Inlägg från: Mikaelhbg123 |Visa alla inlägg
  • Mikaelhbg123

För oss som försöker bli gravida med första

Har en fråga varför vissar ägglossningstestet

En sån här linje till höger på morgonen och kvällen men testet till vänster är vid 14:00 på dagen?

• Mikaelhbg123

Hej. Min flickvän hade ÄL runt 13:e-14:e maj, och vi hade sex ca 4 dgr i rad då! Min fråga är när bör man testa med ett graviditetstest för att se om det har fäst sig :)? Hennes nästa menstruation skall då komma egentligen nu den 26:e-27:e maj? Någon som vet ungefär ?

Vi testade idag och det var negativt :/

Tacksam för svar!

• Mikaelhbg123
    Ankan373 skrev 2017-05-22 11:52:40 följande:

Då är det nog för tidigt att testa! Test brukar funka kring när mensen förväntas att inte komma .. så testa igen på fredag eller lördag om mensen inte dykt upp! Större chans att det ger utslag då om ni är gravida :)

Tack för informationen :)
  • Mikaelhbg123
    Ankan373 skrev 2017-05-22 12:01:37 följande:

Tyvärr är det bara att vänta och se som funkar i dagsläget! Men lycka till, håller tummarna för att ni får ett plus till helgen :)

Precis, tack så mycket :)
  • Mikaelhbg123

God dag :) jag är  lite nyfiken, jag och min flickvän bestämt oss för att skaffa barn och detta är första månaden vi tar det på allvar med ägglossningssticka. Hon fick positivt med ägglossningsstickan och så fort det visade det hade vi sex 4-5 dgr i rad. Men nu kom mensen ändå. Jag som är killen då har även testat mig med Clearblue Fertilitetsspermatest och fick ett positivt streck. Är det något man bör oroa sig över? Blir man ej gravid direkt när man träffar ägglossningen? Tacksam för svar.

• Mikaelhbg123
    Lillatjejen1992 skrev 2017-05-28 21:50:14 följande:

Vi har prickat ägglossning i 11mån nu och ännu ingen bebis .. 25% chans att lyckas.

Jag förstår, det är jobbigt. Men jag söker vård redan nu haha! Är så skeptisk mitt ex som gjorde abort blev gravid då hon missade p piller en dag och nu känns det som något är fel då vi har oskyddat sex och min sambo dricker inte p piller sen flera år tillbaka.
  • Mikaelhbg123
    FridaB92 skrev 2017-05-28 20:11:34 följande:

Vad jag har hört så har man "bara" cirka 25 % (om ni är runt 30) chans att bli gravid om man göra allt rätt och båda är fertila :) så ni behöver inte oroa er över att det inte blivit nått.

Bara att försöka igen :) lycka till!

Det är ju som att leta efter en nål i hästhö :(

Tack, det ska vi.
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-05-29 09:21:49 följande:

Tyvärr är det så att om ni söker vård/utredning nu så tar ni tid och plats för oss andra som väntar på tid hos läkaren. Finns en anledning till att man ska vänta ett år innan hjälp, låter hårt och orättvist kanske men det är sanningen.

Det är bara till att försöka igen :)

Så sant :))
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:08:16 följande:

Och nu kom det rosa på pappret... ingen graviditet på försök nr 13 :'( Hatar detta.. har tappat glädjen i att försöka få barn, jag blir bara mer och mer deprimerad av alla negativa tester

Förlåt att jag frågar men har ni varit på någon form av kontroll? Hur gammla är ni?
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 12:15:16 följande:

Ska träffa läkaren imorgon faktiskt för en utredning. Vi är 24 & 29 år gamla

Vad bra! Har ni lämnar blodprov och sperma test m.m?

Det kanske är bara något litet som stör så som hormon obalans eller något litet :)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första