För oss som försöker bli gravida med första
Hej!
Jag är 30 år och min sambo är 33 år och jag slutade med p-piller i somras efter 13 år.
Första tanken var att det kan ju ta ett tag innan kroppen är återställd, så blir det så blir det.
Har haft två regelbundna menstruationer sen dess och i förra månaden gjorde vi nåt slags försök att pricka ägglossning med hjälp av appen Flo. I måndags var jag fyra dagar sen och var övertygad om att jag var gravid. Gjorde ett test på tisdagen som var negativt, tänkte vänta nån vecka med att testa igen. På onsdagen och torsdagen fick jag en brun flytning och började fundera. Och i fredags, åtta dagar sen, så dök mensen upp men den har verkligen varit minimal mot vad den brukar.
Jag känner mig inte så särskilt stressad över detta ännu men mina tankar fastnar på en sak som jag undrar om fler funderar över.
Om det skulle gå bättre nån av de närmsta månaderna så blir beräknad födsel mitt i sommaren. Säkert jättemysigt men man har ju blivit uppskrämd av media att det inte finns nån personal på förlossningen i semestertider. Som förstagångsföderska vill man gärna slippa oroa sig för sånt.
Hur tänker ni andra, någon som gör uppehåll i barnverkstan p.g.a. detta?