :)
Förstår till men hon har ej menssmärtor 12 dgr innan mens ????? Hon brukar ha 2 dagar innan mens
Hade spottings i två dagar, inatt lite blod och nu ingenting. Tog ett test igen bara för att, dock tycker jag att jag ser ett streck....!? Eller bara ett spökstreck.... :(
Det var bara ännu ett spökstreck då min mens kom tillbaka dagen efter testet :(
Hade äl igår (förhoppningsvis idag) men tyvärr kom min kille på fel ställe... Blev helt hysteriskt ledsen. Vi prövar ikväll igen men jag tror det är för sent då. Ägget släppte förmodligen igår kväll. 11 försöket åt skogen utan att ens försöka.
Har hört att ägget "lever" i 24 h efter det släppt så ni har fortfarande en chans. Och det finns faktist dom som blir gravida på försatsen, av ett s.k avbrutet samlag. En bekant till mig blev det och hon har endometrios på det också. Lätt för mig att säga kanske, men ge inte upp än!
Jaha då blir det svårt :/. Ni kanske fick till det i förra veckan?
En bra tjej la upp det här i en annan tråd.
"Statistik kring sannolikheten att bli gravid om man bara har sex EN GÅNG under sina fertila dagar.
Om man har sex 5 dagar innan ägglossning: 8 % chans
Om man har sex 4 dagar innan ägglossning: 17 % chans
Om man har sex 3 dagar innan ägglossning: 8 % chans
Om man har sex 2 dagar innan ägglossning: 36 % chans
Om man har sex 1 dag innan ägglossning: 34 % chans
Om man har sex på ögglossningsdagen: 36 % chans
Studien är gjord på ca 650 menscykler."
Det verkar som att jag själv får en månad utan ägglossning. Ska ha ägglossning om 2 dagar enligt appen men varken äl flytningar eller något tecken på att äl-testen ger någon stegring.
Jag som tänkte att nu, NU måste det fan vara min tur..... *suck*
Är det någon som möjligtvis vet hur länge ägget stannar och är befruktningsbar efter ägget har lossat? Eller är det kört om det inte finns spermier i äggleder då den lossar ?
Nej inte än. Pendlar mellan att tänka att den bara är sen & att jag snart kommer bli besviken till att muna gravtest är en billig variant & kanske inte ger utslag än :)
Hade jättemkt värk runt bim men nu inga symtom.
Ja jag hoppas så jävla gärna att det kommer bli ett plus! Känns dumt att inte vet för lever som lite halvt gravid & lite halvt ogravid.
Hur gör ni andra med kaffe, alkohol osv?
Är vegeterian sen 13 år och tänkte börja äta fisk + fiskolja typ när jag blir gravid.
Äl+6 och har rikliga flytningar, kan det vara ett tecken tro? Brukar i vanliga fall vara torr mellan äl & bim... Har också en mindre aptit, mat är inte lika kul att äta längre men mår inte illa eller så. Har inte heller ont i brösten (vilket jag faktiskt brukar ha) hos mig är det tvärtom haha! Hur går det för er andra?