• Adam08STHLM

    Ser inte mammor allvaret i att ansöka om ensam vårdnad?

    Ofta läser man trådar där mammor har frågor angående ensam vårdnad, och oftast ser det ut som att den enda anledningen handlar om hämnd mot pappan. Att barnet är den som är den stora förloraren ser inte mamman p g a hennes allt för stora ego.

    Jag blev tillsammans med mitt barns mamma slutet av 2012. Hon blev gravid 2013 och vi flyttade ihop. Förhållandet var extremt stormigt. Mammans temperament var den största anledningen till att jag inte ville vara med henne mer.
    Hon gick från 0-100 på några tiondelar och ilskan kunde sitta kvar i dagar, dock i olika grader. Hon är manipulativ, kontrollerande och projicerar ofta. Ber aldrig om ursäkt.

    Eftersom hon stod på lägenheten så fick jag, efter det tog slut, börja från botten igen. Jag hämtade och lämnade pojken ca två dagar i veckan. När jag lämnade stannade jag ofta kvar och nattade honom och det funkade. Började det bli tjafs så var jag snabb på att dra på mig skorna och dra där ifrån.Vid ett senare tillfälle kom jag till insikt att jag måste ordna upp saker hemma för jag kan inte vara i närheten av mamman mer.

    Men iallafall, ska hålla mig kort. När jag för 8 månader sedan hade ordnat upp saker  hemma skrev jag till mamman att jag ville ha pojken varannan helg. Fick till svar att hon ville gå via familjerätten för att göra upp om dygn. Ok tänkte jag. Vi kör på det.
    Ett par veckor går och jag får ett brev på posten där det står att hon ansökt om ensam vårdnad. 

    Jag beslutar mig för att låsa in mig i helvetet och hålla mig undan så att det inte ska bli tjafs och annat. Vid några tillfällen har jag skickat mail om att hon bör tänka på vad hon gör, att jag vill ha pojken varannan helg. Men nej.

    Mammans argument för ensam vårdnad:
    *Pappan har misshandlat mamman psykiskt
    *Pappan har haft sporadisk kontakt med pojken
    *Pappan lider av psykisk ohälsa och kan därför ej ta hand om sitt barn
    *Pappan har det dåligt ställt, mamman har det bra ställt
    *Mamman har flera gånger fått tjata på pappan för att träffa pojken

    7 månader senare så var det dags för muntlig förberedelse i rätten.
    Jag ser mamman sittandes ensam i väntsalen
    Jag säger "hej" och sätter mig ner. Vädjar återigen att hon ska gå med på samarbetssamtal för att förkorta ner processen så pojken kan ta upp den kontakten med sin pappa som de tidigare hade.
    Mamman börjar plötsligt att gråta varpå jag säger att vi inte behöver prata om det nu. Sedan kommer hennes ombud och de går iväg.

    Mamman kör på för fullt trots min vädjan.
    Jag sitter och tar alla anklagelser med ro och förklarar senare min syn på det hela. Dock är jag noga med att inte köra med pajkastning. Man vill gärna berätta mer men det gynnar inte pojken alls.

    Helt ogenerat sitter mamman och ljuger i rätten.
    "Pappan försvårar underskrifter så vi kan ej samarbeta" säger hon.
    "Vilka underskrifter har pappan försvårat?" frågar "domaren". 
    "Jag vet inte" svarar mamman tystlåtet.

    "Domaren" frågade om min psykiska ohälsa och jag berättade att jag haft ångest och lätta depressioner när jag inte träffat pojken på ett tag.

    Sedan pratar mamman om att jag är som en tickande bomb när jag är på stan. 
    Hon tog även upp att jag inte tröstat pojken en gång när han grät.

    När pojken var ca två är så började det bli tjafs, pojken stod i duschen, mamman började prata arg högre och högre med mig. Jag tog upp mobilen och filmade i syfte att visa henne när hon lugnat ner sig hur hon är när hon blir arg.
    "Filmar du pojken när han duschar eller? Är du pedofil?"
    Nej jag filmar dig, och hur kan du säga pedofil i närheten av en 2-åring?
    Jag märkte hur det började eskalera så jag säger till pojken att jag ska jobba pussar honom och säger att jag älskar honom.
    Det här är sjukt och otroligt sorgligt men mamman sa då till pojken att "pappa älskar inte dig alls". Fy fan, jag mår illa av det där. Sedan ställer hon sig vid dörren och skriker "det här är Adam, han är pedofiiiil." två, tre gånger innan dörren smälls igen.

