För oss som försöker bli gravida med första
Lycka till :)
Uppdatering om mina konstiga gravtest och eventuella missfall: jag har fått ett utomkvedeshavandeskap och ska opereras imorgon :( sedan tar det nog ett par månader innan vi försöker igen. Lycka till alla.
Min sambo hade ÄL ca 11 juni. Någon dag efter, nu ca 4 dagar har hennes bröst svullnat mycket och hon har både jätte ont i brösten samt bröstvårtorna, brösten är sjukt varma! Enligt henne har hon aldrig haft så, samt att hennes mens förväntas 27 juni.
Är det någon som vet ? Bör man ta kontakt med läkare ?
Ts hur gick det hos läkaren? :)
Då var man hemma igen efter första mötet inför utredningen. Gjorde vul som visade på ägglossning idag. Högra äggstocken (som jag har ägglossning från denna gång) har hamnat lite under och såg ut att ha vuxit fast lite, det verkade dock inte störa, men det är troligen orsaken till min extrema äl-smärta och mensvärk. Så hon pratade om att endometrios kunde vara orsaken, men att det inte kan fastställas utan titthålsoperation vilket inte känns aktuellt i nuläget.
Fick även lämna blodprov idag för AMH och TSH och första dagen på nästa mens ska jag ringa och boka tid för äggledarspolning.
Sambon ska lämna spermaprov på KS Huddinge och ska då ha "hållt sig" i 2-5 dagar. Då vi har så pass nära så kan han göra det hemma då det ska lämnas in inom en timme från att han har "tömt".
Så nu är det vara att vänta. Tycker dock att det var lite konstigt att jag inte skulle lämna prover före och efter ägglossning som andra verkar ha gjort vid sina utredningar.