• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Hej och välkommen. Fick mitt missfall nummer 3 den 27/3. Vad är en amh analys? Har du barn sen innan?

Hoppas det var din ägglossning du kände, håller tummarna.

Emmie79 skrev 2017-05-23 23:00:41 följande:

Hej, hoppar in här då jag är inne på försök nr 2 efter missfall nr 2 i april. Nu har jag även gjort en AMH-analys för att kolla äggreserven och det såg bra ut (2,8).

Kände att det gjorde lite ont på höger sida om livmodern i torsdags, kan det ha varit ägglossningen jag kände? Min gyn såg i måndags på ultraljud att jag hade haft ägglossning från höger äggstock. Har slutat testa med stickor för jag blev så stressad av dem så jag går enbart på sekretmetoden.

Så nu inväntar jag bim den 2 juni. Håller tummarna för mig och alla ni andra!

• brennaV

Om ägget släppte någon gång mellan torsdag och fredag så är jag på äl +6

Isvattenis skrev 2017-05-24 10:00:33 följande:

Tror de va perfekt att ni fick till de på söndagen :)

All min värk är över idag. Fortfarande jätte ömma bröstvårtor dock.

Hur ligger alla ni andra till? ÄL+?

• brennaV

För mig är det så att äggvitesekret kommer dagarna innan ägglossning. På ägglossningsdagen (tror jag) är flytningen vattnig. Så min gissning är att du hade äl på dag "5"....alternativ dag 6.

Jag har två barn sen innan, födda 2012 och 2013. Tog ut spiralen förra året i april. Blev gravid direkt men missfall i vecka 11/12 som dock upptäckts mkt tidigare. Skrapades i juni. Gravid i oktober igen, upptäckt MA i vecka 8, skrapning igen. Så gravid i februari, på tidigt vul såg man att det var en ofostrig graviditet (v 8) och skrapades 27/3.

Fick påbörja utredning men det visar inget. Blir jag gravid igen ska jag få göra flera ultraljud för att ha koll...

Emmie79 skrev 2017-05-24 11:25:38 följande:

Tack! AMH är ett hormon som visar hur äggreserven ser ut, alltså hur många ägg man har. Det säger dock inget om kvaliteten på äggen.

Det jag undrar är om man kan veta mer exakt när ägglossningen sker? Jag hade trådigt slemmigt äggvitesekret i sex dagar, sedan stopp. På dag fem fick jag lite ont i höger äggstock. På dag sju fick jag bara en vit flytning. På vilken av dessa dagar skedde ägglossningen? Nån som vet?

• brennaV

Men vad skumt. Vad beror det på? Ingen aning faktiskt. Kan man ha två ägglosningar på en månad?

Linluva3 skrev 2017-05-25 13:42:17 följande:

Hoppar in här!

Slutade med minipiller för snart 2 månader sedan. Jag fått positivt på ägglossningstest denna månad, 2 GÅNGER?! Hur kommer det sig? Nästa mens bör komma mellan 1-6 juni.

Bifogar bild på mina äl-tester.

• brennaV

Hade sex på onsdagen och torsdagen. På torsdagen fick jag glad fast gubbe och streck lika starkt som kontrollstrecket. Så två dagar innan och dagen innan

Jooosen skrev 2017-05-26 14:26:31 följande:

Okej ni som är med i tråden! Hur prickade ni in äl denna gång? Vi körde några dagar innan äl samt typ 16 timmar innan jag kände äl smärta! Inget efter det tyvärr

• brennaV

Tydligt plus! Grattis och nu håller vi tummarna

orzia1 skrev 2017-05-26 15:37:59 följande:

Alltså är så förvirrad just nu. Fick starkt på ägglossning test på typ dag 8-10. Testa med ägglossning test ef det som blev svagare. Typ två om dan. I förrigår fick jag superstarkt på de, tänkte kanske ägget int släppt förra gången. Imorse mådde jag illa o kräktes. (Brukar lida av extremt illamående vid graviditet) Tog ett ägglossning test o ett graviditet test. Slängde sen kisset tyvärr då jag inte fick ngt streck direkt. Ca 5 min efter så kolla jag igen. Och fick detta .. Ägglossning test är rosa o det gröna graviditet test...

Testa igen senare. Och då var det svagare men ändå streck. Har inte bim förrän om 10 dagar.

Ska ta cb test imorgon. Och har drabbats av många tidiga mf, så jag vågar inte lita på något test än

• brennaV

Just ja- om du hade äl för 8-10 dagar sen så kan det ju verkligen vara ett plus nu!

orzia1 skrev 2017-05-26 15:37:59 följande:

Alltså är så förvirrad just nu. Fick starkt på ägglossning test på typ dag 8-10. Testa med ägglossning test ef det som blev svagare. Typ två om dan. I förrigår fick jag superstarkt på de, tänkte kanske ägget int släppt förra gången. Imorse mådde jag illa o kräktes. (Brukar lida av extremt illamående vid graviditet) Tog ett ägglossning test o ett graviditet test. Slängde sen kisset tyvärr då jag inte fick ngt streck direkt. Ca 5 min efter så kolla jag igen. Och fick detta .. Ägglossning test är rosa o det gröna graviditet test...

Testa igen senare. Och då var det svagare men ändå streck. Har inte bim förrän om 10 dagar.

Ska ta cb test imorgon. Och har drabbats av många tidiga mf, så jag vågar inte lita på något test än

• brennaV

Fan, känns som det är kört denna månad. Har redan börjat få mensvärk. Känns som mensen kommer vilken dag som helst. Blä

• brennaV

Jag lever faktiskt helt som vanligt till den dagen jag plussat. Vill inte sätta livet på paus. Jag röker i och för sig inte men älskar vin och champagne så det drack jag senast igår.

• brennaV

Välkomna alla nya! Snart vet vi om det blir februaribebisar för oss eller ej.

Jag skulle inte testa innan bim. Gjorde det i februari och då visade cb "inte gravid" två dagar innan bim och sen på bim tog jag ett nytt som visade plus. Tänker är man gravid så kommer det visa sig. Jag har ju en känsla av att mensen är på G är, magen är uppsvälld osv. Men om den inte kommit på lördag...då testar jag på tisdag när jag är hemma igen (vi ska bort under helgen)

Håller tummar och tår för oss alla

Isvattenis skrev 2017-05-28 21:30:42 följande:

Välkomna alla nya. :)

ÄL +7 Tyckte de sved/stack till några sekunder idag. Men de är säkert bara inbillning.

Jag är väldigt aktiv men bär jag lag mig i soffan kl 16 för jag va helt slut så molade de hela tiden i magen o de brukar de inte göra.

Är de förtidigt att ta ett test på onsdag morgon ÄL + 10 (nyfiken)

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni