• Emmie79

För oss med BIM 1-5 juni

Hoppar in här från maj-tråden då mensen kom idag flera dagar försent. Så jävla ledsen och besviken och arg. Nu måste det ta sig i juni!

• Emmie79

Hej, hoppar in här då jag är inne på försök nr 2 efter missfall nr 2 i april. Nu har jag även gjort en AMH-analys för att kolla äggreserven och det såg bra ut (2,8).

Kände att det gjorde lite ont på höger sida om livmodern i torsdags, kan det ha varit ägglossningen jag kände? Min gyn såg i måndags på ultraljud att jag hade haft ägglossning från höger äggstock. Har slutat testa med stickor för jag blev så stressad av dem så jag går enbart på sekretmetoden.

Så nu inväntar jag bim den 2 juni. Håller tummarna för mig och alla ni andra!

• Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-24 11:06:34 följande:

Hej och välkommen. Fick mitt missfall nummer 3 den 27/3. Vad är en amh analys? Har du barn sen innan?

Hoppas det var din ägglossning du kände, håller tummarna.

Tack! AMH är ett hormon som visar hur äggreserven ser ut, alltså hur många ägg man har. Det säger dock inget om kvaliteten på äggen.

Det jag undrar är om man kan veta mer exakt när ägglossningen sker? Jag hade trådigt slemmigt äggvitesekret i sex dagar, sedan stopp. På dag fem fick jag lite ont i höger äggstock. På dag sju fick jag bara en vit flytning. På vilken av dessa dagar skedde ägglossningen? Nån som vet?
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-24 11:06:34 följande:

Hej och välkommen. Fick mitt missfall nummer 3 den 27/3. Vad är en amh analys? Har du barn sen innan?

Hoppas det var din ägglossning du kände, håller tummarna.

Har inga barn sen innan men varit gravid 3 ggr (1 abort, 2 missfall i v10 och v6).
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-24 11:39:29 följande:

För mig är det så att äggvitesekret kommer dagarna innan ägglossning. På ägglossningsdagen (tror jag) är flytningen vattnig. Så min gissning är att du hade äl på dag "5"....alternativ dag 6.

Jag har två barn sen innan, födda 2012 och 2013. Tog ut spiralen förra året i april. Blev gravid direkt men missfall i vecka 11/12 som dock upptäckts mkt tidigare. Skrapades i juni. Gravid i oktober igen, upptäckt MA i vecka 8, skrapning igen. Så gravid i februari, på tidigt vul såg man att det var en ofostrig graviditet (v 8) och skrapades 27/3.

Fick påbörja utredning men det visar inget. Blir jag gravid igen ska jag få göra flera ultraljud för att ha koll...

Tack! Vill helst inte testa med stickor för de visade negativt i 10 dagar den månaden när jag sedan blev gravid, så jag litar inte på dem. Men sekretmetoden är ju bara pålitlig när man verkligen lärt sig tolka sin kropp. Dock så hade vi sex varannan dag under hela ägglossningsveckan så jag vet att vi inte har missat chansen.

Vad trist att höra om dina missfall. Hoppas verkligen att det tar sig denna gången och att vi båda plussar nästa vecka!
  • Emmie79
    Isvattenis skrev 2017-05-24 10:00:33 följande:
    Tror de va perfekt att ni fick till de på söndagen :)

All min värk är över idag. Fortfarande jätte ömma bröstvårtor dock.

Hur ligger alla ni andra till? ÄL+?
    Jag hade troligtvis ägglossning i torsdags så jag ligger på äl+6. Har lite molvärk till och från, annars inga symptom.
  • Emmie79

Idag har jag kraftig molvärk, känns precis som mensvärk. Är idag på äl+7. Hade jag inte haft koll och vetat att det omöjligt kan vara mensvärk hade jag verkligen trott att mensen var på gång.

Är det någon som haft stark molvärk en vecka innan bim och varit gravid?

• Emmie79
    Pasgetti skrev 2017-05-25 12:25:09 följande:

Usch vad jag inte alls tycker om tiden mellan Äl och BIM... x) Tiden går seeeegt, kollar mensappen femtioelva miljoner gånger i timmen bara för att se hur långt jag har till BIM precis som om jag skulle kunna glömma det eller något hehe...

Haha, samma här!!
  • Emmie79

Är det någon fler som är på äl+7-8 och känner av molvärk/mensvärk? Min känns ganska kraftig även idag. Har aldrig känt så här förut innan bim.

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni