• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

Postar här med. Vad tror ni äl imorn eller på måndag? Detta idag kl 14;30

• Jooosen
    Längtanefterdig skrev 2017-04-22 20:58:52 följande:

Fortsätt testa, det beror på hur din stegring brukar se ut. Det kan bli ett positivt test imorgon men då släpper inte ägget förrän 1-2 dygn efter. Så det blir nog inte äl imorgon i alla fall 

Tack för svar! Har bara testat en gång (förra månaden) innan då med cb. Så stickor är helt nytt. Men hoppas på tisdag för tills dess är ja inte hemma haha!
  • Jooosen
    Längtanefterdig skrev 2017-04-22 21:13:48 följande:

Okej. Som sagt, fortsätt att testa. Skulle du få ett positivt test imorgon så släpper ägget troligtvis på måndag eller tisdag så vi hoppas på att det blir positivt tidigast måndag så du inte missar  När det börjar bli starkare så kan det även vara bra att ta minst 2 gånger om dagen för att inte missa stegringen och att hålla sig minst 4 timmar där emellan.

Tack söta du för svar :))
  • Jooosen
    Pasgetti skrev 2017-04-23 14:35:13 följande:

Läste precis igenom hela tråden och verkar vara så trevligt här så jag vill också vara med :D

Är på 3e försöket nu, jag är nyss fyllda 26 och sambon fyller 24. Myste till det för någon timme sen och tänkte att jag lika gärna kunde ta ett Äl test för att se hur det ligger till, och tycker minsann att det ser väldigt positivt ut eller vad säger ni? :D

Jag som tänkte börja testa imorgon hade ju kanske missat det annars ju så tur att jag faktiskt testa! Fick inte positivt på Äl test förrän cd 17 förra månaden, nu är jag på cd 13 ^^

Välkommen! Har oxå äl idag bim 6 maj. Kommer dock inte få till det förrän tisdag så känns kört denna gång :(.. känns drygt o vänta en månad till... jag tycker det definitivt ser positivt ut!! Tror jag svarade i en annan tråd oxå :p
  • Jooosen
    Pasgetti skrev 2017-04-23 14:44:53 följande:

Oj, ja jobbigt att behöva vänta så, tänk att man (iaf jag) en gång trodde att det räckte med oskyddat en gång när som på månaden så var man på smällen x) Tror nog att min sambo tror på det fortfarande trots att jag försökt förklara för honom flera gånger hur det verkligen ligger till, hehe! Jag har bim 9 maj :D

Har inte sett om någon svarat på den andra tråden hehe får nog gå in och kika :D

Haha försöker oxå förklara det. Att man måste passa på en viss tid men undrar om han fattar! Ja verkligen.. är rätt mycket svårare om man säger så! Lycka till nu :))
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-04-23 19:41:17 följande:

Jag känner mig så himla ledsen idag. Är genomförkyld men vågar varken ta Ipren eller zyx, utifall jag skulle bli gravid. Dessutom känns det jättekonstigt att försöka ligga med min kille (ska enligt appen ha ägglossning imorgon, har dock noll känningar) när man är tokförkyld och har feber, det skulle vi ju aldrig ha gjort i vanliga fall liksom. Han sa lite försiktigt "det kanske blir svårt att ligga idag eftersom du är så sjuk" vilket gjorde att jag började gråta och snyftade "men jag orkar inte vänta 4 veckor till nästa försök!!!" och han försökte trösta och sa att om du mår bättre imorgon bitti så kan vi ligga då, haha. Alltså jag är ju verkligen inte sugen på sex just nu, vill bara sova med huvudet i frysen typ, men det gör mig så ledsen att allt jag gått och väntat på skjuts upp en månad till pga en jävla förkylning. Känns också så värdelöst att inte våga ta tabletter som hade kunnat få mig att må lite bättre, bara pga en graviditet som ändå inte kommer hända. Önskar typ inte min värsta fiende att försöka få barn. Är så otroligt avundsjuk på mina vänner som bara "nämen vi tänkte att vi ligger en gång och ser vad som händer och oops så blev jag gravid! :)))". Orättvist!!! Sorry för negativt inlägg.

Men ååååh! Förstår dig precis.. det är en sån påfrestning och evig jäkla väntan. Är på andra försöket men kommer inte kunna få till det. Har äl idag :( och kommer inte kunna träffa killen.. så en månad till att vänta!! Min bästa vän blev gravid utan att hon ville och är i v. 20 nu. Jag kan typ inte glädjas. Så hemsk man e.. hur många ggr har ni försökt? Man får vara negativ ibland!! Kram
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-04-23 22:06:04 följande:

Åh, vad trist! En månad känns som så sjukt lång tid just nu. Och då är det inte ens säkert (långt ifrån) att man faktiskt BLIR gravid om en månad, det är liksom så lång tid till att ens kunna försöka igen... det är bara andra försöket för oss med. Så alltså, jag fattar att man kan ha värre problem än att man är förkyld och inte kan försöka få barn på andra försöket (känner mig bortskämd som ens klagar), men som du skriver så är det verkligen en påfrestning. Att längta så och inte ha en aning om hur lång tid det kommer att ta. Förstår dig verkligen med din vän, jag har också vänner som blivit oplanerat gravida. Helt ärligt så är jag så avundsjuk att jag har svårt att bli glad för dem (men jag låtsas såklart). Det är som att en del av dem inte heller reflekterar över vilken tur de har att det gick så lätt. Till och med min mamma sa när vi pratade om barnlängtan "det är jättelätt att bli gravid". Man ba jaha kul att det gått så lätt för dig mamma men så lätt verkar det inte vara för mig... Kram!!

Verkligen!! Det är just den där undran över hur lång tid det faktiskt kommer att ta! Känner mig oxå dum med dessa tankar redan när andra har försökt flera år. Känner mig oxå stressad att tiden bara går trots att jag faktiskt "bara" är 28. Hur gammal är du? Börjar noja att jag har väldigt kort mens men mycket mensvärk. Inbillar mig att allt inte står rätt till fast det kanske visst gör det. Suck denna frustration ....
  • Jooosen

Fick oxå så på äl test i helgen. Stegring sen under natten verkar det som att det var högsta då jag inte såg så mkt alls dagen efter. Ändå hade jag världens äl värk så antar att något måste hänt...

• Jooosen

Tror ni fresten att det är för sent att ha sex imorn (tisdag - eftermiddag/kväll) om jag hade ägglossningsvärk igår (lördag) på dagen? Hade inget utslag på äl test igårkväll :/...

• Jooosen
    inez898 skrev 2017-04-23 19:41:17 följande:

Jag känner mig så himla ledsen idag. Är genomförkyld men vågar varken ta Ipren eller zyx, utifall jag skulle bli gravid. Dessutom känns det jättekonstigt att försöka ligga med min kille (ska enligt appen ha ägglossning imorgon, har dock noll känningar) när man är tokförkyld och har feber, det skulle vi ju aldrig ha gjort i vanliga fall liksom. Han sa lite försiktigt "det kanske blir svårt att ligga idag eftersom du är så sjuk" vilket gjorde att jag började gråta och snyftade "men jag orkar inte vänta 4 veckor till nästa försök!!!" och han försökte trösta och sa att om du mår bättre imorgon bitti så kan vi ligga då, haha. Alltså jag är ju verkligen inte sugen på sex just nu, vill bara sova med huvudet i frysen typ, men det gör mig så ledsen att allt jag gått och väntat på skjuts upp en månad till pga en jävla förkylning. Känns också så värdelöst att inte våga ta tabletter som hade kunnat få mig att må lite bättre, bara pga en graviditet som ändå inte kommer hända. Önskar typ inte min värsta fiende att försöka få barn. Är så otroligt avundsjuk på mina vänner som bara "nämen vi tänkte att vi ligger en gång och ser vad som händer och oops så blev jag gravid! :)))". Orättvist!!! Sorry för negativt inlägg.

Fick ni till det något under äl sen?? Kram
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första