• phantom

    Vad har ni för "cravings"

    Ni som har/haft en liten i magen, vad har ni haft för cravings eller sug?
    För min del är det endast gröna äpplen. Måste ha minst ett per dag.Äpple Ganska vanligt har jag hört.

    Min kompis som är lite längre gången måste ha ostron.

    Vad har ni andra? Tror ni på myten att vissa cravings indikerar könet på barnet?

  • Svar på tråden Vad har ni för "cravings"
  • Axe

    Vita tavelkritor. De som är godast har dock slutat tillverkas och jag har inte hittat lämplig ersättare. Annars äter jag gärna ett paket per dag. Både förra och denna graviditeten. Suget är lila starkt som nikotin typ så inte bara en fix idé!

  • EllasEllis

    Första graviditeten:
    Iskall Zingo med massor av is.
    Isglassar

    Andra graviditeten
    Apelsinsaft
    Apelsiner/clementiner
    Gröna vindruvor

  • EllasEllis
    Axe skrev 2017-03-26 14:12:57 följande:

    Vita tavelkritor. De som är godast har dock slutat tillverkas och jag har inte hittat lämplig ersättare. Annars äter jag gärna ett paket per dag. Både förra och denna graviditeten. Suget är lila starkt som nikotin typ så inte bara en fix idé!


    Du har inte näringsbrist under dina graviditeter? Min BM sa att om man plötsligt känner starkt sug efter tavelkrita, murbruk eller tegel så kan det vara tex järnbrist eller annan näringsbrist.
  • Axe
    EllasEllis skrev 2017-03-26 14:23:34 följande:

    Du har inte näringsbrist under dina graviditeter? Min BM sa att om man plötsligt känner starkt sug efter tavelkrita, murbruk eller tegel så kan det vara tex järnbrist eller annan näringsbrist.


    Jag vet faktiskt inte. Lite lågt järnvärde men inte extremt. Det är så löjligt gott med krita bara, haha!
  • Lillaknytet2017

    Gravid v. 11 (10+3). Är sugen på mat hela tiden, men inte snabbmat utan helt vanlig husman, typ köttbullar m. gräddsås, lingonsylt och potatismos, eller fiskpinnar m potatismos. Även sugen på panerad torsk med äggsås, ärtor och potatis, så det står på middagsschemat idag. Häromdagen blev det bacon m. löksås och potatis.

    Har helt plötsligt fattat mycket större intresse för att laga mat. Även bakning. Bakade en mototskaka igår morse som jag bjöd familjen på. 
    Tyvärr är sambon vegan så jag lagar allting till mig själv, men jag tycker det är kul Skrattande

  • phantom
    Meriall skrev 2017-03-25 14:26:13 följande:

    Jag ville ha gröna äpplen i min första graviditet och fick en pojke. Är det en pojke du ska ha TS?


    Jag vet inte än vad det är. Väntar på svar från NIPT. Nalle
    Men det är flera som sagt att just äpplen indikerar en pojke.
  • Hallonfrossa
    Axe skrev 2017-03-26 14:12:57 följande:

    Vita tavelkritor. De som är godast har dock slutat tillverkas och jag har inte hittat lämplig ersättare. Annars äter jag gärna ett paket per dag. Både förra och denna graviditeten. Suget är lila starkt som nikotin typ så inte bara en fix idé!


    Hade så med 2 av 5 barn och jag hade brist på magnesium, kanske du har det med?
  • Anotherone

    Jag har en son och väntar en pojke till. För mig har det under båda graviditeterna varit surt och syrligt. Sura winegum, gröna äpplen (gärna som legat i frysen en stund), citrusfrukter. Såna saker

  • Lillaknytet2017

    JORDGUBBSFIL med havrefras är mitt nya Flört Såååå gott till frukost!! 

  • LaFontaine

    Jag fick inget sug efter något speciellt livsmedel, men var väldigt förtjust i kall och knaprig mat. Min sambo höll på att bli galen när svaret på frågan "vad vill du ha till middag", konsekvent blev "nåt med sallad". Godast var iskall isbergssallad med ättika och salt. Surkål var också väldigt trevlig. Jag har alltid gillat mineralvatten, men nu blev en Ramlösa med is och färsk citron som ett bättre vin!

    Däremot fick jag kraftigare aversioner. Jordnötter luktade så illa att jag fick uppbåda all kraft för att inte kräkas rakt ut. Mineralvatten med citronsmak fick mig att kräkas och kardemumma var det absolut vidrigaste. Jag kunde sniffa upp kardemumma på flera meters avstånd. En gång satt vi på ett fik, längst in i lokalen. På andra sidan satt två damer och fikade och jag meddelade min sambo att de åt något med kardemumma i. Han trodde inte på mig, men blev så klart tvungen att ta omvägen förbi dem. Mycket riktigt.
    I vanliga fall gillar jag både kardemumma, citronmineralvatten och jordnötter.

  • phantom
    Meriall skrev 2017-03-25 14:26:13 följande:

    Jag ville ha gröna äpplen i min första graviditet och fick en pojke. Är det en pojke du ska ha TS?


    Ja Meriall, du hade rätt. Det är en pojke.Äpple
Svar på tråden Vad har ni för "cravings"