Syskonförsök mars 2017
Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?
Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?
Hej! Jag hoppar in här i tråden, har en dotter på snart 6 år som kom på naturlig väg som vi försöker att ge ett syskon. Har varit i ivf- karusellen i 2,5 år, gjort 7 ivf försök varav 6 st insättningar ( inget till frysen) ruvar nu på två embryon som var "snabba", har hör att det är bättre än långsamma men inge " toppen" embryon men försöker att inte ha förväntningar men man önskar ju bara nu att det tar sig. Har gjort både långa o korta programmet med olika mediciner på det sista nu började jag att spraya i början på februari och sen ta gonal f, är nu på ruvardag 3.
Har alltid läst här i forumet utan att skriva, men kände att det känns skönt att följas åt vi som är i samma situation.
Hej och välkommen! Jag har nog aldrig hört begreppet snabba/långsamma embryon förut, vad innebär det? Hoppas i alla fall att det är starka små du har fått återförda. När är det dags att testa?
Hur går det för alla som väntade?
Det höll tyvärr inte länge för oss, jag började blöda i torsdags. Vi håller oss över ytan tack vare att vi redan har sonen och de två embryon som ligger kvar i frysen.
Men så tråkigt, jag beklagar verkligen :(
För mig tror jag det går bra. Ingen blödning i alla fall och jag har symptom fortfarande. Det känns som att det är en lång väntan tills vi ska på VUL.
Ni ska vara så glad över det barn som ni har och jag hoppas att ni kan känna så mitt i allt jobbigt. Själv var jag nära att stryka med i fredags i det som hände här i Stockholm. Det har varit en tuff period psykiskt. Jag blev både nervös över om stressnivån i min kropp skulle påverka den lilla i mig. Men främst så känner jag sådan otrolig glädje att vara med mitt barn. Att få komma hem till sitt barn när man på allvar verkligen trott att man kanske inte får träffa sitt barn igen. Att ens barn kommer vara utan mamma. Det är lätt hänt att man tar för givet det man har i hoppet på syskon men det finns inget som går upp mot det barn man har.
Hej igen allihopa!
Lite nyfiken av mig bara...
Hur gamla är ni? Och har dom hittat någon "förklaring" till att ni inte lyckas på naturlig väg?
Jag fyller 37 till sommaren och vi har manlig faktor till varför vi inte kan lyckas på naturlig väg. Min sambo har väldigt få spermier och dom som är verkar även väldigt slöa!
Efter att vi hade misslyckats med sju insättningar, när vi skulle få sonen, så gjorde vi ett infektionstest i Grekland som visade på att vi (eller iaf jag) hade tre olika infektioner och vi fick äta varsin dunderkur antibiotika. Och efter det så lyckades vi med FET.
Och den behandlingen vi nu gjorde för att få syskon så fick vi ju hela sex blastocyster till frysen (förut hade vi sammanlagt fått två till frysen på sex behandlingar), så jag är rätt övertygad om att infektionerna även ställde till det på något sätt för oss...
Jag är 37 och fyller 38 i sommar. Vi var oförklarligt barnlösa i grunden. Nu inför syskonförsök så är inte min äggreserv dålig också. Väldigt intressant med utredningen som ni har gjort i Grekland.
För mig tror jag det går bra. Ingen blödning i alla fall och jag har symptom fortfarande. Det känns som att det är en lång väntan tills vi ska på VUL.
Ni ska vara så glad över det barn som ni har och jag hoppas att ni kan känna så mitt i allt jobbigt. Själv var jag nära att stryka med i fredags i det som hände här i Stockholm. Det har varit en tuff period psykiskt. Jag blev både nervös över om stressnivån i min kropp skulle påverka den lilla i mig. Men främst så känner jag sådan otrolig glädje att vara med mitt barn. Att få komma hem till sitt barn när man på allvar verkligen trott att man kanske inte får träffa sitt barn igen. Att ens barn kommer vara utan mamma. Det är lätt hänt att man tar för givet det man har i hoppet på syskon men det finns inget som går upp mot det barn man har.
Hej! På vilken klink går ni?
Jag bor i Stockholm och har tänkt byta från ivf kliniken Stockholm till Sofiahemmet.