    Och den här kvinnan har mage att påstå att jag inte kan ta hand om mitt eget barn?
    Finns fler exempel som ligger på samma nivå. 

    Det enda jag gjort sedan brevet från hennes ombud slank ner i brevlådan är att jobba, äta sova. Kämpa för att den här depressionen inte tar över helt. Man lever i en bubbla där lycka inte existerar.

    Det bestämdes på den muntliga förberedelsen att jag ska få träffa pojken 4 timmar varje onsdag utom de onsdagar mamman är ledig från jobbet. Jag hade det alternativet och det andra som var att jag skulle få träffa pojken 3 timmar varannan lördag. Det är åt helvete. Pojken kommer definitivt inte må bra av det. Hur kan man som mamma påstå att man ser till barnets bästa om hon ger pojken 4 timmar varannan onsdag, inget på semesterdagar, med sin pappa???

    Tänk efter vad ni gör när ni funderar på om att ansöka om ensam vårdnad. Sätt er ner och fundera på om ni gör det här för barnets skull eller din egen skull.

    Mamman har för övrigt ett konto här på familjeliv.

  • Svar på tråden Ser inte mammor allvaret i att ansöka om ensam vårdnad?
  • KlunsSmurfen
    Adam08STHLM skrev 2017-05-05 18:15:00 följande:
    Ja, visst kan det vara en dum frågeformulering men jag är inte världsmästare på formuleringar.

    "Du skriver att det är väldigt fel mot barnet som inte mår bra av det i övrigt verkar allt bara handla om dej, det handlar om hämnd, generaliserar men du verkar inte funderat på mammans lämplighet som förälder. Har du inte gjort det undrar jag hur dina föräldrar är."

    Förstår inte hur du kan få det till att det handlar om mig. Jag tänker på pojken först och främst.
    Mammans lämplighet har jag såklart funderat över, men kommit underfund med att det är min närvaro som får henne att flippa ur. Fundera på du ang mina föräldrar. Finns det något mer irrelevant?

    "Är du extremt lättkränkt och jättebra på att tycka synd om dej själv?"

    Vet inte om du frågar mig eller användaren du citerade men jag tycker sällan synd om mig själv och jag är inte lättkränkit. Hade jag varit det skulle jag inte hållit mig så lugn i rätten när hon demoniserade mig.

    Tack för svar iaf!

    Vet inte hur man citerar delar av ett inlägg så det blev lite rörigt.
    citera delar genom att ta bort rubriken.

    Att det handlar om dej är dåligt formulerat, det handlar ju om dej och ditt barn men:

    Handlar det om riktig hämnd eller att hon inte kan kontrollera dej och kan inte göra som hon vill?
    Är det bara dej hon ljuger om eller är det allt och alla?
    Var det bara dej hon hade velat ta vårdnaden av för att hon är förbannad på dej eller alla hon inte kan kontrollera?
    Är det din närvaro som får henne att spåra ur eller är det allt och alla som hon stör sej lite på?

    Är det ett beteende hon har enbart när du är närvarande eller även när enbart barnet är närvarande?

    När en förälder gör så mot sitt barn för egen vinning kan man räkna med att hon kommer fortsätta med det beteendet mot barnet.

    Tror alla jag vet som har/haft svårt att se eller inte velat se det uppenbara har haft en förälder/styvförälder som dragit åt det hållet. Sen kan de dras till de som påminner om föräldern.

    Jag frågar utifrån det som står i inlägget, antar att inte allt är med.

    Jag frågade om Anonym (S) var lättkränkt eftersom han jämför att bli filmad med psykisk misshandel men ditt ex beteende drar åt det hållet.
  • Cfhjklömhg

    Usch vad tråkigt för er, hoppas det löser sig på bästa sätt för pojken.

    Tror tyvärr inte att det hjälper att be sådana människor att "tänka efter".

  • Anonym (F)
    Cfhjklömhg skrev 2017-05-09 17:01:15 följande:

    Usch vad tråkigt för er, hoppas det löser sig på bästa sätt för pojken.

    Tror tyvärr inte att det hjälper att be sådana människor att "tänka efter".


