• Anonym (arg)

Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!

Ni kommer säkert tro att jag trollar, men det gör jag fan inte!

Fick precis papprena från skatteverket och jag blir så jävla förbannad! Nästan 800 kr ska jag betala! Jag har inte råd med det! Knappt ens på sikt! Det är väl för fan inte mitt problem om DE räknar ut skatten fel!!

• Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!
  • Wazp

Då får du väl försöka se om du har rätt att göra några avdrag som kommer upp i den summan?

• Anonym (arg)
    Nyfikna72 skrev 2017-04-10 17:50:15 följande:
    Att du betalar in rätt skatt är ju ditt ansvar.
    Hur är det mitt ansvar? Det är ju inte jag som drar något! Jag gör ju ingenting liksom och har inte fått några instruktioner om att göra något! De borde inse att människor som redan är fattiga inte har råd att betala mer bara för att de tabbar sig! Jag sitter fan i tårar, min dotter kommer inte få ett födelsedagskalas om jag ska betala tillbaka!
  • Lshn1937

Eeeh...alltså skatten är ditt ansvar och ingen annans och ursäkta men 800 kr? Det är inte så himla mycket.

• Anonym (arg)
    Wazp skrev 2017-04-10 17:51:05 följande:
    Då får du väl försöka se om du har rätt att göra några avdrag som kommer upp i den summan?
    Och hur gör man det då?
  • Anonym (arg)
    Lshn1937 skrev 2017-04-10 17:51:47 följande:
    Eeeh...alltså skatten är ditt ansvar och ingen annans och ursäkta men 800 kr? Det är inte så himla mycket.
    Grattis till att du inte är fattig.... det där sved faktiskt. 800 kr är i det närmsta en förmögenhet för mig!
    Hur är det mitt ansvar när de bara drar skatt? Jag gör ju ingenting och ingen har sagt att jag behöver göra något heller.
  • Anonym (123)

Det är inte deras fel att du betalat in fel skatt.

I framtiden kanske du kan be din arbetsgivare att medvetet betala för mycket i skatt, så att du alltid får tillbaka. Inte för att det blir bättre för dig ekonomiskt sett, men av nån anledning blir folk glada när de upptäcker att de ska få tillbaka pengar som staten varit skyldig dom utan ränta.

• Wazp
    Anonym (arg) skrev 2017-04-10 17:52:05 följande:

Och hur gör man det då?

Googla, kolla på Skatteverkets hemsida... läs artiklar på ämnet, kontakta en revisor...
  • Anonym (arg)
    Anonym (123) skrev 2017-04-10 17:58:26 följande:
    Det är inte deras fel att du betalat in fel skatt.

I framtiden kanske du kan be din arbetsgivare att medvetet betala för mycket i skatt, så att du alltid får tillbaka. Inte för att det blir bättre för dig ekonomiskt sett, men av nån anledning blir folk glada när de upptäcker att de ska få tillbaka pengar som staten varit skyldig dom utan ränta.
    Hur är det mitt fel när de bara drar och jag inte gör någonting? Jag har ingen arbetsgivare och kommer aldrig att få en heller eftersom jag är sjuk!
  • Anonym (arg)
    Wazp skrev 2017-04-10 17:58:31 följande:
    Googla, kolla på Skatteverkets hemsida... läs artiklar på ämnet, kontakta en revisor...
    Jag vet inte ens vad som menas med ett avdrag så det är lite svårt att söka fritt... Om du vet kan du väl lika gärna skriva det liksom..
Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!