• Fiorenza

Syskonförsök mars 2017

Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?

• Svar på tråden Syskonförsök mars 2017
  • Jessa01
    Malin79 skrev 2017-03-31 20:48:52 följande:

Så jobbigt att avbryta på det sättet. Men de har säkert rätt i sina rekommendationer. Men psykiskt är det ju jättejobbigt. 

Jag har bara kört långa protokollet och det är jättesegt men de har bedömt att det funkar bättre för mig, och det var ju det som gav ett barn till oss för några år sedan. Denna gång började jag spraya 13 februari och 4 april har jag testdag. Alltså nästan två månader med olika slags hormoner och väntan, nu äntligen får jag snart veta om det har gett resultat.

Jag får hoppas att långa protokollet fungerar för oss. Men vad segt!!! Hur många ggr har ni försökt? Får du också huvudvärk av sprayen?
  • Jessa01
    Malin79 skrev 2017-04-02 09:56:42 följande:

Jag är så himla lycklig, jag testade positivt i morse!

och nu såg jag att du plussade!!! wohoo!!!!
  • Jessa01
    Fiorenza skrev 2017-03-31 21:29:20 följande:
    Hej och välkommen till vår lilla tråd! Blev du gravid på naturlig väg med sonen alltså? Håller tummarna för att ett litet syskon är på väg snart!
    Gian80 skrev 2017-03-31 16:59:16 följande:
    Tack! Gick dock inte så bra idag heller, verkar fortfarande inte vara någon ägglossning på g... så får väl kanske ställa in mig på att det kanske inte blir någon återföring denna månaden. Men läkaren sa att på min hinna såg det ut som det borde komma ägglossning, så jag får en chans till och ska tillbaka på tisdag igen. Fast om min cykel ändrats och är som den va när den väl dök upp efter förlossningen så är det en vecka kvar tills ägglossning bör ske, så kan ju vara att hela cykeln förskjutits. Hoppas på det! Men vill inte hoppas för mycket, man blir ju så besviken då om det inte blir något. Åh va spännande!!! Håller tummarna för ett stort fint plus på söndag!

Yes vi försökte två år förra gången men lyckades på naturlig väg. Nu säger läkarna att jag har få äggblåsor kvar och att det blir sista försöken nu... Som om denna process inte är jobbig nog... Obestämd
  • Jessa01
    Fiorenza skrev 2017-04-01 08:22:50 följande:
    Jag kunde inte hålla mig!
    Grattis!!!
  • Jessa01
    Gian80 skrev 2017-04-01 10:42:38 följande:
    Mina första fem behandlingar (för att få sonen) gjorde jag korta-protokollet och hade alltid ganska bra med ägg (allt från 6 ägg till 15 ägg) men en stor del va alltid omogna. Sen fick jag också testa det långa protokollet och fick då hela 12 ägg som va mogna! Så det långa funkade bättre för mig. Den behandlingen blev två blastocyster, en sattes in som misslyckades och sen en hamnade i frysen, som sen blev vår son.
    När vi nu skulle försöka med syskon körde vi långa igen, då fick jag dock cystor och gick på nässpray i två månader, innan jag ens fick börja med sprutor. Men det blev ett bra resultat embryo-mässigt och vi fick hela sex blastocyster i frysen och en tillbaka.
    Så för mig att det långa gett betydligt bättre resultat! Hoppas på att det gör det för dig med!
    Det långa kan generellt ge mer ägg!
    Å jag hoppas på det! Jag har hört flera som svarar bra på långa. Håller tummar och tår! :)
  • Fiorenza
    Jessa01 skrev 2017-04-02 21:15:26 följande:
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Malin79
    Jessa01 skrev 2017-04-02 21:15:26 följande:
    Tack!
  • Fiorenza

Hur går det för alla som väntade?

Det höll tyvärr inte länge för oss, jag började blöda i torsdags. Vi håller oss över ytan tack vare att vi redan har sonen och de två embryon som ligger kvar i frysen.

• Gian80
    Fiorenza skrev 2017-04-08 09:32:11 följande:

Hur går det för alla som väntade?

Det höll tyvärr inte länge för oss, jag började blöda i torsdags. Vi håller oss över ytan tack vare att vi redan har sonen och de två embryon som ligger kvar i frysen.

Nej!!! Fy, stackare!!!
    Blöder du mycket?
    Behöver ju inte vara missfall heller, är ju rätt vanligt med blödningar tidigt i graviditeten också. Men förstår, såklart, att ni tänker det värsta.
    Håller tummarna för att allt ska se bra ut trots blödningen!

Här rullar det tillslut på!
    Fick utslag på ägglossningstestet igår och har meddelat kliniken. Ska in för blodprov på tisdag, så de kan säkerställa att ägglossning då skett. Och om allt ser bra ut blir det isf insättning på torsdag, jippi!!!!!
    Så det verkar som min cykel ändrats sig sen sonen kom och att jag nu får ägglossning en vecka senare, jaja det viktigaste är ju att den dök upp!

Ge sonen några extra kramar och få tröst i honom! När vi fick vårt MA i januari så va jag, om möjligt, ännu gladare över sonen och all den tröst vi kunde få i att vi ju faktiskt iaf har honom.
    Men det är så tungt med missfall, är nog tungt för alla som går igenom det, men jag är övertygad om att det faktiskt är ännu jobbigare för oss som verkligen behöver kämpa oss till våra graviditeter...
    massa styrka till er!
  • Gian80

Hej igen allihopa!
    Lite nyfiken av mig bara...
    Hur gamla är ni? Och har dom hittat någon "förklaring" till att ni inte lyckas på naturlig väg?

Jag fyller 37 till sommaren och vi har manlig faktor till varför vi inte kan lyckas på naturlig väg. Min sambo har väldigt få spermier och dom som är verkar även väldigt slöa!
    Efter att vi hade misslyckats med sju insättningar, när vi skulle få sonen, så gjorde vi ett infektionstest i Grekland som visade på att vi (eller iaf jag) hade tre olika infektioner och vi fick äta varsin dunderkur antibiotika. Och efter det så lyckades vi med FET.
    Och den behandlingen vi nu gjorde för att få syskon så fick vi ju hela sex blastocyster till frysen (förut hade vi sammanlagt fått två till frysen på sex behandlingar), så jag är rätt övertygad om att infektionerna även ställde till det på något sätt för oss...

Svar på tråden Syskonförsök mars 2017