• Alexi

Säng till bebis?

Haha, rolig svärmor.

Vaggan kan dock vara jättebra i tex vardagsrummet eller köket, som ett ställe brbisen kan sova tryggt i nära er dagtid.

• Alexi

Men Ts. Man kan ju också välja att inte vara en bitch gentemot svärmor och förolämpa hennes släktvagga. Kan ju vara bra att fundera på.

Sen kan jag tillägga att jag tycker en vagga är en vettigare produkt än en växasäng, aldrig fattat varför man har växasängar om man inte är extremt trångbodd.

• Alexi
    kaktuslime skrev 2017-04-19 18:21:30 följande:
    Vem har sagt att någon varit bitchig mot någon?
    Varken jag eller maken vill ha vaggan, därför tackade ja vänligt nej till vaggan.
    Nej jag vet ju förstås inte hur du lät. Men enligt din ts blev ju svärmor väldigt upprörd, jag kan tänka mig att du inte avfärdat på samma sätt om det varit en vagga som du och dina syskon sovit i och du verkar fokusera på rätt eller fel.

Självklart måste en bebis inte sova i en vagga. Men OM du är mån om relationen till svärmor och vill göra henne glad så kanske du ska hitta ett sätt att använda vaggan, tex i något annat rum eller så för dagtid. Eller ha både den och spjälsäng, vaggan är ju bara första månaden, typ.
Svar på tråden Säng till bebis?