För oss som försöker bli gravida med första
Ja min äl måste busat med mig!! Alltså är så lycklig! Stort tack!
Blir kul att lägga Stickan under sambons kudde i kväll hihi
Ja min äl måste busat med mig!! Alltså är så lycklig! Stort tack!
Blir kul att lägga Stickan under sambons kudde i kväll hihi
Hade en blödning i går, lite mensvärk. Trodde det berodde på äl.
Japp tredje försöker första barnet. Första försöket med munkpeppar!
Hej, har använt äl-stickor denna cykel från testlagret. Tänkte bara dela med mig av hur snabbt en stegring kan ske. Eftersom stegringen kan ske just så här fort så är det jättelätt att missa den om man bara testar en gång om dagen. Jag brukar börja med att testa 1ggr/dag sen när jag vet att äl bör vara väldigt nära så testar jag 2-3ggr/dag. Jag går då efter sekret, cykelhistorik samt att jag har ganska myckey äl-smärtor.
Dessa tre test är tagna idag på förmiddagen, eftermiddagen och nu på kvällen.
Har haft så mycket äl-värk idag som stegrade nu ikväll. I ungefär i samma takt som testen stegrade. Skönt att på något vis få det bekräftat ändå med test trots att jag fått så flera gånger förut. Jag kan absolut lita på min kropp men blir ändå nervös när jag inte vet säkert.
Sexade loss både lördag och söndag men får nog försöka locka sambon idag och imorn med. Haha
Will do!
Såg förresten att du skrivit om kort mens i en annan tråd. Jag har själv ibland haft mens i bara 2-3 dagar och tror inte att mensens längd påverkar ägglossningen.
Hoppar in lite sent här:)
Är 30, sambon 38 och försöker få till vårt första barn ihop. Har försökt drygt ett halvår och det tar så mycket på mitt humör när det inte tar sig. Oroar mig över om vi ens kan få barn eftersom vi ej blivit gravida tidigare - varken tillsammans eller på eget håll. Oroar mig över min övervikt - är det pga den? Blir så jäkla besviken varje månad när mensen kommer att jag grinar - för att ett par veckor senare vid ÄL bli helt manisk och är helfokuserad på att ligga som fan så karln får lite prestationsångest.
Blir stressad över alla gravidmagar som är tamejfan överallt - på stan, instamgramflödet osv. Och när kompisar och nära talar om hur lätt det gick för dem. Känns som alla runtom är gravida/föräldrar och lyckliga.
Det är väldigt lätt att nojja. Speciellt när man längtar så otroligt mycket. Själv ska jag på första mötet imorn inför utredning så kommer fråga om vul (om det inte erbjuder det självmant) för att få äl bekräftat när den ändå verkat ske i detta nu.
jag var på utredning via RMC för en vecka sedan där sa min läkare att de rekommenderar sex två-tre gånger i veckan och att jag genast skulle sluta med alla ÄL-tester.
Då var man hemma igen efter första mötet inför utredningen. Gjorde vul som visade på ägglossning idag. Högra äggstocken (som jag har ägglossning från denna gång) har hamnat lite under och såg ut att ha vuxit fast lite, det verkade dock inte störa, men det är troligen orsaken till min extrema äl-smärta och mensvärk. Så hon pratade om att endometrios kunde vara orsaken, men att det inte kan fastställas utan titthålsoperation vilket inte känns aktuellt i nuläget.
Fick även lämna blodprov idag för AMH och TSH och första dagen på nästa mens ska jag ringa och boka tid för äggledarspolning.
Sambon ska lämna spermaprov på KS Huddinge och ska då ha "hållt sig" i 2-5 dagar. Då vi har så pass nära så kan han göra det hemma då det ska lämnas in inom en timme från att han har "tömt".
Så nu är det vara att vänta. Tycker dock att det var lite konstigt att jag inte skulle lämna prover före och efter ägglossning som andra verkar ha gjort vid sina utredningar.
Så kom den inte med...