• onewish

    Vi som plussat efter IVF våren 2017

    Hej allihopa ! Jag är gärna med i tråden trots att jag inte gjort en "vanlig IVF" om det är okej. Jag är 28 år och min sambo och jag har försökt få barn i två år när jag för lite mer än 1 år sen fick veta att jag kommit för tidigt i klimakteriet och mina ägg är slut. Gjirde ett första försök i januari som misslyckades och gjorde en FET med en blastocyst den 21 mars och plussade igår och idag. Ringde barnmorskan och ska dit den 25 april. Jag är så lycklig men samtidigt så rädd att det inte ska gå vägen. Vad gör ni för att inte tänka på missfallsrisken? Grattis allihopa :) malin79: då har vi BF nästan samtidigt ju :) vi fick BF den 7 december.

  • onewish
    Malin79 skrev 2017-04-03 15:52:03 följande:

    Hej på dig! Roligt med BF. Om jag kollar här på FL så får jag också 7 december :)

    Det är klart missfallsrisken finns där i bakhuvudet, men jag försöker att bara njuta av att jag har lyckats bli gravid. Det har varit kämpigt med den biten och bara själva graviditeten är en vinst känner jag. Jag blir så glad varje gång jag går på toa och det inte är något blodfärgat i trosorna, så visst finns tankarna där. Nu längtar jag till ultraljudet och till de första 12 veckorna har gått.


    Precis så är det :) tack för uppmuntrande ord. Det är helt fantastiskt att ens vara gravid efter allt man kämpat med! jag fick 7 dec av barnmorskan men 6 december på appen och andra ställen :)
  • onewish
    Meno87 skrev 2017-04-04 11:41:16 följande:

    Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

    Malin79 37 år (fyller 38 år innan bf), Stockholm. Bf 7/12

    Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12


    Fyller på i listan jag med

    Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

    Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

    Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

    Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12
  • onewish
    Malin79 skrev 2017-04-07 08:57:05 följande:

    Nu har vi fått tid på kliniken för ultraljud, 26 april. Just nu önskar jag att tiden kunde gå lite snabbare.


    Spännande ! Vi har fått tid den 25 april så spännande !
  • onewish

    Jag började må illa för några dagar sedan jobbigt såklart men skönt att ha symtom iaf. Jag var hos barnmorskan idag på MVC och fick information om kost, motion osv. Ska också på UL den 25 april till Karolinska vilket ska bli spännande ! Är i vecka 7 (går in i vecka 8 på torsdag). Angående KUB test kommer vi nog att göra det.

  • onewish
    Popetot skrev 2017-04-18 13:17:12 följande:

    Nu har vi varit på ultraljud igen. Ganska jämnstora och allt ser bra ut. Så häftigt att se för nu förstår man vad man tittar på. En liten människa :) Går in i vecka 12 idag så känns skönt. Vi kommer inte göra kub. Ett beslut vi tog när vi fick veta att de är tvillingar. Skulle det vara hög risk på en av dom så skulle vi inte göra något ändå för att riskera den andre. Är tillfreds med vårt beslut.


    Åh vilken lycka att få se dem ! Skönt att allt ser bra ut :)
  • onewish

    Jag ringde direkt och skrev in mig på MVC. På torsdag går vi in i vecka 9 och vi var nyss på kliniken och gjorde ett VUL som visade att lillhjärtat slog och bebisen har växt som den ska :) är så lycklig nu och håller tummarna att det håller i sig :)

  • onewish
    Popetot skrev 2017-04-25 09:59:39 följande:

    Ååh vad härligt! En magisk känsla att se ett hjärta ticka.


    Tack ! Det är det verkligen :)
  • onewish
    Malin79 skrev 2017-04-28 11:04:28 följande:

    Nu har jag varit på VUL på IVF-kliniken. Det var helt underbart att se den lilla, små armar och ben och ett hjärta som slog 


    Grattis! Sån fantastisk känsla är det :)
  • onewish
    Popetot skrev 2017-05-06 17:12:05 följande:

    Hejsan allihopa! Hur mår alla? Jag börjar må lite bättre nu. Lite illamående när jag börjar bli hungrig bara. Svullnaden har lagt sig och ingen mage inom synhåll. Det är väl de så kallade spökveckorna :) Fått ultraljuds tid i början av juni i v 19. Längtar efter att få se krabaterna igen.


    Hej! Jag mår rätt bra, lite illamående och förstoppad och trött men annars helt okej. Är i vecka 10 nu och den 15 maj ska vi på inskrivningssamtal. Har dock varit på ett hälsosamtal innan :) längtar tills jag får se bebisen igen!
  • onewish

    Det går bra här också :) själv då? vecka 14 nu och varit på KUB där allt såg bra ut. Är dock en lång väntan just nu tills RUL men den som väntar på något gott ;) ska ni ta reda på könet ? Känns som att alla frågar och många som kollar upp det också. Ha det bäst alla :)

  • onewish
    Cakh skrev 2017-07-14 14:43:45 följande:

    Tack <3

    Känner något litet fladder på kvällarna ibland och komiskt nog en liten kraftigare kick när vi pratade namn. Verkar som hon godkände Elsa, Linnea....då kickade det till :)


    Cakh skrev 2017-07-14 14:43:45 följande:

    Tack <3

    Känner något litet fladder på kvällarna ibland och komiskt nog en liten kraftigare kick när vi pratade namn. Verkar som hon godkände Elsa, Linnea....då kickade det till :)


    Grattis till flickan :) fantastiskt att få veta vad som är där inne så det blir mer verkligt ! Fina namn också som hon verkar gilla :) Vi ska på RUL på måndag längtar så mycket <3
  • onewish
    Popetot skrev 2017-10-04 08:28:07 följande:

    Det går finfint med våra små troll. Nyss haft en incident där amanda drog ut sin sond. Stackars lilla tjej. Det är inte kul att sätta i ny. Hoppas hon snart klarar att öta hela mål via amning så att vi kan skippa sonden.

    Vincent växer på i fin takt. De tappar ju vikt först för att sen vända och lägga på sig igen. Han har nu passerat sin födelsevikt och jobbar sig uppåt. Verkar som vi snart ska få familjerum. Meningen är att man ska leva som hemma utan personal när man bor där. En utslussning kan man säga. Troligt är att vi sen får hemvård.

    Det är en mäktig känsla att vara mamma samtidigt som att det är overkligt. Lite som att vi bara besöker dom här och att vi sen får åka hem utan dem. Så jag längtar hem där man på allvar kan skapa rutiner och ett fungerande familjeliv. Min man tyckte det kändes lite verkligare nu när han fått installera babyskydden i bilen. Idag ska vi hämta barnvagnen.

    Jag hoppas din plutt får stanna ett bra tag till HunnyB. Även om det är tungt. Passa på att vila mycket inför nedkomst. För sen blir det betydligt mindre sömn ;)


    Grattis till bebisarna ! har inte varit här inne och läst på senaste men har läst igenom allt nu ! vad skönt att allt går framåt med bebisarna :) häftig känsla att vara mamma ! Jag längtar så tills vår lilla grabb kommer !
  • onewish

    Hej igen ! Inte varit inne på ett tag men vill berätta att på självaste lucia kom vår efterlängtade son efter flera års försök. Vi är så lyckliga och lever just nu i vår lilla lyckobubbla <3

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017