• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

FrökenE1985 skrev 2017-06-27 13:30:37 följande:
    Aah, vad surt. Hoppas på att de kanske får nån avbokning som gör att ni får komma tidigare då.
    Helt sjukt att det kan vara sån extrem skillnad mellan olika landsting, men tyvärr så verkligheten ser ut här nere i Skåne :( Tror tyvärr också att många söker hjälp fast de inte försökt ett år, vilket ger ett resultat på såna här långa väntetider
  • XAHHA92

Hade spottings i två dagar, inatt lite blod och nu ingenting. Tog ett test igen bara för att, dock tycker jag att jag ser ett streck....!? Eller bara ett spökstreck.... :(

• XAHHA92
    Percafluviatilis skrev 2017-07-02 14:29:57 följande:
    Hur har det gått???
    Det var bara ännu ett spökstreck då min mens kom tillbaka dagen efter testet :(
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2017-07-03 11:24:01 följande:

Då var mensen över för denna gång. Sjukt konstig mens hade jag f.ö. Äl om 12 dagar och fjärde försöket nästa gång!!

Jag hade också en märklig mens den här månaden. Hade ett uppehåll på en dag mitt i röda veckan. Håller tummarna för oss på nästa försök :)
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2017-07-03 11:57:26 följande:
    Lustigt! Min mens är sista tiden endast 2-3 dagar med blod bara när jag går på toa (detaljer..). Vilket försök är ni på? Blandar ihop alla :)
    Äl om 8 dagar och det blir försök 15 :) Inte lätt att hålla koll på alla här
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-06 21:30:50 följande:

En fråga min flickvän har haft ägglossning punktligt varje månad. Enligt Flo appen ska ägglossning ske om två dagar! Vi använder av oss ägglossningstest och ingen steging sker alls som föregående månader. Vad kan det vara för fel? Kan ägglossning bli "sen?" Tacksam för svar

Det vara så att ni missat stegringen, eller så kommer den senare eller så blir det ingen alls. Hur många test om dagen tar hon? När jag använde äl test så började jag en vecka innan förväntad ägglossning och tog två test om dagen.
    Jag kunde få negativt på morgonen och positivt på kvällen. Använder inte äl test nu längre då jag får äl smärta.
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-06 21:50:26 följande:
    Vi börja i början av fertila dagarna någon dag efter mensen. Ca 3-4 dgr efter mensen, clear blue digital på morgonen och vanlig grön sticka på kvällarna helt negativt.... skumt ?
    Kan ju va att den kommer 1-2 dagar senare :)
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-07 15:01:55 följande:
    Men om den kommer om 3-4 dgr bör inte stickorna visa lite iaf ?
    Jag ska också ha om 4 dagar (enligt appen) men igår visade äl test ytterst svagt. Så kan hända att ägglossningen kommer lite senare
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-07 19:51:16 följande:
    Va i helsike har hänt här då?? Händer inget ännu!!! Fanns två mån i rad!
    Så äl testet visar enbart ett streck?
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-08 09:28:16 följande:
    HannaPanna92 skrev 2017-07-07 21:04:05 följande:

Så äl testet visar enbart ett streck?

Ja??? Varje dag
    Om det bara visar ett streck så blir det nog ingen ägglossning den här månaden, vilket är helt normalt då en kvinna ibland bara har 10 ägglossningar per år.
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första