• Fiorenza

Syskonförsök mars 2017

Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?

• Svar på tråden Syskonförsök mars 2017
  • Gian80
    Fiorenza skrev 2017-04-18 09:59:40 följande:
    Hur går det för dig nu när testandet börjar närma sig? Har du känt något mer?

Jag tror att det är ägglossning på gång här. Testerna blev svagare och på morgonen idag blev det starkt igen, plus de vanliga känningarna av molvärk. Känns tidigt, men ingen blir ju gladare än jag om det är så. Vi får väl se om mensen kommer om två veckor...
    Men va underbart om ägglossning redan kommer!
    Kanske inte så "konstigt" ändå! Tror att "såpass" tidiga missfall nästan går att likna med vanlig mens... jag fick missfall runt 4+4 tror jag det va och min nästa cykel blev precis som om missfallet varit en vanlig mens.
    Hur går det med Molandet magen? Har det släppt?
    Håller tummar för att mensen dyker upp som den ska nu framöver!
  • Gian80

Åh, men då är det ju snart dags för VUL ju
    26:e är min officiella testdag (13 dagar efter insättning med blastocyst, dom tar i ordentligt).

• Gian80
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:45:00 följande:

På eftermiddagen vågade jag mig på ett digitalt test

RD 6 idag och med "eftermiddags"-urin.

känns helt sjukt att det fäst direkt igen! Men är väldigt rädd för både missfall och att det ska bli MA igen... men samtidigt är ju allt precis som det "ska vara" just precis nu! Så försöker glädjas
  • Jessa01

Usch nu är jag nervös. Första UL på långa protokollet imorgon. Inte känner jag något i magen heller :/ Håll tummarna för att kroppen vill svara denna gången!

• Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:45:00 följande:
    På eftermiddagen vågade jag mig på ett digitalt test smile1.gif
    Men tjohoo! Stort, stort grattis! Hjärta
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:39:35 följande:
    Men va underbart om ägglossning redan kommer! smile1.gif Kanske inte så "konstigt" ändå! Tror att "såpass" tidiga missfall nästan går att likna med vanlig mens... jag fick missfall runt 4+4 tror jag det va och min nästa cykel blev precis som om missfallet varit en vanlig mens. Hur går det med Molandet magen? Har det släppt? Håller tummar för att mensen dyker upp som den ska nu framöver!
    Ja, hoppas på det. Har inte haft lika mycket molande idag, men (ursäkta detaljerna) något som är väldigt likt ägglossningsflytning. Det skulle ju vara jätteskönt om kroppen bara fungerar direkt (även om jag redan har börjat noja över om de andra två embryona är friska). 
  • Gian80
    Fiorenza skrev 2017-04-19 23:27:55 följande:
    Men tjohoo! Stort, stort grattis! Hjärta
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:39:35 följande:Men va underbart om ägglossning redan kommer! smile1.gif Kanske inte så "konstigt" ändå! Tror att "såpass" tidiga missfall nästan går att likna med vanlig mens... jag fick missfall runt 4+4 tror jag det va och min nästa cykel blev precis som om missfallet varit en vanlig mens. Hur går det med Molandet magen? Har det släppt? Håller tummar för att mensen dyker upp som den ska nu framöver!
    Ja, hoppas på det. Har inte haft lika mycket molande idag, men (ursäkta detaljerna) något som är väldigt likt ägglossningsflytning. Det skulle ju vara jätteskönt om kroppen bara fungerar direkt (även om jag redan har börjat noja över om de andra två embryona är friska). 
    Tackar!!!

Håller vi tummarna att det är ägglossning och att således mensen kommer snart!
    Förstår dig! Jag hade/har samma typ av tankar. Sist fick vi in det finaste embryot som va typ "toppklassat", men det dog runt v6-7. Så då är det ju lätt att tänka "att varför skulle servos fungera med de andra". Men samtidigt, vilket läkaren även poängterade, de fryser inte embryon som de inte tror har en chans att leda till graviditet.
  • Gian80
    Jessa01 skrev 2017-04-19 21:29:57 följande:

Usch nu är jag nervös. Första UL på långa protokollet imorgon. Inte känner jag något i magen heller :/ Håll tummarna för att kroppen vill svara denna gången!

Hur har det gått för dig idag?
    Hoppas allt gått bra!
  • Jessa01
    Gian80 skrev 2017-04-20 19:04:07 följande:

Hur har det gått för dig idag?

Hoppas allt gått bra!

Det gick faktiskt rent åt helvete- ursäkta språket. Men det verkar som om jag är ute för sent. Min kropp har inte reagerat på dosen. Eller det har iafall bara blivit två blåsor.... läkaren tyckte att jag ska fortsätta med medicinen under helgen men om ingenting mer händer avbryter vi och då är det inte lönt att fortsätta med mina egna ägg då jag har för lågt amh. Jag är ff i chock... vad fan ska jag göra nu!? Hur tar man sig igenom detta!?
  • Gian80
    Jessa01 skrev 2017-04-21 12:16:08 följande:
    Det gick faktiskt rent åt helvete- ursäkta språket. Men det verkar som om jag är ute för sent. Min kropp har inte reagerat på dosen. Eller det har iafall bara blivit två blåsor.... läkaren tyckte att jag ska fortsätta med medicinen under helgen men om ingenting mer händer avbryter vi och då är det inte lönt att fortsätta med mina egna ägg då jag har för lågt amh. Jag är ff i chock... vad fan ska jag göra nu!? Hur tar man sig igenom detta!?
    Nej!
    Fy va tråkigt!!!
    Håller tummarna för att det ser bättre ut imorgon och ni ändå kan få fortsätta!
Svar på tråden Syskonförsök mars 2017