• Anonym (What)

Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)

Har ej rakat mig många gånger på ca 3 år, Men så gjorde jag det här för 1,5-2 vecka sedan. Hade även sex som jag inte heller haft på länge. Nästan direkt dagen efter kändes det irriterat i underlivet. Nu så här längre tid efter tror jag att jag fått bakteriell vaginos pga doften och ovanliga flytningar.

Men så för ca 5 dagar sedan och var på väg in i dusch upptäckte jag detta stora såret som sitter i ljumsken. Har inte upplevt att jag haft finne/böld där innan utan poff var såret där? Det vätskar sig. Kan inte ha trosor/byxor för då skaver det. Vad är det!? Blir orolig, rädd. Har bokat tid för vaginosen men hade ingen chans att berätta ingående om mitt problem pga att kunde inte tala fritt på jobbet. Fick inte tid förns mitten av maj. Bör jag vänta så länge med detta sår? Hjälp! Har ett stort och ett litet mindre sår!

• Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)
  • Anonym (What)
    Anonym (N) skrev 2017-04-21 01:17:31 följande:

Nej det är inte lugnande för jag anser att du bör söka vård så snabbt du kan.

Blir orolig när jag ser din bild och hoppas att du söker vård snabbt. Skriver inte det jag skriver för att vara elak utan för att jag verkligen vill och hoppas att du söker vård snabbt. Blir orolig av din bild.

Jag förstår och det är okej. 1177 gav bara rådet att tvätta så det är vad jag får testa och hoppas det blir bättre. :/
  • Anonym (What)
    Anonym (:/) skrev 2017-04-21 01:52:54 följande:

Sådär blir det ibland om jag har bölder. Ibland känner jag inte att jag får dem för de kommer så fort. Den lilla ser absolut ut som en böld. Tycker dock att du ska ta kontakt med läkare så fort som möjligt och lufta.

Har fått rakböld förr och tycker inte att detta känns eller ser ut som sådan. Detta är mer som en öppen såryta som är kladdig hela tiden och det blir som vitt skinn. Svider gör det! Luftar hela tiden tack :)
  • MammAmma

Vill inte skrämma upp dig då det är så ovanligt, men det är trots allt en möjlighet - första symtomet på syfilis är just sår i underlivet, just saying...

• Anonym (What)
    MammAmma skrev 2017-04-21 16:44:18 följande:

Vill inte skrämma upp dig då det är så ovanligt, men det är trots allt en möjlighet - första symtomet på syfilis är just sår i underlivet, just saying...

Var inne på det jag med. Syfilis, cancer, köttätande bakterie osv. Har fått nej två ggr nu när jag kontaktat sjukvården så får testa och se om det är svinkoppor och kommer försvinna. Försvinner det inte/blir än värre får jag försöka med sjukvården igen. Har ju en tid i mitten av maj!! (helt otroligt)
  • MammAmma
    Anonym (What) skrev 2017-04-21 16:49:28 följande:

Var inne på det jag med. Syfilis, cancer, köttätande bakterie osv. Har fått nej två ggr nu när jag kontaktat sjukvården så får testa och se om det är svinkoppor och kommer försvinna. Försvinner det inte/blir än värre får jag försöka med sjukvården igen. Har ju en tid i mitten av maj!! (helt otroligt)

Ja, det är alltid lika roligt när man blir tagen på allvar av sjukvården -_-

Det brukar dock oftast vara det mest uppenbara, i detta fallet impetigo, men det kan ju vara bra att ha i åtanke att det kan vara en könssjukdom, om än risken för det är liten. Just syfilis kan vara bedrägligt dessutom, då det börjar med ett eller några sår (om man ens får några tidiga symtom) men som läker bort efter några veckor av sig självt, så kanske man inte tänker på att det kan ha varit något allvarligare, än svinkoppor eller herpes - förrän man blir rejält sjuk liksom :/
  • Anonym (What)
    MammAmma skrev 2017-04-21 17:01:18 följande:

Ja, det är alltid lika roligt när man blir tagen på allvar av sjukvården -_-

Det brukar dock oftast vara det mest uppenbara, i detta fallet impetigo, men det kan ju vara bra att ha i åtanke att det kan vara en könssjukdom, om än risken för det är liten. Just syfilis kan vara bedrägligt dessutom, då det börjar med ett eller några sår (om man ens får några tidiga symtom) men som läker bort efter några veckor av sig självt, så kanske man inte tänker på att det kan ha varit något allvarligare, än svinkoppor eller herpes - förrän man blir rejält sjuk liksom :/

Tack, kommer ha det i åtanke och ta test längre fram. Har dessutom bestämt att det var sista rakningen och sex för alltid. Definitivt inte värt det.
  • Anonym (:0)

Om det är svinkoppor så är det super smittsamt! Ofarligt men smittsamt. Sonen fick det och fick då stränga order om att tvätta sängkläder/handdukar osv varje dag, rena och nya varje dag. Torka allt som han kan pillat på, allt skulle torkas och torkas och torkas. Så pilla inte med fingrarna utan att tvätta noga, byta handdukar osv varje dag, tvätta och håll fuktigt och gå till vc för att få salva.

• Anonym (What)
    Anonym (:0) skrev 2017-04-21 17:54:00 följande:

Om det är svinkoppor så är det super smittsamt! Ofarligt men smittsamt. Sonen fick det och fick då stränga order om att tvätta sängkläder/handdukar osv varje dag, rena och nya varje dag. Torka allt som han kan pillat på, allt skulle torkas och torkas och torkas. Så pilla inte med fingrarna utan att tvätta noga, byta handdukar osv varje dag, tvätta och håll fuktigt och gå till vc för att få salva.

Fast den som redan är smittad kan väl inte smittas ännu mer av samma sängkläder osv? Håller mig hemma och är själv så sprider inte till någon då. :)
  • Anonym (What)
    välj användarnamn skrev 2017-04-21 21:54:20 följande:

Tycker det ser ut som en Furunkel eller Karbunkel.

Särskilt om det är kring hårsäckar.

Jag är nu nästan 100 på att det är svinkoppor. Har fått flera och sett hela blåsor. Fått upp mot magen, längre ner på låret, blygläpp, ansiktet :/ Är nu nästan en vecka sedan jag såg den stora hemska och fortsätter spridning ska man enligt nätet få hjälp av sjukvård. Helt ärligt skiter jag i antibiotikaresistens för om jag får medicin så bakterierna dör och spridningen slutar tar jag gärna det!!!! :)
Svar på tråden Vad är detta? Orolig! (Varnar för bild)