• Kossan12234

2018/2019 vi som planerar!

Som rubriken lyder: 2018/2019 vi som planerar!

Jag och sambon drar i gång verkstan sommaren 2018. Vi är båda unga och skulle vara kul att höra om andra som är i samma sitts hur ni planerar och tänker! Vi tar studenten våren 2018 och vi har säkrade jobb när vi kommer ut (speciellt sambon). Dela med er av era situationer och planeringar!

Denna tråd riktad främst till första barnet och unga men det är fritt fram att dela med er ändå!

• Svar på tråden 2018/2019 vi som planerar!
  • MissKelli

Hej! Jag hoppar också in här! Jag tar examen i januari och vi tänkte börja försöka i sommar någon gång. Efter midsommar har vi sagt. :)

Då kommer jag att vara 25 och min sambo 27. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Jag har slutat med p-piller och håller nu koll på min cykel genom att tempa. 

• Anonym (T)

Hoppar in här trots att jag inte är målgruppen. Hoppas att det är okej ändå.

Är snart 33 år och har redan två barn; två år och den yngsta är bara fem månader. Planerar för en tredje men kan inte börja försöka förrän i mars tidigast då jag har VFU hela hösten -18 för att bli klar med min utbildning.

Visats hade man kunnat börja försöka innan men då jag blivit gravid på första försöket båda gångerna vågar jag inte riskera det. Vilket suger eftersom längtan struntar blankt i att vara rationell.

Försöker trösta mig med att jag har två små som tar tid :)

• youmakemesmile

Vad kul att flera hoppar in :)

Jag oxh sambon pratade senast idag och vi kommer nog börja till hösten. Han har 3 terminer kvar i skolan och vill gärna ha möjlighet att ha ett jobb. Förstår honom. Så vi planerar en 2019 bebis :)

Jag börjar studera (enbart en termin) om en vecka och hoppas på att hitta nytt jobb efter det.

Vart bor folk? Och vad jobbar ni med? Om ni vill berätta :D

• SoSS15
    youmakemesmile skrev 2018-01-03 23:02:35 följande:

Vad kul att flera hoppar in :)

Jag oxh sambon pratade senast idag och vi kommer nog börja till hösten. Han har 3 terminer kvar i skolan och vill gärna ha möjlighet att ha ett jobb. Förstår honom. Så vi planerar en 2019 bebis :)

Jag börjar studera (enbart en termin) om en vecka och hoppas på att hitta nytt jobb efter det.

Vart bor folk? Och vad jobbar ni med? Om ni vill berätta :D

Vi har också pratat om hösten! :) Jag tar examen som vårdadministratör nu i slutet av maj, men har redan fått jobb och ska börja på timmar redan nästa vecka! Så det kommer förhoppningsvis bli en 2019-bebis för oss också. Vi har ju dock en liten tjeja redan som är lite över 3 år nu. :)

Vi bor i Östergötland, i en liten ort utanför Motala ungefär, och vi är 25 och 26 år gamla. Sambon är fast anställd inom bygg och jag är ju blivande vårdadministratör och nyanställd! :) Ni då?
  • youmakemesmile
    SoSS15 skrev 2018-01-04 22:00:17 följande:

Vi har också pratat om hösten! :) Jag tar examen som vårdadministratör nu i slutet av maj, men har redan fått jobb och ska börja på timmar redan nästa vecka! Så det kommer förhoppningsvis bli en 2019-bebis för oss också. Vi har ju dock en liten tjeja redan som är lite över 3 år nu. :)

Vi bor i Östergötland, i en liten ort utanför Motala ungefär, och vi är 25 och 26 år gamla. Sambon är fast anställd inom bygg och jag är ju blivande vårdadministratör och nyanställd! :) Ni då?

Vi bor i Östergötland oxkså :) sambon studerar kognitionsvetenskap på masternivå just nu. Och jag ska börja läsa administration på gymnasienivå. Va lite sugen på vårdadministratör faktiskt, hehe. Just nu jobbar jag som undersköterska :)
  • SoSS15
    youmakemesmile skrev 2018-01-05 11:47:07 följande:
    Vi bor i Östergötland oxkså :) sambon studerar kognitionsvetenskap på masternivå just nu. Och jag ska börja läsa administration på gymnasienivå. Va lite sugen på vårdadministratör faktiskt, hehe. Just nu jobbar jag som undersköterska :)
    Åh vad roligt! :) Hur gamla är ni? Och vart i Östergötland bor ni? :) 
  • youmakemesmile
    SoSS15 skrev 2018-01-05 14:37:01 följande:
    Åh vad roligt! :) Hur gamla är ni? Och vart i Östergötland bor ni? :) 
    Jag fyllde nyss 27 och sambon är 29 :) Vi bor i Linköping.
  • Amandalach

Vi planerar också tog ut min pstav 4 december så vi hoppas på ett plus så fort som möjligt jag är 22 och han är 27 har bara ?försökt? 1 månad men vill så gärna ha ett pluss nu och slippa vänta, men vet att det kan ta tid när man oregelbunden mens och haft preventivmedel men det kommer när det kommer ????

• Claraaa

Hej!! Är i samma situation, skriv gärna till mig privat här :D behöver någon att bolla frågor med..

• Hjortronet

Hej!

Kul med en sån här tråd! Fyller 28 i april (sambon lika gammal) och har jobbat 3 terminer som lärare nu. Första året som lärare är kaos så vågade inte tänka på barn under den tiden nen nu känner vi oss redo. Vi började försöka i december 2017. Har stenkoll på ÄL och allting pga att jag kör natural cycles men det blev tyvärr inget plus första månaden. Nu går jag här och väntar på att kunna testa denna månad. Måste vänta en vecka minst, sjukt frustrerande! :O :D

Lycka till alla!

Svar på tråden 2018/2019 vi som planerar!