    Håller med här. Hon är uppenbarligen sjuk och då hjälper ingenting. Beklagar verkligen att du råkat ut för en sådan människa. Vidrigt när man använder sina barn som slagträ. Pojken kommer troligen inse när han blir större att hans mamma gjort detta mot honom. Klen tröst nu dock.
  • TeresB
    Adam08STHLM skrev 2017-05-04 18:36:35 följande:

    Ofta läser man trådar där mammor har frågor angående ensam vårdnad, och oftast ser det ut som att den enda anledningen handlar om hämnd mot pappan. Att barnet är den som är den stora förloraren ser inte mamman p g a hennes allt för stora ego.

    Jag blev tillsammans med mitt barns mamma slutet av 2012. Hon blev gravid 2013 och vi flyttade ihop. Förhållandet var extremt stormigt. Mammans temperament var den största anledningen till att jag inte ville vara med henne mer.

    Hon gick från 0-100 på några tiondelar och ilskan kunde sitta kvar i dagar, dock i olika grader. Hon är manipulativ, kontrollerande och projicerar ofta. Ber aldrig om ursäkt.

    Eftersom hon stod på lägenheten så fick jag, efter det tog slut, börja från botten igen. Jag hämtade och lämnade pojken ca två dagar i veckan. När jag lämnade stannade jag ofta kvar och nattade honom och det funkade. Började det bli tjafs så var jag snabb på att dra på mig skorna och dra där ifrån.Vid ett senare tillfälle kom jag till insikt att jag måste ordna upp saker hemma för jag kan inte vara i närheten av mamman mer.

    Men iallafall, ska hålla mig kort. När jag för 8 månader sedan hade ordnat upp saker  hemma skrev jag till mamman att jag ville ha pojken varannan helg. Fick till svar att hon ville gå via familjerätten för att göra upp om dygn. Ok tänkte jag. Vi kör på det.

    Ett par veckor går och jag får ett brev på posten där det står att hon ansökt om ensam vårdnad. 

    Jag beslutar mig för att låsa in mig i helvetet och hålla mig undan så att det inte ska bli tjafs och annat. Vid några tillfällen har jag skickat mail om att hon bör tänka på vad hon gör, att jag vill ha pojken varannan helg. Men nej.

    Mammans argument för ensam vårdnad:

    *Pappan har misshandlat mamman psykiskt

    *Pappan har haft sporadisk kontakt med pojken

    *Pappan lider av psykisk ohälsa och kan därför ej ta hand om sitt barn

    *Pappan har det dåligt ställt, mamman har det bra ställt

    *Mamman har flera gånger fått tjata på pappan för att träffa pojken

    7 månader senare så var det dags för muntlig förberedelse i rätten.

    Jag ser mamman sittandes ensam i väntsalen

    Jag säger "hej" och sätter mig ner. Vädjar återigen att hon ska gå med på samarbetssamtal för att förkorta ner processen så pojken kan ta upp den kontakten med sin pappa som de tidigare hade.

    Mamman börjar plötsligt att gråta varpå jag säger att vi inte behöver prata om det nu. Sedan kommer hennes ombud och de går iväg.

    Mamman kör på för fullt trots min vädjan.

    Jag sitter och tar alla anklagelser med ro och förklarar senare min syn på det hela. Dock är jag noga med att inte köra med pajkastning. Man vill gärna berätta mer men det gynnar inte pojken alls.

    Helt ogenerat sitter mamman och ljuger i rätten.

    "Pappan försvårar underskrifter så vi kan ej samarbeta" säger hon.

    "Vilka underskrifter har pappan försvårat?" frågar "domaren". 

    "Jag vet inte" svarar mamman tystlåtet.

    "Domaren" frågade om min psykiska ohälsa och jag berättade att jag haft ångest och lätta depressioner när jag inte träffat pojken på ett tag.

    Sedan pratar mamman om att jag är som en tickande bomb när jag är på stan. 

    Hon tog även upp att jag inte tröstat pojken en gång när han grät.

    När pojken var ca två är så började det bli tjafs, pojken stod i duschen, mamman började prata arg högre och högre med mig. Jag tog upp mobilen och filmade i syfte att visa henne när hon lugnat ner sig hur hon är när hon blir arg.

    "Filmar du pojken när han duschar eller? Är du pedofil?"

    Nej jag filmar dig, och hur kan du säga pedofil i närheten av en 2-åring?

    Jag märkte hur det började eskalera så jag säger till pojken att jag ska jobba pussar honom och säger att jag älskar honom.

    Det här är sjukt och otroligt sorgligt men mamman sa då till pojken att "pappa älskar inte dig alls". Fy fan, jag mår illa av det där. Sedan ställer hon sig vid dörren och skriker "det här är Adam, han är pedofiiiil." två, tre gånger innan dörren smälls igen.

    Och den här kvinnan har mage att påstå att jag inte kan ta hand om mitt eget barn?

    Finns fler exempel som ligger på samma nivå. 

    Det enda jag gjort sedan brevet från hennes ombud slank ner i brevlådan är att jobba, äta sova. Kämpa för att den här depressionen inte tar över helt. Man lever i en bubbla där lycka inte existerar.

    Det bestämdes på den muntliga förberedelsen att jag ska få träffa pojken 4 timmar varje onsdag utom de onsdagar mamman är ledig från jobbet. Jag hade det alternativet och det andra som var att jag skulle få träffa pojken 3 timmar varannan lördag. Det är åt helvete. Pojken kommer definitivt inte må bra av det. Hur kan man som mamma påstå att man ser till barnets bästa om hon ger pojken 4 timmar varannan onsdag, inget på semesterdagar, med sin pappa???

    Tänk efter vad ni gör när ni funderar på om att ansöka om ensam vårdnad. Sätt er ner och fundera på om ni gör det här för barnets skull eller din egen skull.

    Mamman har för övrigt ett konto här på familjeliv.


    .

    Hoppas att det löser sig för er alla. Men enskild vårdna betyder inte att den andre inte får träffa sina barn. Min syster är ensam vårdnadshavare om sina två barn men deras pappa träffar dem minst två dagar i veckan. Barnen har bara ett boende dock.
  • pix

    Hej,

    Registrerade mig för att kunna svara i denna tråd. Ditt ex låter som en solklar borderlinare. Nuförtiden kallas det IPS. Jag är själv uppväxt med en sådan mor. De manipulerar så in i helvete! Hur du än vänder dig så har du arslet bak och kommer att vara det svarta fåret. Borderline är inte samma sak som narcissist lr psykopat. 

    Ta till tårar inför andra, som du skriver att hon gjorde i familjerätten, är väldigt vanligt. Det mesta som du beskriver låter som en borderlinare! Någon skrev att barnet i sinom tid kommer att förstå men det är inte alls säkert. Min bror förstår än idag inte medan jag sj har gått kurser, fördjupat mig mm har stor förståelse. 

    Du har en lång resa framför dig men jag råder dig till att kämpa med näbbar och klor för ditt barns skull!!! Vill du dela erfarenheter kan du pm:a mig. 

  • Litet My

    Jodå det har mammor och tack vare det kunde jag skydda mitt barn från mer misshandel från pappan.

  • KlunsSmurfen
    TeresB skrev 2017-05-11 16:52:51 följande:
    .

    Hoppas att det löser sig för er alla. Men enskild vårdna betyder inte att den andre inte får träffa sina barn. Min syster är ensam vårdnadshavare om sina två barn men deras pappa träffar dem minst två dagar i veckan. Barnen har bara ett boende dock.
    Beror på.
    .
    Att vara vårdnadshavare innebär alltså inte att man har rätt att besluta fritt kring barnets rätt till umgänge med den andra föräldern. Det normala är att den andra föräldern har rätt till umgänge, såvida inte särskilda skäl föreligger för att denna person är olämplig för att träffa barnet. Det beslutas vanligen i samband med vårdnadstvisten hur umgänget skall se ut.
    Om vårdnadshavaren sätter sej på tvären får man gå via tingsrätten.
    pix skrev 2017-05-11 17:21:06 följande:

    Hej,

    Registrerade mig för att kunna svara i denna tråd. Ditt ex låter som en solklar borderlinare. Nuförtiden kallas det IPS. Jag är själv uppväxt med en sådan mor. De manipulerar så in i helvete! Hur du än vänder dig så har du arslet bak och kommer att vara det svarta fåret. Borderline är inte samma sak som narcissist lr psykopat. 

    Ta till tårar inför andra, som du skriver att hon gjorde i familjerätten, är väldigt vanligt. Det mesta som du beskriver låter som en borderlinare! Någon skrev att barnet i sinom tid kommer att förstå men det är inte alls säkert. Min bror förstår än idag inte medan jag sj har gått kurser, fördjupat mig mm har stor förståelse. 

    Du har en lång resa framför dig men jag råder dig till att kämpa med näbbar och klor för ditt barns skull!!! Vill du dela erfarenheter kan du pm:a mig. 


