• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Jag dricker ett glas rosé.

När vi beslutade oss för att skaffa barn i juli 2010 trodde jag att det skulle ta sig direkt....blev gravid i november 2011, dvs 1 år och 4 månader senare. Sen blev jag gravid 7 månader efter första kom. 15 månader mellan mina två pojkar <3

HannaPanna92 skrev 2017-05-04 19:45:05 följande:

Hoppar in här från maj tråden då fröken röd kom nu...

Har äl 19/5 & bim 1/6.

Det blir försök nr 13 med första barnet. Har nu rätt i att få hjälp så ska boka tid hos min läkare så han kan skicka remiss till gyn. Blandade känslor!

Nu ska jag iallafall ta ett glas rött ikväll hehe.

• brennaV

Vart köper man munkpeppar

Isvattenis skrev 2017-05-04 20:46:07 följande:

Precis. Munkpeppar är ett hälsokost preparat kan man säga, som ska hjälpa till att reglera hormonerna i kroppen, så de blir en balans. Jag har i vanliga fall 34 dagar cykel. Denna månad dock 51 pga stress och utlandsreSa.

Men jag får jätte tydlig ÄL av mp. Vilket jag dock inte riktigt fattat förens ni efter månader av notering av sekret osv. Men denna månad kör vi hårt o vägrar missa de fertila dagarna !

Ska ÄL testa bara för att. En månad när jag gjorde de så hade jag positivt typ var tredje dag så antar att ägget hade svårt att släppa den månaden o så slutade vi ha sex bara för vi trodde mensen va på g o sen kom den aldrig o då hade jag haft sen ÄL.

Suck

De kommer inte ske denna månad :))) taggad

• brennaV

Inser att de dagar jag är som mest fertil i maj är mannen borta. Känns genast väldigt mörkt det här med att plussa i juni...snyft

• brennaV

Min mens kom 4-5 dagar för tidigt för mih också. Jag var ju hos gynekolog som såg ett ägg redo att släppa den 21/4, vi räknade alltså att mensen skulle komma 14 dagar senare den 5/5...vaknade upp 1/5 med blod i sängen= mens.

Jag gör ju utredning efter 3 upprepade missfall (har två barn sen innan). Och därför ska jag göra en undersökning 10 dagar efter mensens första dag. Den var planerad till 16/5 men fick ringa och byta dag till 11/5. Jag ska fråga läkaren om det är vanligt att lutefasen ändras efter ett ma...för jag har alltid haft 14 dagar mellan ägglossning och mens. Nu blev det endast 11 dagar...så knasigt

Emmie79 skrev 2017-05-06 00:15:55 följande:

Hoppar in här från maj-tråden då mensen kom idag flera dagar försent. Så jävla ledsen och besviken och arg. Nu måste det ta sig i juni!

• brennaV

Du har inte testat att du är

Gravid då?

Min mens brukar vara 5-6 dagar med ganska riklig blödning. Denna månad kunde jag ha samma binda en hel dag (bytte dock såklart för att det skulle varit ofräscht). Så min mens var knasig också trots att läkaren såg en ägglossning på G. Har ju läst någonstans att om men har lite mens så kanske man aldrig hade en ägglossning. Vet dock inte huruvida det stämmer

Jooosen skrev 2017-05-07 21:37:54 följande:

Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(

• brennaV

Min kropp är konstig. Sen igår när jag torkar mig får m jag blod på pappret, ljusrosa. Känns skönt att jag ska göra en undersökning hos gynekolog på torsdag. Kan vara ett myom eller en polyp som spökar. Känns sisådär halvkul att torka sig och upptäcka blod.

Angående gruppen- tycker också det känns bättre med en mindre grupp. Lättare att följa varandra då!

Kram på er

• brennaV

Var det en gubbe eller var det blankt?

Jag ska börja med stickor på måndag. Eller kanske imorgon

LovisaTilda skrev 2017-05-12 15:59:06 följande:

Då ska jag testa om en stund :)

Borde ju få en blinkande gubbe iaf? ;)

Återkommer med resultatet. Ikväll ska det liggas :D :D

• brennaV

Var det en gubbe eller var det blankt?

Jag ska börja med stickor på måndag. Eller kanske imorgon

LovisaTilda skrev 2017-05-12 15:59:06 följande:

Då ska jag testa om en stund :)

Borde ju få en blinkande gubbe iaf? ;)

Återkommer med resultatet. Ikväll ska det liggas :D :D

• brennaV

Första

Lilja020710 skrev 2017-05-14 17:37:25 följande:

Dum fråga men räknar man cd från mensens första eller sista dag? Tacksam för svar ;)

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni