• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

lica skrev 2017-06-27 17:46:32 följande:

Ja det låter som en bra taktik :) jag var dock så exhalterad när vi skulle börja försöka & kunde inte låta bli att dälja det. Likaså svårt att dölja besvikelsen om han inte kom. Har lugnat mig lite nu & försöker intala mig att det gör inget om det inte tar sig direkt - det är normalt. Men samtidigt gör denna väntan att jag hinner oroa mig över allt & grubblar snart sönder!

Sen kommer mensen varje månad som ett jäkla straff! Har fått mer pms-besvär nu på senare år - är det normalt?

Precis. Hur länge har du varit utan skydd? Efter slutat med p piller jag jag känt mycket mensvärk och äl värk samt alltid ömma bröst mellan äl o mens. Känner inte igen det sen innan men då var man väl så ung så man minns inte hehe
  • Jooosen

Bim-2. Mensen kommer nog på lördag trots allt. Ömma bröst pga mensen säkert. Annars inget! Buhu... känns som något är fel på mig trots att vi inte försökt så länge. Depp Depp

• Jooosen

Nån som får ont mellan benen innan mens? Typ som sammandragningar när man går på toa? Är rädd för endometrios :(

• Jooosen
    My102 skrev 2017-06-30 08:55:11 följande:

När jag går på toa och kissar så kan det göra skit ont i magen, när blåsan blir tömd typ, som om den var utsträckt och "går till sig" när kisset åker ut. Jag vet inte :/ men så kan jag känna ibland..vet inte vad det beror på

Okej ja samma här!! Hoppas det inte är nåt dåligt ?!
  • Jooosen
    lica skrev 2017-06-30 09:29:12 följande:

Båda innan & i samband med mens samt vid ägglossning får jag ont i magen upp mot tarmarna typ & mer mot rumpan/ryggen till - precis som tarmar eller nått är svullna & ömma!?

Ja med!
  • Jooosen

Då var mensen över för denna gång. Sjukt konstig mens hade jag f.ö. Äl om 12 dagar och fjärde försöket nästa gång!!

• Jooosen
    HannaPanna92 skrev 2017-07-03 11:47:43 följande:

Jag hade också en märklig mens den här månaden. Hade ett uppehåll på en dag mitt i röda veckan. Håller tummarna för oss på nästa försök :)

Lustigt! Min mens är sista tiden endast 2-3 dagar med blod bara när jag går på toa (detaljer..). Vilket försök är ni på? Blandar ihop alla :)
  • Jooosen
    HannaPanna92 skrev 2017-07-03 12:00:55 följande:

Äl om 8 dagar och det blir försök 15 :) Inte lätt att hålla koll på alla här

Okej! Lycka till! Hoppas på 15 ggn gillt då!!
  • Jooosen

Hur stor risk är det att man inte har ägglossning trots regelbunden mens, äl-utslag + värk samt sekret. Är så sjukt nojig då min mens är mkt kortare än innan p piller. Men man vet ju att trots alla dessa symptom så kan man ha utebliven äl. Nån som sitter på någon info? Mvh nojigheten själv..

• Jooosen
    Lillafisfia skrev 2017-07-12 05:41:51 följande:

Mitt hetaste tips är att tenpa! Då bekräftar en temphöjning efter äl att den faktiskt skett! Lugnade mig rejält!!

Okej! Beställer man hem en speciell termometer eller hur går det till? Tack!!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första