    Det du och TS skriver passar även in på narcissister, även psykopater "lipar i rätten".
    En narcissist (inte alla) kan bete sej när de har lust men bete sej som om de hade borderline i en relation eller när de är med sina barn.
    Man kan ha en narcissistisk personlighet utan att ha en personlighetsstörning men man behöver inte vara så extrem för att "lipa i rätten" eller för att barnet ska vara det svarta fåret.
    Vad kännetecknar borderline? | Dagens Juridik

    För den med borderline medför den bristfälliga kontrollen över känslorna dessutom att den KASAM (Känsla Av SAMmmanhang, begrepp myntat av Aron Antonovsky i ett försök att förklara varför somliga människor förblir friska) som är så viktig för vårt välbefinnande ryker all världens väg. När känslorna lever sitt eget och plågsamma liv frikopplat från omständigheterna är vårt inre inte längre begripligt, meningsfullt och hanterbart. Självförståelsen, självkänslan, integriteten och välbefinnandet hotas därmed.

    Vanliga yttringar av borderline är alltså stora och snabba humörsvängningar, instabil och snabbt växlande självbild (allt från värdelös till fantastisk), svartvitt tänkande, idealisering eller nedvärdering av andra samt impulsivitet. Somliga kan vara explosiva. Många blir lätt uttråkade, samtidigt som de har svårt att uthärda leda. Ofta upplever den drabbade en plågsam inre tomhetskänsla som lätt kan förväxlas med depression. Många har svårt att lita både på sig själva och på andra vilket gör deras relationer besvärliga och instabila. Separationer är svåra att hantera och insikten om att separation, oavsett relationens aktuella status, alltid är en risk kan skrämma den drabbade till att själv försöka iscensätta en separation ?i förväg?. Den paradoxala följden kan bli att samtidigt som personen fruktar en separation beter hon sig inte så sällan på ett sådant vis att hon blir avvisad. Det är inte att förundras över att personerna ofta skapar kaos omkring sig och att kriser är vanliga. De har ett stort lidande, vanligen betydligt mer så än de flesta psykopater och narcissister som ofta orsakar andra ett större lidande än sig själva.

    www.dagensjuridik.se/2009/06/vad-kannetecknar-borderline


    Borderline - Emotionellt instabil personlighetsstörning, IPS

    Emotionellt instabil personlighetsstörning (IPS), även kallad Borderline, innebär ett stort lidande för de drabbade, och kommer också att involvera omgivningen i hög grad. De snabba svängningarna mellan hygglig balans och katastrof, mellan idealisering och nedvärdering, eller vitt och svart sliter på relationerna och gör att andra människor lätt tröttnar på personer med IPS.

    Som med andra personlighetsstörningar ska tillståndet gå att spåra åtminstone till tonåren och orsaka kliniskt signifikant lidande och funktionsnedsättning.

    Orsakerna till IPS är inte helt klarlagda men de flesta forskare anser att det rör sig om ärftliga sårbarhetsfaktorer som i kombination med ogynnsamma uppväxtvillkor formar de här dragen. Aktuell forskning pekar på att IPS, i likhet med AD/HD och autism kan betecknas som en utvecklingsrelaterad (?neuropsykiatriskt?) funktionsbegränsning.

    Även om några personer med diagnosen inte har en klart belagd bakgrund av psykiska och fysiska (ibland sexuella) övergrepp, och rentav vanvård, är det ändå en väldigt påtaglig gemensam faktor.

    Symtom


    Det mest påtagliga hos personer med IPS är de dramatiska svängningarna mellan normalt stämningsläge till nedstämdhet och ångest, ibland stegrad till gränspsykotiska upplevelser.

    Vredesutbrott, dramatiska utspel, provocerande självdestruktivitet och impulshandlingar är vanliga.

    En ständigt närvarande tomhetskänsla beskrivs av många, liksom svårigheter att behålla en känsla av en stabil identitet. Relationer till andra präglas också av detta.

    På senare år har man i förståelsen av den här störningen belyst svårigheter med det som kallas mentalisering, dvs förmågan att reflektera över sina egna och andras känslomässiga upplevelser. Sådana svårigheter resulterar i att personen inte kan se sin egen roll i en relation utan enbart uppfattar det som att andra är orättvisa, elaka eller fientliga. Det leder till ideliga avbrott i både sociala och nära relationer.

