• Anonym (What)

Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)

Har ej rakat mig många gånger på ca 3 år, Men så gjorde jag det här för 1,5-2 vecka sedan. Hade även sex som jag inte heller haft på länge. Nästan direkt dagen efter kändes det irriterat i underlivet. Nu så här längre tid efter tror jag att jag fått bakteriell vaginos pga doften och ovanliga flytningar.

Men så för ca 5 dagar sedan och var på väg in i dusch upptäckte jag detta stora såret som sitter i ljumsken. Har inte upplevt att jag haft finne/böld där innan utan poff var såret där? Det vätskar sig. Kan inte ha trosor/byxor för då skaver det. Vad är det!? Blir orolig, rädd. Har bokat tid för vaginosen men hade ingen chans att berätta ingående om mitt problem pga att kunde inte tala fritt på jobbet. Fick inte tid förns mitten av maj. Bör jag vänta så länge med detta sår? Hjälp! Har ett stort och ett litet mindre sår!

• Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)
  • Anonym (N)

Gud jag spyr

Hade fått panik

• Anonym (vaginos?)

Jag betvivlar att "bakteriell vaginos" yttrar sig genom sår. Om något alls så yttrar det väl sig som ökade eller illaluktande flytningar? Tror du att du kan ha smittats av herpes? Bortsett från raksår eller djävulska inåtväxande hårstrån så är det enda jag kan tänka skulle orsaka sår, men då skulle du troligen också ha känt iaf lite värk i underlivet. Vad tror du själv?

• Anonym (--)

Ser nästan ut som svinkoppor!

Det där ska du inte gå med till i mitten på maj. Åk in på en akuttid!

• Anonym (What)
    Anonym (N) skrev 2017-04-20 23:47:11 följande:

Gud jag spyr

Hade fått panik

Vad tror du jag har!
  • Anonym (What)
    Anonym (N) skrev 2017-04-20 23:47:49 följande:

Cancer?

Tänkt det jag med..
  • Anonym (What)
    Anonym (vaginos?) skrev 2017-04-20 23:52:50 följande:

Jag betvivlar att "bakteriell vaginos" yttrar sig genom sår. Om något alls så yttrar det väl sig som ökade eller illaluktande flytningar? Tror du att du kan ha smittats av herpes? Bortsett från raksår eller djävulska inåtväxande hårstrån så är det enda jag kan tänka skulle orsaka sår, men då skulle du troligen också ha känt iaf lite värk i underlivet. Vad tror du själv?

Nej, jag tror inte såret beror på vaginosen. Nämnde vaginosen också för att något är helt fel där nertill! Har inte en aning om herpes? Det enda jag vet är att detta oroar mig.
  • Anonym (Tjej)

Kan nästan med säkerhet säga att det är svinkoppor du fått. (Man kan få det vart som helst på kroppen). Det är inte farligt. Oftast orsakat av streptokocker när det sitter i underlivet. Tvätta med tvål och vatten flera gånger om dagen, ta bort skorpan innan (bakterierna växer under den). Blir det inte bättre så kan du gå till läkaren och få en antibiotikakräm att smörja med.

• Anonym (What)
    Anonym (--) skrev 2017-04-20 23:56:39 följande:

Ser nästan ut som svinkoppor!

Det där ska du inte gå med till i mitten på maj. Åk in på en akuttid!

Ser inte framemot att behöva springa runt på jobb imorrn. Ska testa ringa 117 eller vad nr det nu är och höra med dom. Hoppas nästan på svinkoppor jämfört med alla andra katastroftankar jag har :/
  • Anonym (vaginos?)
    Anonym (What) skrev 2017-04-20 23:59:15 följande:
    Tänkt det jag med..
    Nej, det är garanterat inte cancer! Ser ut som någon slags infektion, men raksår kan ju bli infekterade så det är inte säkert en "könssjukdom". Gå till en ungdomsmottagning eller barnmorskemottagning (båda har drop-in) om du inte vill vänta tills sin läkartid! Det som skadar din hälsa är din oro i det här läget.
Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)