• Kossan12234

2018/2019 vi som planerar!

Som rubriken lyder: 2018/2019 vi som planerar!

Jag och sambon drar i gång verkstan sommaren 2018. Vi är båda unga och skulle vara kul att höra om andra som är i samma sitts hur ni planerar och tänker! Vi tar studenten våren 2018 och vi har säkrade jobb när vi kommer ut (speciellt sambon). Dela med er av era situationer och planeringar!

Denna tråd riktad främst till första barnet och unga men det är fritt fram att dela med er ändå!

• Svar på tråden 2018/2019 vi som planerar!
  • Carro887

Hej!

Härligt med en sån tråd. Jag och min Sambo planerar att börja Nov-Dec 2017. Jag vill dock börja nu, alla omkring mig är antingen gravida eller har barn. Dock är han fast bestämd om Nov-Dec och inte en dag tidigare. Hur hanterar ni er längtan? Ibland känns det som att man inte känner igen sig själv, kroppen bara skriker. Det som glädjer mig just nu är att det bara är 6månader kvar.

• Nystjärna

Hejsan. Jag hör nog kanske inte alls hemma i denna tråden då jag nog inte räknas som ung längre och dessutom redan har barn. Men inte hittat någon annan tråd som känns som den stämmer någorlunda. Men jag längtar ändå väldigt mycket efter en ny graviditet och ett till barn. Och tanken är att vi skall börja och försöka till våren 2018,typ april/maj 2018. Vore kul och dela väntan och längtan. Och passar jag inte in så är det helt okej och säga det. Och jag önskar er stort lycka till :)

• Isvattenis
    Carro887 skrev 2017-04-26 16:16:00 följande:

Hej!

Härligt med en sån tråd. Jag och min Sambo planerar att börja Nov-Dec 2017. Jag vill dock börja nu, alla omkring mig är antingen gravida eller har barn. Dock är han fast bestämd om Nov-Dec och inte en dag tidigare. Hur hanterar ni er längtan? Ibland känns det som att man inte känner igen sig själv, kroppen bara skriker. Det som glädjer mig just nu är att det bara är 6månader kvar.

Va spännande. Ett tips är att redan nu ladda ner en app när du kan föra anteckningar ang din kropp och fertilitet så har du bra koll tills det är dags att börja försöka. För mig har de säkert tagit 6 månader att fatta när jag är som mest fertil.
  • Snowflingan

Hej!

Jag är också ung och längtar galet efter en bebis! Jag blir 23 och min sambo blir 24, båda jobbar och vi har plats i lägenheten med våra två katter.

Vi hade egentligen velat börja försöka redan förra året men vi ska till Sydamerika i november så nu vet jag inte hur det blir. Antingen börjar vi försöka i augusti eller så väntar vi till efter resan på grund av zikaviruset

• lollip0p

Hej allihop, jag tänkte hoppa in och väcka den här tråden! :)

Vi har ett barn på 1,5 år och planerar syskonförsök med start våren/sommaren 2018. Jag läser på universitetet och tanken är att jag ska hinna ta min Kandidatexamen och påbörja min Masterutbildning innan syskonet kommer.

Hur går det för er andra?

• youmakemesmile

Hallå. 
    Jag och sambon är väl inte unga längre xD 
    Men som de ser ut nu drar vi igång med försöken under våren 2018. 
    Vore kul att ha fler att prata med. :) 

• lollip0p
    youmakemesmile skrev 2017-09-03 16:17:16 följande:

Hallå. 
    Jag och sambon är väl inte unga längre xD 
    Men som de ser ut nu drar vi igång med försöken under våren 2018. 
    Vore kul att ha fler att prata med. :) 

Kul med fler som vill följas åt! :)
    Har ni några barn sedan tidigare?
  • youmakemesmile
    lollip0p skrev 2017-09-04 06:58:50 följande:

Kul med fler som vill följas åt! :)

Har ni några barn sedan tidigare?

Nej, inga barn sedan tidigare. :)
  • MissMagnolia

Hej! Är sugen på att börja försöka i sommar. Har dock inte tagit upp det med sambon än XD

Båda vill ha barn och vi pratar om det men inte på den nivån att vi har bestämt när vi ska starta. Han har varit mer sugen än mig och blev glad när jag började prata om det i höstas. om jag kan hålla mig tar jag nog upp det i februari :) undrar om han går och tänker samma sak..

Mina p-piller räcker april ut så det vore ju bra smidigt...

Är 26 för övrigt :)

• SoSS15

Hej, tänkte också hoppa in här! :)

Vi planerar att börja med bebisverkstaden tills hösten/vintern 2018. Vi har en dotter sedan tidigare som nu är lite över 3 år. Vi hade väl tänkt börja försöka på syskon tidigare men på grund av studier och ekonomi valde vi att skjuta på det. :) Jag tar examen nu i slutet av maj, och har redan jobb klart, så tanken är att jobba upp en SGI och att fixa lite andra saker under året innan vi börjar försöka! Det ska bli så spännande att faktiskt planera ett barn eftersom vår dotter kom som en chock, så ska bli kul att faktiskt försöka med flit, haha! 

Jag är 25 och han är 26. :) 

Svar på tråden 2018/2019 vi som planerar!