Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

För oss som försöker bli gravida med första

Isathe skrev 2017-12-11 15:06:29 följande:

Stort grattis igen!!

Det ger hopp för en annan som försökt sedan februari utan ett enda pluss hittills.

Jag och sambon har försökt sedan juli 2016 och inte plussat en enda gång så vet hur det känns. Håller dock tummarna för att det tar sig för er snart!
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992
    Isathe skrev 2017-12-11 15:29:39 följande:

Ja usch, jag har sett dina inlägg och lider verkligen med er.

För vår del ser spermierna bra ut, passagen i mina äggledare ser också bra ut. Däremot har jag pcos så släpper väl inte ägg varje månad tyvärr....

Tur i oturen att spermierna såg bra ut! Det svåra blir ju när det är fel på båda (som i vårt fall). Jag har pco men svarade bra på letrozolen men det spelar ju ingen roll om jag ägglossar när inte spermierna kan göra sitt :/

Men om du har pcos får man väl behandling tidigare? Eller har du redan fått det?
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992

Längesen någon skrev i tråden. Finns det några aktiva kvar? Hur går det för er?

• Lillatjejen1992
    Elliot1 skrev 2018-01-08 00:40:48 följande:

Jag har inte skrivit så mycket här men läser allt och följer. Har sett dina inlägg och måste bara säga att jag verkligen känner för er. Förstår att det är många som säger detta och att det antagligen framkallar kräkkänslor när jag skriver det men ge inte upp!! Det finns många sätt att få hjälp och jag tror på er!

Vi har försökt i ett år nu, har visserligen blivit gravid en gång (mf) så känns nästan orättvist att skriva det. Försökt 4 månader efter mf utan ett nytt plus. BIM idag/imorgon men har smörjt med progesteron så vet att mensen kan bli sen. Ganska säker på att den dyker upp nu i dagarna. Har inte testat mig än då jag är utomlands och valde att inte ta med några test. Får försöka hitta något apotek om mensen inte dyker upp.

Tyvärr finns ju inte så många alternativ kvar för oss än ivf, vilket inte är aktuellt för oss i dagsläget. Vi har en paus från allt och ska boka tid hos familjeterapeut. Relationen klarar inte av mer försökande eller läkarbesök i nuläget. Äter dock fortfarande letrozole men börjar tro att läget med sambons spermier har blivit sämre. Trodde verkligen det skulle ta sig förra månaden då jag hade fin äggblåsa och fick ägglossningsspruta, men mensen fick jag i julklapp ändå :/

Fortsätt kämpa! Beklagar ditt mf!
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-01-08 07:43:49 följande:

Är också kvar i tråden! Tänk att jag skapade den här tråden för snart 10 månader sedan och så många som har plussat, sen är här några inkl mig som kämpar och kämpar än. Jag håller tummarna för oss alla

Hur går det för er med allt?
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-01-08 07:26:24 följande:

Är oxå fortfarande kvar i tråden utan plus! Har försökt ca 10 ägglossnibgar nu och har bim 19/1. Känns hopplöst alltså. Även om många försöker längre än oss.. om ca två månader ska ja nog ringa Sophiahemmet o påbörja utredning, om min sambo är med på noterna dvs... lillatjejen: hur ligger ni till i processen?

Vi har paus från barnagörandet och läkarbesöken. För vår del är det bara ivf kvar som vi inte alls är redo för :/ Så för oss står det stilla. Vi ska träffa någon att prata med då jag inte alls mår bra av allt och relationen är påväg åt skogen.

Förklara för din sambo hur du känner och säg att nu bokar jag en tid. Gäller att vara öppen med hur man känner för det verkar vara ett vanligt fenomen att sambon inte riktigt känner samma sak som en själv.
  • Lillatjejen1992

Oj så många som var kvar! Skickar en stor kram till er alla!

• Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-01-17 17:57:08 följande:

Oxå bim på fredag! Känner mig så ogravid! :(

Bim på fredag här med. Har dock fått mina innan mens ömma bröst och haft mens känningar hela natten :(
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-01-18 13:31:57 följande:

Urs ... min mens kom nyss. Känner mig så jäkla ledsen!! Funderar på att ringa för utredning snart...

Och min kom nu idag.. Orkar snart inte med detta längre x(
  • Lillatjejen1992
    Hormonkarusellen skrev 2018-01-20 08:48:45 följande:

Min med, men den var framtvingad. På onsdag ska jag till läkaren igen och lära mig ta sprutor. Får inte föra ivf, men ska i alla fall få testa något annat än letrozol och se om det kan vara vad som fungerar för mig.

Lillatjejejen, har ni varit och pratat med någon än eller kämpar ni på egen hand? Har ni pratat med familjen? Vi har äntligen pratat med svärmor, och jag tror det var riktigt bra för sambon framför allt... jag har pratat med två kompisar i alla fall, det hade inte han gjort.

Vi väntar på våran tid hos familjeterapin. Vi har berättat för alla runtomkring oss & jag skriver även öppet om det på sociala medier. Dock är vi väldigt ensamma i allt dehär ändå, eller framförallt jag då jag är den enda i förhållandet och i familjen/släkten som ännu aldrig fått barn.
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-01-20 09:10:24 följande:

Urs det är så jäkla orättvist! Ja måste försöka prata med min sambo o försiktigt lägga fram att utredning borde vara på sin plats ..

Ja det är ju de .. x(
  • Lillatjejen1992

Mensen startade tydligen inte så hoppet steg ju lite. Måste ju pga min letrozolebehandling ta test ungefär innan mens. Kör aldrig clearblue annars och sjääälvklart var det ett spökstreckstest! Orkar inte ens xD

• Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-01-20 14:05:50 följande:

Tycker det ser starkare ut än mitt spökstreck som jag hade på cb!! Ta ett digitalt istället, håller tummarna!! <3

Påbörjade letrozolekuren en dag senare denna månad så tror mensen kommer imorgon istället.. Sen vet jag ju att strecket borde ha varit starkare vid dehär laget <3
  • Lillatjejen1992
    lica skrev 2018-01-21 10:10:03 följande:

Jag är också kvar! Vi har försökt i 12 månader och jag mår inget vidare för tillfället över situationen. Har även en endometrios som ökat markant det senaste halvåret så ska starta en utredning så jag får hjälp med smärtan. Tycker allt bara är skit. Överväger varje månad då mensen kommit & jag grinat klart att skaffa en hund så jag inte blir så jäkla besviken varje gång. med the struggle continues! 

Vet hur det känns <3
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första