Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

För oss som försöker bli gravida med första

Mikaelhbg123 skrev 2017-06-13 14:56:57 följande:

Det visade två lika starka streck den 9:e men jag tyckte det var för tidigt ?? Hon fick sin senaste mens 28:e maj. Och den varade 5 dagar! Enligt appen skullle ägglossning ske igår. Kan det ske tidigare ? Kan man ha två gånger ägglossning kanske. ?

Jag hade postitiva äl stickor i 11dagar en gång så gick över till clearblues äl test. Stickorna kan reagera på olika hormoner medans dom digitala endast reagerar på hormonet LH. Lite dyrare men så värt det så man slipper nojja om varför stickorna är positiva.
  • Lillatjejen1992
    Mikaelhbg123 skrev 2017-06-15 13:32:13 följande:

Glömde påpeka att hon känner att hennes bröst svullnat med !

Vissa får symptom tidigt, andra inte. När man börjar försöka är det lätt att "känna" saker till höger och vänster och som någon skrev tidigare kan just ömma/svullna bröst bero på annat oxå. Mitt råd är att försök att inte tänka så mycket då man lätt kan bli "skengravid" när man påbörjat bebisverkstaden. Slappna av och glöm inte att ha roligt.
  • Lillatjejen1992
    Mikaelhbg123 skrev 2017-06-15 18:02:32 följande:

Tack för informationen :) det sägs att man ska slappna av och ha roligt men man vill att det ska hända lixom NU ????????

I know the feeling, vi har försökt ett år nu ;) En dag händer det. Passa på att njuta av varandra. Man lever bara en gång och en skaffabarn process kan tära på ett förhållande rejält. Ingen ide att stressa upp sig från början :)
  • Lillatjejen1992
    Mikaelhbg123 skrev 2017-06-17 21:41:14 följande:

Min sambo hade ÄL ca 11 juni. Någon dag efter, nu ca 4 dagar har hennes bröst svullnat mycket och hon har både jätte ont i brösten samt bröstvårtorna, brösten är sjukt varma! Enligt henne har hon aldrig haft så, samt att hennes mens förväntas 27 juni.

Är det någon som vet ? Bör man ta kontakt med läkare ?

Fick likadant och "innan mens symptom" och hormonella reaktioner kan variera med tiden.
  • Lillatjejen1992
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 23:27:55 följande:

Skönt att hon fick ägglossning tillslut. Min verkar inte komma.

Verkar inte heller få någon ägglossning denna månad ..
    Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
  • Lillatjejen1992
    HannaPanna92 skrev 2017-07-10 17:00:36 följande:

Så jävla surt om det är så för oss.. Min sista ägglossning jag då skulle hinna ha på min semester innan det är dags för stress på jobbet igen.. Trodde att en lång semester skulle göra susen men icke :(

Den suger ju rejält

Själv har jag inte semester men känns ändå så tråkigt då man på nått sätt intalar sig själv "nu är det våran månad" och så ägglossar man inte ens.
  • Lillatjejen1992
    HannaPanna92 skrev 2017-07-10 23:07:45 följande:

Inget illa mot dig nu såklart!! :)

Den där jäkla listan är ett stort hån mot oss som aktivt försökt få barn under en lång tid :(

Håller med.. alla jäkla listor och statistiker har ställt till det rejält vissa månader :-P
  • Lillatjejen1992
    FridaB92 skrev 2017-07-11 08:01:39 följande:

Okej och jag försökte verkligen inte trampa någon på tårna. Såg det inte som ni gör. Hade ju såklart inte postat den om jag visste det. För mig ger den hopp pga att min cykel har blivit mycket oregelbunden det senaste och har jättesvårt att pricka exakt in någon ÄL...

Ingen fara :) ventilerar bara tankar med någon som går igenom ungefär samma sak. Hade oxå jätteoregelbunden cykel 3första månaderna. Sen blev cykeln något mer regelbunden :) Men trors det så är vi nu inne på försök 14
  • Lillatjejen1992
    HannaPanna92 skrev 2017-07-11 22:49:04 följande:

Det blev visst ägglossning den här månaden ändå!! Tog ett test i morse -neg, tog ett efter lunch -neg & tog ett till nu ikväll och då kom den glada gubben!

NU är det min tur att få ett plus & bebis!!!

Håller tummarna för att detta är din månad!
  • Lillatjejen1992

Cykeldag 20 (brukar ha pos ältest cd 18&19) och ännu inget pos ältest. Inväntar mens (om det nu blir ngn) och siktar på försök 14 (egentligen 15).

Hade såååå gärna hoppats det skulle ta sig denna månad då jag jag siktat på att förhoppningsvis vara gravid innan jag fyller 25 (6/8) men självklart har man ingen ägglossning månaden innan.

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första