• Anonym (ts)

    socanmälan??

    Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?

  • Svar på tråden socanmälan??
  • Anonym (Erika)

    Nä det dummaste jag har hört. Anmäler de för sånt också? helt sjukt!

    Enkelt säg till soc att du ska byta tandläkare men har inte hunnit ta tag i det än. Jag skulle aldrig gå till en sådan tandläkare som anmäler. Skulle byta direkt.

  • Anonym (typ såhär)

    Soc kontaktar dig. Du talar om vilken tandläkare barnet går hos. Ärendet läggs ner.

  • Anonym (ts)
    Anonym (!) skrev 2017-04-08 09:36:44 följande:

    Har du missat flera gånger?


    Alla.
  • Anonym (Erika)

    Ska tillägga att jag skulle inte tro att det händer något. Kanske vill soc prata med dig. Men du kan inte fällas för någonting. De kan faktiskt inte göra någonting. Du som förälder väljer vilken tandläkare ditt barn ska gå på och det är mänskligt att missa tider.

  • Anonym (ts)
    Anonym (typ såhär) skrev 2017-04-08 09:41:08 följande:

    Soc kontaktar dig. Du talar om vilken tandläkare barnet går hos. Ärendet läggs ner.


    Måste man redovisa sånt?
  • Anonym (!)

    Låter konstigt att bli anmäld för att man missat tider, för att man missat en eller annan tid är mänskligt, men om det är många tider så kan man förstå att tandläkaren reagerar, fast en anmälan låter som sagt konstigt...

  • legomum

    Hur gammalt är barnet och hur många kallelser har du fått? Folktandvården är skyldiga att skicka ut kallelser till alla barn som inte har blivit listade hos någon tandläkare.

    Men att bli socanmäld har jag aldrig hört att man kan bli, däremot skulle det kunna bli en oros anmälan om barnet är äldre och aldrig varit hos någon tandläkare (eftersom munhälsan är en av de viktigaste att vara rädd om i kroppen, pga när det är dåligt påverkar det resten av kroppen med)

  • Anonym (va?)

    Klart dom anmäler om du inte sköter ditt barns tänder!

  • Anonym (ts)
    legomum skrev 2017-04-08 09:51:07 följande:

    Hur gammalt är barnet och hur många kallelser har du fått? Folktandvården är skyldiga att skicka ut kallelser till alla barn som inte har blivit listade hos någon tandläkare.

    Men att bli socanmäld har jag aldrig hört att man kan bli, däremot skulle det kunna bli en oros anmälan om barnet är äldre och aldrig varit hos någon tandläkare (eftersom munhälsan är en av de viktigaste att vara rädd om i kroppen, pga när det är dåligt påverkar det resten av kroppen med)


    Men det handlar ju om förebyggande hälsovård!!
Svar på tråden socanmälan??