• Anonym (arg)

Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!

Ni kommer säkert tro att jag trollar, men det gör jag fan inte!

Fick precis papprena från skatteverket och jag blir så jävla förbannad! Nästan 800 kr ska jag betala! Jag har inte råd med det! Knappt ens på sikt! Det är väl för fan inte mitt problem om DE räknar ut skatten fel!!

• Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!
  • Anonym (Lite pengar suger hårt..)

Jag förstår. 800 kr ÄR mycket pengar om man har mindre pengar att röra sig med..

Du har ingen du kan låna av och sedan betala tillbaka en mindre summa varje månad?

Vet av egen erfarenhet att Försäkringskassan där jag bor drar mindre skatt vilket kan leda till restskatt..därför har jag sedan flera år tillbaka bett om ett extra skatteavdrag på 300 kr..förstår att den här infon inte hjälper dig men jag förstår frustrationen och jag vet hur det är att ha 0 kr på kontot..

Hoppas att det löser sig för dig! Lycka till!

• Jamesdio

Din kommunalskatt kan ha ökat en smula utan att FK har dragit mer skatt och då blir det restskatt.

Tips för framtiden är att gå ur kyrkan så minskar skatten lite.

• fluu
    monkees skrev 2017-04-11 05:53:11 följande:

Varför kan du inte delbetala?

OM din privatekonomi helt kraschar för en så liten oväntad utgift som 800:-.....vad händer om du ramlar och slår ut en framtand? eller du blir sjuk och måste till läkare och få penicillin?

Jag blir lite ledsen över inlägg som ditt. Är det så svårt att förstå att för alldeles för många människor går det helt enkelt åt helvete om något händer? Utan att man missköter sin ekonomi för det.

Jag är själv inte fattig, men jag växte upp med en fattig mamma(jag var dock inte fattig!) och ja, behövde hon penicillin så fick hon leva med att äta ett mål om dagen i ett par veckor. 800 kr må vara en struntsumma, men hade min mamna fått 800 kr extra så hade hon känt sig rik.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (W)

Jag kan inte ge dig några råd om Försäkringskassan, men jag känner stor sympati för dig för jag har växt upp med en ensamstående mamma som var/är sjukskriven. Vet din dotter om din ekonomiska situation, hur allvarlig den är? Eller har du försökt hålla henne utanför det hela? 

Prata med henne, förklara (på ett barns nivå) att Skatteverket gjort ett fel och att du nu måste betala mer än vad du hade väntat dig. 

Kolla bortskänkes-sidor efter kläder, leksaker m.m. På Tradera finns det många fina klädpaket med utropspris en krona. Du kanske kan hitta några roliga kläder som ni kan klä ut er i, också kan ni ha makseradtema på dotterns kalas? 
    Ni kan ju ha ett knytkalas eller picknick med hennes vänner och dina vänner? Du kan ju säga att ni avstår presenter bara de tar med sig mat och dryck. 

• Mjau2

Skicka uppgifterna så betalar jag det åt dig. På riktigt. Jag har det jättebra ställt och vill ge vidare. OM du vill ta emot det såklart.

• EnAnonumius
    Anonym (arg) skrev 2017-04-10 18:10:38 följande:
    Sparka på den som redan ligger du...... Men nu ska jag berätta hur det är. ALL min energi, tankeförmåga, lust och vilja går åt till att 1. Överleva och 2. Ta hand om min dotter. Det finns inte plats för mycket annat. Så roligt är mitt liv.
    Så ja, det är en oerhört stor uppgift för mig att försöka ta in fakta och du skulle kunna hjälpa men medmänniska genom att dela med dig av vad du vet. Men det gick ju tydligen inte...
    Men lägg AV. Du fick en instruktion hur du skulle göra.

Hen berättade för dig hur du skulle söka på "google", eller på "skatteverket direkt".

Du blev fan inte sparkad på en liggande person.

Ja folk kan vara jävligt fattiga och leva med näsan precis vid vattenytan. Dock så är det ju löjligt att förväxla  en "instruktion" med att "sparka på någon som ligger".

Ja jag läste HENS inlägg med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (arg) skrev 2017-04-10 18:48:34 följande:
    Nej, jag klarar faktiskt att sitta i en viss ställning  med stöd för nacken och ha en dator i knät. Ack, det glamourösa livet eller vadå?!
    Om ni tröttnar så gå ur tråden då! Jag tänker göra detsamma! Jag orkar inte sitta här och gråta mer! Så grattis alla ni som tycker att det är kul att sparka på redan svaga människor.

Ni som svarat trevligt och gett tips tackar jag!
    OM du klara av att skriva inlägg på FL så SKALL du kunna klara av att googla.
    Det är fan ingen skillnad på skriva inlägg på FL och googla.

Så jag köper inte att det din syndrom som hindra dig från att inte klara av att googla. Det är DIN LATMASK som är till hinder i det fallet för att "du vill inte googla".

Men innan du sitter och öser en massa galla över mig om att du har det så jobbigt så förnekar jag INTE att du kan ha det jobbigt och svårt i det vanliga arbetslivet med ditt EDS.

Dock så om du klara av att skriva inlägg på Familjeliv så SKA du också klara av att kunna använda google med, för det handlar om att du trycker på tangentbordet i båda fallen. Det är lika svårt/lätt att googla som att skriva inlägg på familjeliv om man överhuvudtaget kan använda en dator. Vilket du kan.

• EnAnonumius
    fluu skrev 2017-04-10 18:50:34 följande:
    Nu har jag också eds och lever ett typish helt normalt liv. Men snälla,du vet väl att detta är en väldigt individuell sjukdom. Den påverkar alla olika och alla har olika starkt psyke. Jag tror inte att ts lever som hon gör för att hon tycker att det är roligt.
    Nej det är det väl ingen som tror. Men orkar man skriva inlägg på FL så borde man ju klara av att googla.

För allvarligt talat hur vad är skillnaden liksom mellan googla och skriva inlägg på FL?
    Det finns ju ingen skillnad i hur man gör mellan att googla och/eller skriva inlägg på FL. Man trycker på de olika tangenterna på en dator för att skriva ord. Så det borde ju vara precis lika jobbigt/lätt att googla soim att skriva ett inlägg även för TS.

• Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2017-04-11 21:15:17 följande:
    Nej det är det väl ingen som tror. Men orkar man skriva inlägg på FL så borde man ju klara av att googla.

För allvarligt talat hur vad är skillnaden liksom mellan googla och skriva inlägg på FL?
    Det finns ju ingen skillnad i hur man gör mellan att googla och/eller skriva inlägg på FL. Man trycker på de olika tangenterna på en dator för att skriva ord. Så det borde ju vara precis lika jobbigt/lätt att googla soim att skriva ett inlägg även för TS.
    TS kan säkert trycka på tangenterna men hon skrev ju (inlägg #16) att det är "en oerhört stor uppgift att försöka ta in fakta". Då blir det genast lite svårare om man skall googla för att söka information om något. Hon behöver inte bara kunna skriva av sig, utan kunna/orka läsa och ta till sig text, klicka vidare och hitta rätt information samt förstå den. Det är inte säkert det är lika lätt som att starta en tråd.
Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!