    Verkliga eller befarade separationer upplevs som starkt ångestframkallande och undviks därför med alla medel.  Inte sällan leder också separationsupplevelser eller andra motgångar till hot om självmord.

    Väldigt vanliga riskfaktorer när man har svårigheter i form av IPS är missbruk och beroende. Återkommande stark ångest och nedstämdhet gör att man lätt lockas att ?självmedicinera? med alkohol, droger och överdoser av läkemedel.

    Vissa löper ökad risk för självdestruktivitet i form av ätstörningar, självskadebeteende och riskabla sexuella kontakter.. 

    www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/borderline




  • Pia paj

    Blir helt förtvivlad när jag läser ditt inlägg!! Har en sambo som går igenom precis samma sak med sin son där mamman har okontrollerade raseriutbrott och det låter nästan som hans historia du berättar! Det enda hans före detta är ute efter är att förstöra så mycket för min sambo och hans son trots att det finns beslut från domstolen om hur umgänget ska vara. Hon har också fått ensam vårdnad. De bästa råden jag kan ge dig är att skaffa en advokat ( ingår i hemförsäkringen på något sätt så att man inte behöver betala hela kostnaden själv), kolla upp PAS ( du kan googla vad det är om du inte hört det förut), göra ljudinspelningar när du och din son är tillsammans (dock viktigt att du finns med på inspelningarna) och sist men inte minst: allting förändras, tänk på det!!! När barnen blir större kan dom själva uttrycka vad dom har för behov och önskemål vilket är jätteviktigt. Stå på dig och ge aldrig upp! Det kommer att komma en dag när hon får detta kastat i sitt eget ansikte. Och vad du än gör, säg aldrig ett ont ord om henne inför din son. Har själv två barn som är 5 och 11 år med mitt ex. Han som är 11 år säger att han vill bo hos mig mer nu så det finns alltid hopp! Lycka till ????

  • Pia paj

    Jag blir helt förtvivlad när jag läser ditt inlägg!!! Har en sambo som går igenom precis samma sak med sin son där mamman har okontrollerade raseriutbrott och det låter nästan som hans historia du berättar. De bästa råden jag kan ge dig är att skaffa en advokat (Du kan få det billigare genom hemförsäkringen, kolla upp det) när det vårdnadstvister. Kolla även upp PAS ( googla det. Handlar om psykisk misshandel rörande barnet), gör ljudupptagningar när du och ditt barn är tillsammans och sist men inte minst, det finns hopp!! Allting förändras.....när barnen blir större kan dom själva ge uttryck för vad dom har för behov och önskemål. Och vad du än gör så tala ALDRIG illa om mamman inför barnet. Det kommer att komma en dag när hon får detta kastat i sitt eget ansikte, jag lovar! Har själv två barn ( som är 5 och 11 år) med mitt ex. Min stora kille säger nu att han vill bo hos mig. Så fortsätt KÄMPA för dig och din son. Styrkekramar och lycka till med allt

  • SirThrival753

    Tyvärr så är det så här det ser ut och rättssystemet och vårt feministiskt präglade och styrda samhälle gör det möjligt för kvinnor att få igenom sina sjuka viljor på det här viset. Vi män och pojkar är helt försvarslösa fysiskt, psykiskt och rättsligt.

    Barnen tar stryk och männen slås ut. C-ptsd och ptsd är väldigt vanligt och kan vara svårt att få hjälp för. #metoo kampanjen har inte gjort det bättre då det hör till kvinnans natur att vara väldigt manipulativ. Set svenska samhället är inte jämnställt som det sägs, feministisk lögn propaganda styr. Utbildningssystemet är utpräglat för kvinnor och det är kvinnorna som når toppresultaten. Medelklasskvinnorna är samhällets mest priviligierade. Självmedicinering och självmord ökar och går allt längre ner i åldrarna bland män och pojkar och samhället går sönder. Många som jobbar med dessa ärenden är lika sjuka som förövarna dom jobbar med. Psykopater, borderliners, narcissister, sociopater. -pedofiler och intimterrorister.

  • Anonym (ppP)
    SirThrival753 skrev 2018-02-15 23:04:51 följande:

    Tyvärr så är det så här det ser ut och rättssystemet och vårt feministiskt präglade och styrda samhälle gör det möjligt för kvinnor att få igenom sina sjuka viljor på det här viset. Vi män och pojkar är helt försvarslösa fysiskt, psykiskt och rättsligt.


