För oss som försöker bli gravida med första
Stort grattis igen!!
Det ger hopp för en annan som försökt sedan februari utan ett enda pluss hittills.
Stort grattis igen!!
Det ger hopp för en annan som försökt sedan februari utan ett enda pluss hittills.
Ja usch, jag har sett dina inlägg och lider verkligen med er.
För vår del ser spermierna bra ut, passagen i mina äggledare ser också bra ut. Däremot har jag pcos så släpper väl inte ägg varje månad tyvärr....
Längesen någon skrev i tråden. Finns det några aktiva kvar? Hur går det för er?
Jag har inte skrivit så mycket här men läser allt och följer. Har sett dina inlägg och måste bara säga att jag verkligen känner för er. Förstår att det är många som säger detta och att det antagligen framkallar kräkkänslor när jag skriver det men ge inte upp!! Det finns många sätt att få hjälp och jag tror på er!
Vi har försökt i ett år nu, har visserligen blivit gravid en gång (mf) så känns nästan orättvist att skriva det. Försökt 4 månader efter mf utan ett nytt plus. BIM idag/imorgon men har smörjt med progesteron så vet att mensen kan bli sen. Ganska säker på att den dyker upp nu i dagarna. Har inte testat mig än då jag är utomlands och valde att inte ta med några test. Får försöka hitta något apotek om mensen inte dyker upp.
Är också kvar i tråden! Tänk att jag skapade den här tråden för snart 10 månader sedan och så många som har plussat, sen är här några inkl mig som kämpar och kämpar än. Jag håller tummarna för oss alla
Är oxå fortfarande kvar i tråden utan plus! Har försökt ca 10 ägglossnibgar nu och har bim 19/1. Känns hopplöst alltså. Även om många försöker längre än oss.. om ca två månader ska ja nog ringa Sophiahemmet o påbörja utredning, om min sambo är med på noterna dvs... lillatjejen: hur ligger ni till i processen?
Oj så många som var kvar! Skickar en stor kram till er alla!
Oxå bim på fredag! Känner mig så ogravid! :(
Urs ... min mens kom nyss. Känner mig så jäkla ledsen!! Funderar på att ringa för utredning snart...
Min med, men den var framtvingad. På onsdag ska jag till läkaren igen och lära mig ta sprutor. Får inte föra ivf, men ska i alla fall få testa något annat än letrozol och se om det kan vara vad som fungerar för mig.
Lillatjejejen, har ni varit och pratat med någon än eller kämpar ni på egen hand? Har ni pratat med familjen? Vi har äntligen pratat med svärmor, och jag tror det var riktigt bra för sambon framför allt... jag har pratat med två kompisar i alla fall, det hade inte han gjort.
Urs det är så jäkla orättvist! Ja måste försöka prata med min sambo o försiktigt lägga fram att utredning borde vara på sin plats ..
Mensen startade tydligen inte så hoppet steg ju lite. Måste ju pga min letrozolebehandling ta test ungefär innan mens. Kör aldrig clearblue annars och sjääälvklart var det ett spökstreckstest! Orkar inte ens xD
Tycker det ser starkare ut än mitt spökstreck som jag hade på cb!! Ta ett digitalt istället, håller tummarna!! <3
Jag är också kvar! Vi har försökt i 12 månader och jag mår inget vidare för tillfället över situationen. Har även en endometrios som ökat markant det senaste halvåret så ska starta en utredning så jag får hjälp med smärtan. Tycker allt bara är skit. Överväger varje månad då mensen kommit & jag grinat klart att skaffa en hund så jag inte blir så jäkla besviken varje gång. med the struggle continues!