• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

Cocosboll skrev 2017-08-24 07:01:02 följande:

Tack snälla! Ja bara och börja om igen,,.

Hur går det för dig?

Aa... Bim idag. Femte försöket... testade nyss negativt så kommmer få mens igen :(. Så himla tråkigt
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Cocosboll skrev 2017-08-24 08:15:17 följande:

Usch vad tråkigt, men su får alla kraft och energi och ladda för ny äl. Ät extra hälsosamt och motionera är min plan nu

Samma här! Men gör typ redan det haha. Skulle vilja dra ner på snus men kommer bli omöjligt att be min kille om det :/
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2017-08-24 11:11:56 följande:

Just nu är jag så jävla förbannad, så jävla arg. När min mens började bråka förra året (oregelbunden och magsmärtor) fick jag tid hos aleris gyn. Till mig sa han då att allt såg bra ut , endast en urinvägsinfektion och blev hemskickad med provera för att få igång mensen samt penicillin.

Nu i samband med utredning på gång begär jag att få hem jornaler. I journalerna står "det finns endometrial polyp" och att han bokat in återbesök i oktober förra året för "hydrosonografi"?! Detta har jag inte fått någon information om alls! När jag lämnade hans klinik var ingenting fel. Han har misstänkt grejjer som alltså kan ha påverkat min fertilitet utan att informera mig om det! Ett år av ovisshet, ilska och depression över att det inte tar sig när vi kunde ha vetat detta helatiden !! Och att kliniken efter inte har sett detta?!

Men Gud låter helt sjukt! Hur kan dom missat kontakta dig?? Förstår att du måste vara måttligt irriterad just nu!
  • Jooosen
    Cocosboll skrev 2017-08-24 11:55:56 följande:

Samma här. Vi är båda nikotinfria men mmm vad gott lite vin smakar ibland hehe .

Ja precis.. så svårt det där.. men har hållt på med äl test sen vi började och funderar på att skita i det nästa månad... stressar bara.. plus att ja vet när min äl ungefär äger rum!
  • Jooosen
    Cocosboll skrev 2017-08-24 12:33:09 följande:

Ja jag tänkte med att vi bara ska försöka ha sex regelbundet, testar som en tok och det ger bara stress och dålig ekonomi.

Trodde min mens kom i går men det var bara lite lite rosa, nu borta igen. Suck!

Ja precis... blir onödig stress. Min mens kommer nog imorn.. känner den klassiska tyngden "där nere". Har varit hos gyn två gånger pga kort blödning vid mens samt får ont i underlivet när ja går på toa :/ men de sa att allt såg bra ut...
  • Jooosen
    HannaPanna92 skrev 2017-08-30 14:48:22 följande:

Jag ville också att det skulle bli kul att bilda familj men nu hatar jag nästan det. Att behöva ha sex schemalagt är sjukt tråkigt!

Och blir så irriterad på alla dom som säger "men ha sex varannan dag genom hela cykeln". Som om vi är några jäkla kaniner. Det fungerar kanske i någon månad men inte i 16 månader.

För dom flesta par tar det ju sig inom ett år så ge inte upp :) Jag hoppas innerligt att ni slipper försöka så länge som oss.

Precis!! Sex varannan dag går fan inte för oss :(
  • Jooosen
    AnnikaK skrev 2017-08-30 20:58:04 följande:

Håller med! Sambon jobbar kväll och jag dag. Jätteroligt för lusten att tvinga sig till ett ligg före jobbet kl 05 liksom när sambon nyss gått och lagt sig, haha! Orkade ju inte ens sexa varannan dag på semestern!!

Haha nä inte ens på semestern för oss heller!! Tyvärr bli det ju lite av schemasex

För oss. Men måste ju annars skulle vi ibland missa fertila perioden helt o hållet ..
  • Jooosen

Äl på torsdag/fredag! Blir 6e försöket!! Börjar redan bli trött på detta men vet att många av er försökt längre.. kämpa på allihopa. Nån dag får vi vårat plus!

• Jooosen

Ibland tänker jag att fan vad man håller koll på allt o planerar osv... tänk om det faktiskt är något fel på en eller sin partner. Känns otroligt sorgligt med tanke på vad man anstränger sig.. den där ovissheten.. antar att ni håller med?

• Jooosen
    Eram92 skrev 2017-09-05 09:20:01 följande:

Så härligt att få skriva av sig i denna grupp med människor som är i samma situation och förstår en helt. Jag instämmer med din beskrivning av dagen då mensen kommer, det är fruktansvärt varje gång. Vi får kämpa och puscha varandra, nån gång är det vår allas tur!

Håller med! <3
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första