Att göra abort i en kärleksfull relation
En abort är ett val bara du kan göra, finns de som inte håller med mig i det "man är två" och hela grejen men faktum kvarstår tyvärr att hur jämlika och rättvisa vi än vill vara så rent biologiskt bär kvinnan och föder barnet och det som ska göras kommer hända dig, det är i din kropp allt händer. Hur överens ni än är så är det slutgiltiga beslutet ditt, och ett beslut som DU ska kunna leva med.
Jag var i en liknande situation 2012, jag valde barnet, vi var ihop ändå, det slutade tyvärr i MA v.11 men den relationen tog slut efter det, vilket jag tror hade mycket med den händelsen att göra men det var helt rätt.
Jag är själv gravid i v.6 just nu, och alla hormoner och känslor som stormar i kroppen, och den kärleken jag redan känner, jag förstår det otänkbara i det du funderar på att göra. Det finns inget rätt eller fel, du är inte "elak" mot honom för att du vill behålla barnet, det är heller inte fel att välja en abort förutsatt att du inte kommer må psykiskt dåligt över det. Du måste sätta dig ner och bestämma vad DU vill och hur DU känner sen får du förmedla det till din pojkvän, och är han så kärleksfull och omtänksam som du skriver så kommer han att växa in i sin roll som förälder så småningom men du måste ge honom lite tid. Det där med framtiden allt kommer falla plats, det finns ingen "perfekt" tid i livet att skaffa barn, och för de allra flesta med sunt förnuft går det hur bra som helst.