• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Vi försöker på varannan dag sex fram till mens. Sen lite paus.

Jag väntar på äl- hoppas den kommer runt onsdag/torsdag. Men äl Stickan visar inte starkt alls så undrar om den kommer senare. Blä! Så trött på allt planerande kring detta att jag kräks.

Cheerful skrev 2017-05-15 17:48:12 följande:

Har ägglossning torsdag eller fredag, så nu blir det en vecka i sängen! Dock är jag rätt stressad med min c uppsats som ska in i nästa vecka, rädd för att det kommer till att påverka kroppen negativt, men åh vad jag hoppas på en liten februari bebis ???? men (märklig fråga, sorry) när börjar ni att ha mer sex inför ägglossning? Och vad gör ni för att inte ha sex bara för att göra bebis? Känns rätt krystat att ha sex när man kanske inte riktigt har tid/lust egentligen

• brennaV

Haha- ja du den är svår. Vet faktiskt inte heller

Isvattenis skrev 2017-05-16 17:34:40 följande:

En fråga - När man har sex varannan dag tycker jag typ att det är lite svårt att veta vad de som kommer i trosan är. Är de trådiga kladdet fertilt sekret eller gubbens kladd :p

I söndags på cd 13 började jag med äl tester. De är långt ifrån i närheten av ägglossning. Jag hade mkt äggviteflytningar idag så tog ett clearblue test också. Det visade inte fertilitet dag. Så jag har nog en bit kvar. Vill gärna att ägglossning sker ons eller torsdag. Sen är mannen ute och flänger. Med lite tur kanske vi kan få till sex på lördagskvällen eller söndagskvällen- men just nu ser denna månad mörk ut.

Nä- jag överdrev lite. Vi försöker få till varannan dag om vi båda är hemma. Men nu hade vi sex senast i lördags, i går och idag är mannen borta. Så med tur blir det sex imorgon
    Wallstenskan skrev 2017-05-15 22:10:07 följande:

Oj varannan dag mellan menscyklerna!?

De är ofta!!

Denna eviga väntan efter ÄL alternativt plus.

De tar verkligen knäcken på en!!

Jag skall inte börja testa med ägglossningsstickor förrän på torsdag, väntan är olidlig!!

• brennaV

En riktig Depp dag idag. Brukar skriva av mig till ett fåtal vänner som följt mig detta år med mina tre missfall. Blir så himla matt på allt. Vet liksom inte om jag pallar med fler motgångar, om jag orkar kämpa för en till bebis. Jag blir 36 i år och hur länge till ska man försöka? Min man har alltid sagt att han inte vill ha en sladdis, men nu lutar det mer och mer åt det. Mina barn fyller 5 i juni och 4 i oktober.

Usch förlåt för deppinlägg men detta dränerar mig vissa dagar

• brennaV

Så tänkte vi med. Två barn tätt (15 månader)- nu vill vi ha paus. Sen att jag skulle få 3 missfall på raken från juni förra året till mars i år hade jag absolut inte räknat med.

Hur länge orkar man liksom undrar jag.

Kram till oss alla som kämpar för ett mirakel

Wallstenskan skrev 2017-05-17 11:06:36 följande:

Känner igen mig sååå i era tankar!

Vi har heller aldrig velat ha en sladdis, men våra första två är väldigt nära i ålder så behövde liiiiite distans innan trean kändes aktuell.

Tanken var 5år max mellan 2:an och 3:an - tji fick vi!

Nu är barnen 7 & 5,5 och inget plus ännu :(

Vi hade bestämt att försöka 1år, det året är slut till semestern.

Så har 2mån kvar på mig att plussa.

Klart allt är relativt!

Men jag vill heller inte ha för lång tid i mellan.

Plussar jag nu i Juni så kommer 3:an i februari.

Då är våra barn 7,5 & 6 - är verkligen på gränsen till att "börja om helt".

En sladdis helt klart!

• brennaV

I och med att vi har två barn sen tidigare som vi inte haft problem att få, och efter undersökning av mina Äggstockar och livmoder, samt tagit sköldkörtelprover så tror hon på ren otur. Även tror hon att jag är stressad och det kan påverka allt. Det här året har varit ren terror på psyket. Första två missfallen var missed abortion och min senaste var en ofostrig graviditet. Det var liksom tomt i hinnsäcken förutom en moderkaka som växte. Så jävla lurad sista gången då jag mådde illa som fan.

Wallstenskan skrev 2017-05-17 15:56:07 följande:

Åh jösses! 3missfall!!

Tidiga missfall? Vad säger Barnmorskan det beror på?

• brennaV

Fy så dåligt. Min gynekolog sa att när du blir gravid följer vi upp den under hela graviditeten för att säkerställa att allt ser bra ut. Hoppas hon har rätt i "när" och inte "om"

orzia1 skrev 2017-05-17 20:12:38 följande:

Vi har samma problematik. Får ingen hjälp utan bara till svar, ni lyckas ju bli gravida, och mf så tidigt kan man ändå inte förhindra. Trots jag påpeka att man kan ta blodförtunnande så nej såånt håller de inte på med på gyn här. Suck

• brennaV

Hur går det för alla andra? Är på cd 17 Och idag är jag förbryllad. Har så mkt äl flytningar men inte en tillstymmelse till ökad stegring på äl Stickan. Blir gaaaalen!

• brennaV

Precis nu fick jag glad gubbe på min clearblue ägglossningsticka, den blinkar inte så gissar att det bara är att tuta och köra nu. Min man är ju borta imorgon och lördag. Så håll nu tummar och tår<3

• brennaV

Precis! Blev ingen blinkade gubbe alls- sjukt mysko. Tog ett testlagrets test imorse som började visa på en möjlig stegring. Så ikväll när jag kom hem tog jag ett till och det började direkt visa ett streck, så chansade och tog även ett clearblue digital. Trodde det skulle visa blinkade gubbe men det visade fast gubbe direkt och testlagrets äl test var lika positivt som kontrollstrecket. Sex avklarat. Mannen är dock borta imorgon så hoppas på starka simmare som håller sig kvar. Annars hoppas jag på mars bebis

Wallstenskan skrev 2017-05-18 21:27:18 följande:

Tjoho!! Kör på!

Har du testat flera dgr i rad men inte fått någon blinkande gubbe innan den fasta idag?

Håller tummarna!!

Fick ni till det någon dag innan ikväll?

• brennaV

Wohooo!! Har ni sexat? Hade lika starkt jag idag. Sex ikväll. Sen är mannen borta imorgon så hoppas så att det tar sig

Nu håller vi tummarna

Längtanefterdig skrev 2017-05-18 21:37:59 följande:

bim 2-3 juni

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni