• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Summerchild

<3 jag gör sån istället för hjärtan som blir frågetecken :)

• XLinaX

Tårarna bara rinner utför mina kinder. Gud vad jag läst alla dina inlägg och hållt tummarna. Kommer givetvis fortsättningsvis att tänka på er och hoppas att du fortsätter tråden fram tills dagen ni åker hem. Har hela tiden tänkt att det var en liten krigartjej i din mage - en liten Vilja. =)

Jag hoppas att de du mött under din resa ska få imformation om hur det har gått för er. Detta är inte bara en fantastisk solskenshistoria utan även kunskap som behövs inom sjukvården för framtiden.

Grattis till dottern och till dina barn som fått en lillasyster. Kram.

• Vildhallon

Jag har också följt tråden och är så glad för er skull TS! Du är fantastisk! Jag och min familj bodde också på Ronald McDonald i två månader förra sommaren när vår son var allvarligt sjuk och vårdades på akademiska. Det är tur att såna boenden finns.

• Wickis

TS. Får jag ta kontakt med dig på något sätt? Mitt vatten gick i onsdags, 17+0..

• Hmlan

Åh, 88 olästa inlägg så förstod att något hänt. Gick tillbaka och läste med en klump i magen men jösses vad skönt att höra att allt gått så förvånansvärt bra! Grattis så mycket! När du orkar kanske du kan höra av dig eller gå förbi "ditt" sjukhus för att markera att de försökte övetala dig att ta bort din fina, starka dotter. En anmälan bprde definitivt göras på sjukhuset för usch vad illa du blivit behandlad där. Men det ska du inte tänka på nu när allt gått så bra (kanske blir en senare fight), ta hand om er och njut! Blir så imponerad av er båda, stora kramar!

• Xxtipptipp
    Wickis skrev 2017-05-27 18:24:18 följande:

TS. Får jag ta kontakt med dig på något sätt? Mitt vatten gick i onsdags, 17+0..

Om du undrar något får du gärna kontakta mig med. Mitt vatten gick utan att jag hade märkt det mellan vecka 16-19. Jag och Ts har stöttat varandra hela vägen genom denna sidan. Jag är inlagd i lund sen 3 veckor tbx och har idag gått 29 fulla veckor. Mitt vatten har fyllt på sig imellan åt men just nu har jag 0 i vatten . Problem med både blödningar och infektion .

Skriv pm då svarar jag så snart jag kan.
  • Tjolahejtjolahopp
    Wickis skrev 2017-05-27 18:24:18 följande:

Det får du gärna göra :)

Jag skickar PM till dig så kan vi bestämma nåt.
  • Summerchild
    Xxtipptipp skrev 2017-05-27 23:12:55 följande:

Om du undrar något får du gärna kontakta mig med. Mitt vatten gick utan att jag hade märkt det mellan vecka 16-19. Jag och Ts har stöttat varandra hela vägen genom denna sidan. Jag är inlagd i lund sen 3 veckor tbx och har idag gått 29 fulla veckor. Mitt vatten har fyllt på sig imellan åt men just nu har jag 0 i vatten . Problem med både blödningar och infektion .

Skriv pm då svarar jag så snart jag kan.

Oj ....vill höra vad dom gör för att du inte ska insjukna mera. Dags att plocka ut lillen ? 29 veckor är bra jobbat. Hoppas ni båda får den vård ni behöver....grattis på mors dag vännen!
  • Xxtipptipp
    Summerchild skrev 2017-05-28 01:17:34 följande:

Oj ....vill höra vad dom gör för att du inte ska insjukna mera. Dags att plocka ut lillen ? 29 veckor är bra jobbat. Hoppas ni båda får den vård ni behöver....grattis på mors dag vännen!

Infektionen har gått ner och jag fick antibiotika rätt in i blodet i flera dagar och så fort infektions värdena går upp så får jag antibiotika in i blodet igen. Ja ingen trodde jag skull gå såhär långt. Senat vecka 34 tar dom ut lillen. Men de tror hon kommer tidigare. Och får jag stigande infektions värden igen så tar de med ut henne om det behövs. Bebisen har haft bra värden under hela resans gång :) . Men har mötts av samma okunskap och otrevliga läkare som ts. När jag lades in i lund blev det skillnad. :)
Svar på tråden Vattenavgång v.18