• Emmie79

För oss med BIM 1-5 juni

Jooosen skrev 2017-05-26 14:26:31 följande:

Okej ni som är med i tråden! Hur prickade ni in äl denna gång? Vi körde några dagar innan äl samt typ 16 timmar innan jag kände äl smärta! Inget efter det tyvärr

Vi hade sex varannan dag under hela ägglossningsveckan, dvs alla dagar som jag hade vattnigt eller äggviteaktigt sekret, dag 11, 13 och 15 i cykeln. Tycker att det borde räcka. Det var i alla fall min gynekologs rekommendation.
  • Emmie79
    Isvattenis skrev 2017-05-27 21:01:46 följande:

Undviker ni nått under tiden mellan ÄL och BIM?

Alkohol? Kolhydrater? Socker?

Jag försöker undvika alkohol (kan ta en mellan-/folköl om jag är sugen på öl men inget vin/sprit). Äter dock både rött kött och charkuterier.

Tar tillskott av folsyra, zink, d-vitamin och magnesium.

Förut åt jag och sambon macapulver ca 2 veckor innan äl för jag hade läst att det förbättrade både spermierna och kvinnans fertilitet men det har jag slutat med pga att det var dyrt och äckligt... ;)
  • Emmie79

Nu är jag på äl+10 och har ganska stark "mensvärk" samt huvudvärk. Bim på fredag 2 juni. Mensvärken började redan 2 dagar efter äl och har kommit och gått sen dess. Aldrig tidigare känt så här vare sig när jag inte varit gravid eller när jag varit gravid. Vill bara veta nu hur det ligger till! Känns så långt till fredag.

• Emmie79
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:04:24 följande:

Idag kom det rosa på pappret när jag torkade mig (har bim nu i veckan). Inte ens på försök nr 13 tog det sig. Jag bryter ihop hela tiden så fort jag ser någon annan bli gravid och det enda jag tänker på är att jag aldrig lär få barn. Fy fan vad jag hatar detta. Varför ska det vara så jäkla orättvist. :(

Usch, beklagar verkligen. Lika tråkigt varje gång den där dumma mensen kommer. Bryt ihop, tyck synd om dig själv, gråt! Och kom sen igen! Skickar massa styrkekramar!
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-30 22:22:08 följande:

När tänkte alla börja testa? Vi är borta över helgen. Har inte mensen dykt upp på tisdag tar jag ett test

Jag kommer testa på bim, fredag 2 juni. Har beställt hem CB early för att vara på den säkra sidan. Kommer vara sjukt nervös!
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-30 22:22:08 följande:

När tänkte alla börja testa? Vi är borta över helgen. Har inte mensen dykt upp på tisdag tar jag ett test

Klarar du av att vänta ända till tisdag? Har du inte bim samtidigt som jag? Jag kommer inte kunna vänta en dag längre än fredag... ;)

Hur har det gått med din "mensvärk"? Har den varit konstant eller kom den plötsligt? Min värk har pågått till och från sedan några dagar efter ägglossningen men jag vet ju inte vad den betyder. Har aldrig tidigare haft "mensvärk" efter ägglossning och fram till mens.
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-31 09:01:40 följande:

Saken är den att vi ska till Karlstad i helgen till svärföräldrarna (de är skilda). Min mans mamma vet om alla mina 3 missfall. Och jag orkar inte veta om att jag har ett plus men så blir det ett 4:E missfall. Så tänker att det jag inte vet mår jag inte dåligt av. Jag har en uppsvälld mage, och bara väntar på mensen. Men kanske kanske så ett plus

Då förstår jag. Håller alla tummar för att din mens inte kommer och att du får ett plus!!
  • Emmie79
    Hansson88 skrev 2017-05-31 09:22:23 följande:

Imorgon är det bim. Känner inget alls.

Jag har gått in på min blogg som jag skrev i när jag försökte bli gravid med sonen.

Tydligen hade jag inga symptom då heller.

Fast jag hade visserligen kunnat vara ovetande kring min graviditet fram till v18 minst eftersom jag aldrig kände av att jag var gravid mer än typ ömma bröst, trötthet och såklart ert plus. Hade en väldigt bra graviditet då.

Spännande!

Håller tummarna! Jag har bim på fredag och känner bara lite svag molvärk. Tycker att tiden går så fruktansvärt långsamt nu. Vill bara veta hur det ligger till!

Hur klarar ni av att koncentrera er på jobbet dagarna innan bim? Jag tycker att det är jättesvårt och känner mig dålig och ofokuserad.
  • Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-31 10:51:22 följande:

Jag håller tummarna för dig! Gud så spännande

Jag har relativt mkt att göra på jobbet så dagarna rullar på dock kikar jag in här stup i kvarten för att se hur det går för alla

Ja, det är ju skönt. Själv har jag inte så mycket att göra och då går tiden ännu långsammare. Det ska bli så spännande att se hur många som plussar i morgon!
  • Emmie79
    Hansson88 skrev 2017-05-31 11:08:02 följande:
    Jag är föräldraledig. Har en son på snart 9 månader så jag har fullt upp och hinner knappt kissa haha!
    Haha, då förstår jag att du har fullt upp! Det är det bästa! Lycka till i morgon!!
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni