• Kossan12234

2018/2019 vi som planerar!

Som rubriken lyder: 2018/2019 vi som planerar!

Jag och sambon drar i gång verkstan sommaren 2018. Vi är båda unga och skulle vara kul att höra om andra som är i samma sitts hur ni planerar och tänker! Vi tar studenten våren 2018 och vi har säkrade jobb när vi kommer ut (speciellt sambon). Dela med er av era situationer och planeringar!

Denna tråd riktad främst till första barnet och unga men det är fritt fram att dela med er ändå!

• Svar på tråden 2018/2019 vi som planerar!
  • Feliziah

Hej allihop, tänkte hoppa in här jag med!

Jag är 22 och har jobbat som sjuksköterska ca 9 månader, och min sambo är 27 och är också fastanställd. Vi bor i Skåne.

Vi har precis flyttat in i vårt nya hus och ska gifta oss i höst, så nu är bebisverkstaden igång! Tar hjälp av NC och ÄL-tester.

• youmakemesmile
    Hjortronet skrev 2018-01-16 06:22:17 följande:

Plussade idag om nån är nyfiken! ???? känns helt sjukt läskigt!

Grattis :) vad roligt! Hur känns det?
  • youmakemesmile

Vi har tänkt dela, men vet inte riktigt hur. Om vi börjar försöka i höst och de tar sig relativt fort, vilket man hoppas på, så kommer sambon precis vara klar med skolan när vi får barn. Förhoppningsvis har han nyss fått jobb då, vilket gör att han kanske har svårt att ta ut föräldrarledigt. Han har sagt varje gång vi pratat om barn att han vill vara pappaledig :)

• Liten 2018

Grattis

Grattis
  • Hjortronet
    youmakemesmile skrev 2018-01-16 18:04:21 följande:

Grattis :) vad roligt! Hur känns det?

Tack! Vi är jätteglada! Känns inte så jättemycket än men typ precis som innan mens. Ömma bröst, känslig i humöret, ev känning i livmodern men ingen direkt värk. Det är fortfarande så tidigt, har räknat ut att jag är i v 4 (3+5) :)
  • MissMagnolia

Jag har alltid trott att jag skulle vara rätt rimlig och jordnära när jag skaffade barn. Kanske köpa en begagnad vagn eller iaf inte nån jättedyr.

Men så fick jag se silver cross wave i föregår och nu har jag drabbats av det största ha begäret jag någonsin haft! Är mer sugen på vagnen än på bebisen just nu haha. Hur hände detta liksom? Jag överväger starkt en barnvagn som Kostar en halv månadsinkomst.

Men så hur många vagnar köper man i sitt liv? Inte många och den går ju att göra om till syskonvagn samt sälja sen.

Men ändå, vansinnigt dyrt!

XD

• Lovatic91
    Långväntanefterdig skrev 2018-01-17 17:26:56 följande:

Då har man försökt i 10 månader.... idag fick vi en tid för utredning. Känns både bra å dåligt på samma gång

Lycka till. Hoppas ni blir gravida snart. Håller tummarna att det blir något snart
  • Heminsemination

Hej!

Jag hoppas in här, jag är ensamstående, blir 28 i år och planerar heminsemination med privat, anonym donator. Nästa ÄL är nånstans mellan 21-28 februari enligt olika appar och uträknare, så får använda tester för att hitta rätt.

• Anonym (Tessa)

Halloj! Hoppar också in här även om jag är med i flera grupper redan! Tungan ute
    Jag blir 27 till sommaren och min blivande man är 23, vi ska gifta oss i början av juni och förhoppningsvis så påbörjar vi bäbisverkstaden redan på bröllopsresan Oskyldig 

Just nu är varken han eller jag fast anställda, men jag är nästintill lovad en fast tjänst inom snar framtid. Jag har heltidsanställning fram till och med sista maj, han är timvikarie men har precis börjat söka fasta tjänster (undersköterska). Det enda som måste gå i lås är att jag får fast tjänst. Om jag inte får det så blir det ingen bäbisverkstad... så det känns ganska nervöst trots att de säger "när du blir fast..." på jobbet. 

36 : Wow, den vagnen hade jag helt missat i min research...! Ska genast läsa på lite mer om den! Solig
Svar på tråden 2018/2019 vi som planerar!