• Anonym (What)

Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)

Har ej rakat mig många gånger på ca 3 år, Men så gjorde jag det här för 1,5-2 vecka sedan. Hade även sex som jag inte heller haft på länge. Nästan direkt dagen efter kändes det irriterat i underlivet. Nu så här längre tid efter tror jag att jag fått bakteriell vaginos pga doften och ovanliga flytningar.

Men så för ca 5 dagar sedan och var på väg in i dusch upptäckte jag detta stora såret som sitter i ljumsken. Har inte upplevt att jag haft finne/böld där innan utan poff var såret där? Det vätskar sig. Kan inte ha trosor/byxor för då skaver det. Vad är det!? Blir orolig, rädd. Har bokat tid för vaginosen men hade ingen chans att berätta ingående om mitt problem pga att kunde inte tala fritt på jobbet. Fick inte tid förns mitten av maj. Bör jag vänta så länge med detta sår? Hjälp! Har ett stort och ett litet mindre sår!

• Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)
  • Anonym (:0)
    Anonym (What) skrev 2017-04-22 13:25:43 följande:

Fast den som redan är smittad kan väl inte smittas ännu mer av samma sängkläder osv? Håller mig hemma och är själv så sprider inte till någon då. :)

Jo, till andra delar på kroppen. Räcker att du har ett litet sår eller någonstans så kan du smitta dig själv.
  • Anonym (What)
    Anonym (:0) skrev 2017-04-22 14:14:40 följande:

Jo, till andra delar på kroppen. Räcker att du har ett litet sår eller någonstans så kan du smitta dig själv.

Va!!?? Men hur sjutton ska man göra då! Det är typ omöjligt att inte komma i kontakt med sig själv!!

Ringde igen och nu fick jag tid. Ska ha medicin!
  • Anonym (:0)
    Anonym (What) skrev 2017-04-22 14:17:54 följande:

Va!!?? Men hur sjutton ska man göra då! Det är typ omöjligt att inte komma i kontakt med sig själv!!

Ringde igen och nu fick jag tid. Ska ha medicin!

Vara supernoga med hygienen. Rena fingrar och luftigt plåster/bandage över koppan. Skitjobbigt va det kommer jag ihåg! Sonen fick på hakan, tummen och på skinkan. Vi tvättade, skyddade, torkade och nya sängkläder varje dag, handdukar med.
  • Anonym (känner igen)

Ja på dem! Du måste få Fucidinkräm, ammats blir du aldrig av med dem. Och försök täcka dem med kompresser eller gasväv så att du inte smittar dig själv.

Och som sagt - handskar! Jag lider med dig din stackare

• Anonym (hm)

Ja, det ser lite otäckt ut men jag tror inte att du behöver vara orolig. Om du nu får en kräm till det där så ska du se att det hjälper ganska fort, det gjorde det när mitt barn hade svinkoppor i alla fall.

Hatar att säga det, men undvik att raka dig så slipper du antagligen den här typen av problem i framtiden... håret finns där av en anledning och det är för hygienens skull. När håret är borta är det fritt fram för alla bakterier att infektera den känsliga huden i området.

Själv får jag inflammerade hårsäckar så fort jag rakar bikinilinjen bara. Vissa har sån tur att de aldrig råkar ut för det, men du verkar höra till dem som inte har tur.

• Anonym (Moa)

Oj, snubben du låg med hade alltså svinkoppor och låg runt? Var det ett ONS, eller vet du vem det var?

• Anonym (What)

Nej, det är inte svinkoppor enligt läkaren jag träffade. Han sa att det var något ovanligt man inte ser varje dag och kunde därför inte säga vad det är. Rådet var att avvakta men försvinner det inte kontakta familjeläkare och vet inte han remiss till hud.

Jaha! Ja men då så. Nu känns det allt jättebra!!

• Anonym (What)
    Anonym (Moa) skrev 2017-04-22 19:13:28 följande:

Oj, snubben du låg med hade alltså svinkoppor och låg runt? Var det ett ONS, eller vet du vem det var?

Nej, vi är kompisar och han har inga utslag. Just nu vet jag inte vad det är.
  • Anonym (What)
    Anonym (hm) skrev 2017-04-22 16:29:24 följande:

Ja, det ser lite otäckt ut men jag tror inte att du behöver vara orolig. Om du nu får en kräm till det där så ska du se att det hjälper ganska fort, det gjorde det när mitt barn hade svinkoppor i alla fall.

Hatar att säga det, men undvik att raka dig så slipper du antagligen den här typen av problem i framtiden... håret finns där av en anledning och det är för hygienens skull. När håret är borta är det fritt fram för alla bakterier att infektera den känsliga huden i området.

Själv får jag inflammerade hårsäckar så fort jag rakar bikinilinjen bara. Vissa har sån tur att de aldrig råkar ut för det, men du verkar höra till dem som inte har tur.

Tack, ska återgå till sexlös skog igen. Inte värt detta faktiskt.
  • Anonym (What)
    Anonym (känner igen) skrev 2017-04-22 16:19:04 följande:

Ja på dem! Du måste få Fucidinkräm, ammats blir du aldrig av med dem. Och försök täcka dem med kompresser eller gasväv så att du inte smittar dig själv.

Och som sagt - handskar! Jag lider med dig din stackare

Tack för råd. Men nu vet jag inte hur tänka eller göra? Läkaren visste inte vad det var. Så smittar det? Vet ej? Hur behandla? Vet ej?? !!!
Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)