• Anonym (What)

Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)

Har ej rakat mig många gånger på ca 3 år, Men så gjorde jag det här för 1,5-2 vecka sedan. Hade även sex som jag inte heller haft på länge. Nästan direkt dagen efter kändes det irriterat i underlivet. Nu så här längre tid efter tror jag att jag fått bakteriell vaginos pga doften och ovanliga flytningar.

Men så för ca 5 dagar sedan och var på väg in i dusch upptäckte jag detta stora såret som sitter i ljumsken. Har inte upplevt att jag haft finne/böld där innan utan poff var såret där? Det vätskar sig. Kan inte ha trosor/byxor för då skaver det. Vad är det!? Blir orolig, rädd. Har bokat tid för vaginosen men hade ingen chans att berätta ingående om mitt problem pga att kunde inte tala fritt på jobbet. Fick inte tid förns mitten av maj. Bör jag vänta så länge med detta sår? Hjälp! Har ett stort och ett litet mindre sår!

• Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)
  • Anonym (Ingen salva?)
    Anonym (What) skrev 2017-04-22 20:14:09 följande:

Tack för råd. Men nu vet jag inte hur tänka eller göra? Läkaren visste inte vad det var. Så smittar det? Vet ej? Hur behandla? Vet ej?? !!!

Tog läkaren ingen odling?
  • Anonym (känner igen)

Du ska faktiskt få en bild på hur mina såg ut. Och de var ingenting mot det min man fick, han var helt skinnflådd och det vätskade sig och var väldigt smärtsamt.

Jag hade ärligt talat bett om en second opinion och pushat för en odling

• Anonym (K)
    Anonym (känner igen) skrev 2017-04-22 22:47:09 följande:

Du ska faktiskt få en bild på hur mina såg ut. Och de var ingenting mot det min man fick, han var helt skinnflådd och det vätskade sig och var väldigt smärtsamt.

Psykopatblick :( läskigt
  • Anonym (What)
    Anonym (Ingen salva?) skrev 2017-04-22 20:52:45 följande:

Tog läkaren ingen odling?

Nej, ingenting. Han visste inte och har nu lagt över det på att jag tar kontakt med min familjeläkare. Känns tryggt..
  • Anonym (What)
    Anonym (känner igen) skrev 2017-04-22 22:47:09 följande:

Hm, liknar mina typ? Kommer kontakta familjeläkaren imorgon. Hitta fler imorse så jag tycker att nu får dom göra nått och sedan ge en rätt hjälp!
  • Anonym (hm)
    Anonym (Moa) skrev 2017-04-22 19:13:28 följande:

Oj, snubben du låg med hade alltså svinkoppor och låg runt? Var det ett ONS, eller vet du vem det var?

Det är bakterier som alla bär på som orsakar svinkoppor, ts behöver inte ha blivit smittad av någon.
    Anonym (What) skrev 2017-04-22 20:12:27 följande:
    Tack, ska återgå till sexlös skog igen. Inte värt detta faktiskt.
    Man kan ha sex även med en ganska naturlig buske.

Hoppas att du får bra hjälp av nästa läkare, vilket stolpskott du fick träffa va.
  • Anonym (What)
    Anonym (hm) skrev 2017-04-23 22:44:54 följande:

Det är bakterier som alla bär på som orsakar svinkoppor, ts behöver inte ha blivit smittad av någon.Man kan ha sex även med en ganska naturlig buske.

Hoppas att du får bra hjälp av nästa läkare, vilket stolpskott du fick träffa va.

Dom flesta förväntar sig inte en buske, tyvärr. Tack, hjälp hoppas jag också på :)
  • Anonym (hm)
    Anonym (What) skrev 2017-04-23 23:02:48 följande:
    Dom flesta förväntar sig inte en buske, tyvärr. Tack, hjälp hoppas jag också på :)
    Då får du tala om för dem vad de borde förvänta sig innan du visar dig naken så att det inte kommer som en chock. Man kan inte kräva att ens partner ska vara rakad när det är direkt ohygieniskt att ta bort det viktiga skydd som håret är för det känsliga underlivet. Jag fattar att man kan ha olika preferenser, men en sån preferens är inlärd och den hårlösa normen kommer från porren. Kräver man att ens partner anpassar sig efter skadliga (ur hygienperspektiv!) normer förtjänar man inte att få ha sex.

För mig som är född på 70-talet har detta aldrig varit en issue. Jag har aldrig rakat mig och ingen av mina sexpartners har någonsin reagerat på min buske. Nu lever jag med samma sedan många år tillbaka och jag har lärt mig bara av diskussionerna här på familjeliv att normerna har förändrats... till det sämre, menar jag.

Lycka till i fortsättningen!
  • Anonym (känner igen)

Fick du tag på läkaren idag?

• Anonym (What)
    Anonym (hm) skrev 2017-04-24 09:31:47 följande:

Då får du tala om för dem vad de borde förvänta sig innan du visar dig naken så att det inte kommer som en chock. Man kan inte kräva att ens partner ska vara rakad när det är direkt ohygieniskt att ta bort det viktiga skydd som håret är för det känsliga underlivet. Jag fattar att man kan ha olika preferenser, men en sån preferens är inlärd och den hårlösa normen kommer från porren. Kräver man att ens partner anpassar sig efter skadliga (ur hygienperspektiv!) normer förtjänar man inte att få ha sex.

För mig som är född på 70-talet har detta aldrig varit en issue. Jag har aldrig rakat mig och ingen av mina sexpartners har någonsin reagerat på min buske. Nu lever jag med samma sedan många år tillbaka och jag har lärt mig bara av diskussionerna här på familjeliv att normerna har förändrats... till det sämre, menar jag.

Lycka till i fortsättningen!

Helt med dig. Har alltid fått röda prickar som kliar vid rakning. Varför utsätta sig för något sådant? Enbart för 'att det ska vara rakat'. Men nu är det slut med det för min del. :)
  • Anonym (What)
    Anonym (känner igen) skrev 2017-04-24 17:21:48 följande:

Fick du tag på läkaren idag?

Ja fick träffa min familjeläkare. Inget smittsamt och ingen konstig sjukdom. Blivit infektion av nått? Förmodligen av rakningen. Fick antibiotika. Skönt att alla katastroftankar inte stämde :)
  • Anonym (What)
    välj användarnamn skrev 2017-04-26 15:58:00 följande:

Furunklar helt enkelt.

Definitivt inte. Detta gav ingen böld.
Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)