• humlan2012

Hickande bebis i magen= tidig förlossning?

Låter kanske konstigt, men fick precis höra att en bebis som hickar väldigt mycket i slutet av graviditeten, är tecken på att förlossningen är närmare än beräknat då bebisen övar intensivt och gör sig redo så lungorna mognar snabbt...

Tänkte bara kolla den teorin här om den verkar stämma?

Låter ju lite tveksamt, samtidigt så blir jag nervös då jag nu i vecka 33 känner hicka nästan hela dagarna!

Så ni som hade mycket hicka i magen mot slutet, när föddes era bebisar?

• Svar på tråden Hickande bebis i magen= tidig förlossning?
  • EpicNurse

Nej det stämmer inte. Födde i v 40+3

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • MammAmma

Alla mina har haft väääldigt mycket hicka, och det i princip ända sedan jag kunnat känna av deras rörelser. De är födda 40+1, 36+4, 39+0 och bf.

• Linnis92

Min dotter hickade väldigt mycket, så gott som varje dag och jag gick över tiden en vecka

• syntharen

Min första hickade väldigt mkt, är född 39+0. Min andra hickade ingenting och där gick jag 2 veckor över.

• Höstaster

Mitt första barn hickade massor i magen typ hela graviditeten. Flera gånger om dagen hade han långa stunder med hicka. Han är dagen innan bf. Har aldrig hört att det har med förlossningen att göra, däremot fortsatte han att lätt och ofta få hicka som bebis.

• gruvan

Min andra hickade mycket från mitten av graviditeten till han föddes nio dagar tidigt. Är övertygad om att hicka inte hänger ihop med barn som föds tidigt. Min första kom också nio dagar tidigt och hade inte hicka en enda gång i magen.

• Gatsjd

Två av tre har hickat mycket i magen men tyvärr kommit efter 40 fullgångna veckor.

• 8airam8

Mina tre barn har hickat i magen. De anlände BF+10, BF+17 och BF+15 dagar.

• MammAmma
    Preet90 skrev 2017-04-16 21:36:02 följande:

Hur känner man skillnad på vanliga rörelser och hicka?

Det känns som ett regelbundet tickande/ryckande/hoppande (beror på hur långt gången man är) i magen. Och det syns och känns utanpå magen.
  • Preet90
    MammAmma skrev 2017-04-16 21:53:03 följande:

Det känns som ett regelbundet tickande/ryckande/hoppande (beror på hur långt gången man är) i magen. Och det syns och känns utanpå magen.

Aha, så har jag känt sen vecka 18, är i vecka 27 nu.

Trodde det var sparkar.. Däremot känner jag starkare och tydligare rörelser nu än tidigare :)
  • irrbloss_83

Hade mycket hicka hela graviditeten med min, och han föddes i 41+0. Fortsatte hicka efter att han var född också :) 

Svar på tråden Hickande bebis i magen= tidig förlossning?