Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

För oss som försöker bli gravida med första

HannaPanna92 skrev 2017-07-15 00:30:50 följande:

Ååh känner så med dig!! Fyller också 25 år nu i sommar, faktiskt samtidigt som jag har bim..... Kan både bli världens bästa present eller sämsta. Återstår att se. Men jag gissar på mens som alla andra månader. :(

Vi håller tummarna för att det är din tur innan 25 iaf!
    Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
  • Lillatjejen1992
    Sasgonzalez skrev 2017-07-21 23:59:00 följande:

Jag och min fru gick igenom ett helvete och kunde inte få barn under 6 års tid. Det är jätte vanligt att man inte få barn så ni är inte ensamma.

Vi gick igenom 3 fulla IVF behandlingar med ca 15 insättningar totalt. Det funkade aldrig för oss. Därför skriver jag till er nu..

Äntligen blev vi gravida! Om en månad får vi en son. Nu kommer vi hjälpa alla med problem då vi vet vad ni går igenom och det finns ingen som tar tag i detta stora problem.

Svaret är HOMEOPATI. Vi fick hjälp av en gammal kvinna som jobbar med naturmedicin. Anledningen till varför vi inte kunde bli gravida var för min frus sköldkörtel. Vården blundade för detta. Efter 8 månaders homeopati blev vi gravida på första försöket!

Maila gärna vid frågor så besvarar vi de så gott vi kan. Lycka till! :)

Hälsningar,

Familjen Gonzalez

På mig har dom tagit prover men inget fel på min sköldkörtel .. Grattis till graviditeten :)
  • Lillatjejen1992
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-24 18:59:47 följande:

Hej! Är det någon som kan förklara ? Hjälpa oss hur man mäter baseltemparaturen ? Är det som vanligt under tungan? Om man har ca 37 grader varje dag och får en stigning på 37.3-37.5 är det då ägglossning har skett eller hur gör man? Tacksam för svar

Man tar tempen varje morgon (helst samma tid) INNAN man går upp. Sedan skriver man in resultaten i en app, exempelvis fertility friend.

Vid ägglossning höjs tempen och sjunker igen när mensen kommer. Är man gravid stannar tempen kvar på den högre temperaturen. Pröva googla annars eller kolla trådar här på familjeliv.
  • Lillatjejen1992
    lica skrev 2017-08-17 11:45:53 följande:

Försök 8 åt helvete. Skitliv.

Kram!
    Kämpat för ett plus sedan sommaren-16. Ännu inte lyckats.
  • Lillatjejen1992

Ännu inget plus här så jag och sambon påbörjar utredning i september. Helt overkligt att vi ännu står här utan barn och uppfyller kraven för en fertilitetsutredning. Något man aldrig trott när man påbörjade resan till ett plus men här står vi, 15 försök senare utan att ha plussat en enda gång.

• Lillatjejen1992
    HannaPanna92 skrev 2017-08-22 13:13:06 följande:

Skönt att ni kunde få tid så fort till utredningen!

Ja .. nämnde att vi inte plussat alls sedan starten så vi fick tid lite snabbare. Ingen rolig erfarenhet detta men nu är bollen i rullning iaf :(
  • Lillatjejen1992
    HannaPanna92 skrev 2017-08-22 14:25:03 följande:

Och jag fick precis brev från sjukhuset jag med!!!!!!! Vårt besök skulle ju ske i december men nu blir det redan den 14.e september!!!! Jag är i chocktillstånd och gråter helt hysteriskt av ren lycka.

Toppen ju!! Då går vi återigen igenom nästan samma sak samtidigt :))
  • Lillatjejen1992
    FridaB92 skrev 2017-08-22 17:15:41 följande:

Stort grattis till er båda! :D

Orosmomentet nu är ju att dom inte skulle hitta något och man får fortsätta försöka ett år till x(
  • Lillatjejen1992
    FrökenE1985 skrev 2017-08-23 23:38:55 följande:

Där jag gick så remitterar de ändå vidare för ivf även om de inte hittade några fel. Så oroa dig inte för det. Jag valde dock att avvakta med det då jag ska genomgå en traumabehandling under hösten och då inte får vara gravid.

Där vi fick tid var hon tydlig med att berätta att hittas inget kommer vi få försöka i ett år till innan remiss. Vet inte om det beror på min ålder eller vad det beror på :/
  • Lillatjejen1992

Just nu är jag så jävla förbannad, så jävla arg. När min mens började bråka förra året (oregelbunden och magsmärtor) fick jag tid hos aleris gyn. Till mig sa han då att allt såg bra ut , endast en urinvägsinfektion och blev hemskickad med provera för att få igång mensen samt penicillin.

Nu i samband med utredning på gång begär jag att få hem jornaler. I journalerna står "det finns endometrial polyp" och att han bokat in återbesök i oktober förra året för "hydrosonografi"?! Detta har jag inte fått någon information om alls! När jag lämnade hans klinik var ingenting fel. Han har misstänkt grejjer som alltså kan ha påverkat min fertilitet utan att informera mig om det! Ett år av ovisshet, ilska och depression över att det inte tar sig när vi kunde ha vetat detta helatiden !! Och att kliniken efter inte har sett detta?!

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första