• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

MandiJanis skrev 2017-10-11 22:58:39 följande:

Vad frustrerande det måste kännas, även om det är jätte vanligt att det tar den tiden.. vill verkligen inte vänta så länge.. men de verkar ju inte gå att påverka alls.

Känns så frustrerande med att man lyckades och så blev man liksom ifrån tagen det direkt.. men det positiva är väl iaf att man vet att det fungerar att bli gravida.. så slipper man undra det.

Vi har sex i vanliga fall ca 2-3 gånger i månaden ibland mindre.. jätte trist...

men nu när vi har försökt blir det 4 gånger ca då alla gånger blir vid mina fertila dagar.

Har inte alltid heller värk, tror det kan vara olika månader.. denna gången hade jag ovanligt ont konstigt nog.. började äta rosenrot, någon sa att det kunde göra så man kände av ägglossningen starkare.. än så länge verkar det stämma.

äter du tillskott?

Okej! Ja vi har Kanake i snitt 2 ggr i veckan så är ju helt ok. Men Under min fertila period blir det ibland 2 ggr också. Vill typ köra 4 ggr under den tiden! Detta var första månaden utan äl test. Har alltid en 28 dagars cykel. Men ska nog köra äl test nästa månad ändå. Kör inga tillskott bara b12 vitamin! Är rädd att rosenrot o sånt ska göra min cykel oregelbunden.. vad använder du?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

Bim imorn! Inga ömma pms bröst som jag brukar. Känner verkligen nada! Mensvärken kommer o går lite ikväll men inget tydligt. Känner mig dock ogravid :/

• Jooosen
    Isathe skrev 2017-10-18 21:15:27 följande:

Ååå vad spännande. Håller tummar och tår för dig!!

Jag har fortfarande inte fått någon mens, den var beräknad till i fredags eller lördags, gått in på 5+0 idag. Men har bestämt mig för att vänta till fredag morgon och testa, då har mensen fått 1v på sig.

Så svävar just ju mellan hopp och förtvivlan, har ju med mig en pco som hållt sig i schak sen jag slutade med p-piller i februari men orolig att de är den som nu börjar spöka

Å! Ja förstår det!! Det gör ja redan fast mensen inte ens är sen... vi har försökt sen april.. börjar bli tradigt detta!! Känner mig helt som vanligt :( hur känner du dig i övrigt?
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-10-18 21:59:27 följande:

Ja, hmm hur känner jag mig?

Kissar oftare men de kan ju vara både inbillning och psykologiskt, så inget säkert tecken. Öm i magen, spänner och är annorlunda men kan också vara framkallat. Inga ömma bröst eller liknande

Ungefär så....

Vi får uppdatera varann. Håller tummarna för dig!!

Ja detsamma!! Vi hörs imorn haha ;)
  • Jooosen

Ägglossning igår fredag ! Sex torsdag och idag. Fan att man inte fick till det igår oxå. Så äl dag 16, sex dag 11,15,17! Snälla Gud låt det räcka!!

• Jooosen

Är oxå fortfarande kvar i tråden utan plus! Har försökt ca 10 ägglossnibgar nu och har bim 19/1. Känns hopplöst alltså. Även om många försöker längre än oss.. om ca två månader ska ja nog ringa Sophiahemmet o påbörja utredning, om min sambo är med på noterna dvs... lillatjejen: hur ligger ni till i processen?

• Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-08 10:30:17 följande:

Vi har paus från barnagörandet och läkarbesöken. För vår del är det bara ivf kvar som vi inte alls är redo för :/ Så för oss står det stilla. Vi ska träffa någon att prata med då jag inte alls mår bra av allt och relationen är påväg åt skogen.

Förklara för din sambo hur du känner och säg att nu bokar jag en tid. Gäller att vara öppen med hur man känner för det verkar vara ett vanligt fenomen att sambon inte riktigt känner samma sak som en själv.

Urs vad tråkigt. Speciellt oxå att relationen påverkas så mycket oxå! Känns som man på något sätt ligger lite på olika nivåer. Iaf jag o min kille... Medans jag räknar försöken så vet han nog knappt hur länge vi ens försökt... men som du säger. Ska verkligen försöka vara öppen så gott det går! <3
  • Jooosen
    Pasgetti skrev 2018-01-17 13:46:12 följande:

Testade negativt imorse och har fått de typiska flytningarna jag alltid får innan mens :( Får hoppas in i det sista nu, bim på fredag. Skulle det inte gå vägen är det bara att kämpa vidare.

Oxå bim på fredag! Känner mig så ogravid! :(
  • Jooosen
    Pasgetti skrev 2018-01-17 19:18:00 följande:

Samma här :( Lite kul dock att vi fortfarande har samma BIM. Vi hade samma dagar även i början på 2017 ^^

Haha ja men juste tyckte mig känna igen ditt namn! Ändå hade jag 1 v sen mens i oktober haha! Är på 9e försöket här :( känns så hopplöst! Kram
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-18 12:13:30 följande:

Bim på fredag här med. Har dock fått mina innan mens ömma bröst och haft mens känningar hela natten :(

Urs ... min mens kom nyss. Känner mig så jäkla ledsen!! Funderar på att ringa för utredning snart...
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-20 07:58:27 följande:

Och min kom nu idag.. Orkar snart inte med detta längre x(

Urs det är så jäkla orättvist! Ja måste försöka prata med min sambo o försiktigt lägga fram att utredning borde vara på sin plats ..
  • Jooosen
    Lollaan skrev 2018-02-11 23:24:07 följande:

Typ ett år nu sen som jag slutade med hormonellt preventivmedel, och vi har kört oskyddat sen dess.

Dock är det sjätte månaden nu som vi verkligen ligger i vid ägglossning och använder stickor.

Känns bara så frustrerande när de inte blir nått. Flera nu i min närhet som blivit gravida under tiden vi försökt. Glad såklart för deras skull men samtidigt en klump i magen. När blir det vår tur? Samtidigt vet man ju inte hur länge andra har kämpat heller..

Känns kört denna månad med, mensen är väntad om 2 dagar och har jätteont i brösten precis som jag brukar innan mens.

Hopplöst!

Exakt samma här. Mens beräknad om 3 dagar. I könner bara mina pmsbröst :(. Försökt ett år här. Urs!!
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-02-22 14:51:15 följande:

Tänk att det snart är ett år sedan jag skapade den här tråden! Vi har fått se många fina plus men också fått läsa om alla oss som kämpar än. Jag hoppas verkligen att 2018 är ett bra år och att vi som kämpar kan få våra efterlängtade plus.

Om två veckor ska jag göra en spolning av mina äggledare, därefter slussas vi vidare till RMC i Malmö för insemination eller IVF, beroende på vad spolningen visar. Hela vår utredning har tagit 9 månader och fy fan vilken plåga det har varit.

Ja hoppas 2018 blir vårat år!! Har inte hållt på lika länge som er men passerar ett år av försök nu. Gruvar mig för att ringa om utredning men måste ta tag i det för att lugna mig lite! Kram! Lycka till med spolningen
  • Jooosen
    lica skrev 2018-02-24 11:21:35 följande:

Hej!

Nu är jag åter i tråden igen. Plussade för första gången för några veckor sedan efter att ha försökt i 13 mån. Var vårat första plus & vart så jäkla glada!

Men har nu fått utomkvedhavandeskap och tillbaka på ruta ett. Försöker peppa mig själv med att nu har vi iaf lyckats plussa en gång - så då kanske det går vägen till slut trots allt! :D

Åh :(! Ger mig lite hopp iaf att ni plussade efter 13 månader. Är själv inne på 11e... hoppas att ni plussar snart igen!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första