    Det handlar inte om vad du påstår. I TS fall verkar uppenbarligen mamman faktiskt vara sjuk, det är oerhört svårt även för rätten att få fram exakt vad som är sant och inte, när en person blåljuger och manipulerar. Det kan lika gärna handla om pappor som är som kvinnan i TS och jag vet åtskilliga där pappan troligen har "något" men det är inte utrett och man vägrar gå till psykolog osv. Barnen bor varann vecka men vill egentligen bo hos mamma men pappa blir så arg om de knystar om det, osv. 

    Oavsett kön så ÄR det svårt när det blir så här. Lagar och regler bygger på att man vill samarbeta, men när det inte fungerar, när ena parten sitter på samtal i familjerätten eller tom tingsrätten och ljuger, så är det väldigt svårt även för den personalen att få fram hur det egentligen är. 
  • SirThrival753

    Ja så är det. Kvinnor ljuger ofta.

    I liknande fall där män vinner så är det psykopater det handlar om.

    Kvinnor blir sällan konfronterade för sina beteenden.

  • Anonym (ppP)
    SirThrival753 skrev 2018-02-15 23:04:51 följande:

    Tyvärr så är det så här det ser ut och rättssystemet och vårt feministiskt präglade och styrda samhälle gör det möjligt för kvinnor att få igenom sina sjuka viljor på det här viset. Vi män och pojkar är helt försvarslösa fysiskt, psykiskt och rättsligt.

    Barnen tar stryk och männen slås ut. C-ptsd och ptsd är väldigt vanligt och kan vara svårt att få hjälp för. #metoo kampanjen har inte gjort det bättre då det hör till kvinnans natur att vara väldigt manipulativ. Set svenska samhället är inte jämnställt som det sägs, feministisk lögn propaganda styr. Utbildningssystemet är utpräglat för kvinnor och det är kvinnorna som når toppresultaten. Medelklasskvinnorna är samhällets mest priviligierade. Självmedicinering och självmord ökar och går allt längre ner i åldrarna bland män och pojkar och samhället går sönder. Många som jobbar med dessa ärenden är lika sjuka som förövarna dom jobbar med. Psykopater, borderliners, narcissister, sociopater. -pedofiler och intimterrorister.


    Du verkar inte riktigt ha alla hästar hemma, De finns massor med fall där det är en pappa som är farlig både för mamman och barnen, det är klart att de, i sådana fall måste kunna få ta sig bort från pappan. Tittar du på statistik är det fler pappor som är i den kategorin än det är mammor. Läser man här på forumet finns flera skrämda, rädda, tillknäppta mammor som villl lämna misshandlade män men som inte vet hur och var de ska ta vägen. 

    Att det just I TS fall råkade vara en sjuk kvinna är tydligt men det handlar ingenting om det du skriver här. Jag vet dock fall där kvinnor i liknande sits inte alls fått ha kvar vårdnaden så därför vet jag att systemet inte är så dåligt som du vill ha det till. 
    Jag vet också fall där det varit mannen som betett sig exakt som TS beskriver, så det är inte så svart/vitt som du vill försöka påskina. 

    Min man har fått ensam vårdnad och hela boendet, pga att mamman är psykiskt sjuk så det går visst (eftersom pappan är en helt vettig bra och vanligt fungerande pappa) Kan tänka mig i vissa par att båda är lite "speciella" och då kanske det böljar fram och tillbaka.
    Jag vet också människor (främst ett par pappor) som gnällt över att de inte får ha barnen varannan vecka men dessa män har INTE stridit för sina barn! De har bara sett på hur en driftig mamma fick som hon ville och sedan gnällt för att "samhället inte hjälpt mig" men det kräver ju att man är aktiv, kontaktar advokat osv, inte bara sitter på sin röv och väntar på att något ska hända. 
  • Anonym (ppP)
    SirThrival753 skrev 2018-03-14 23:38:31 följande:

    Ja så är det. Kvinnor ljuger ofta.

    I liknande fall där män vinner så är det psykopater det handlar om.

    Kvinnor blir sällan konfronterade för sina beteenden.


    När någon skriver på ett sånt här sätt "kvinnor ljuger ofta", förolämpar du en halv befolkning och man kan inte ta vad du skriver på allvar. 

    Om jag skulle skriva generella saker som "män misshandlar ofta" "män är ofta manipulativa narcissister" - nog skulle du tycka att jag hade fel då och att det inte stämmer? (för det gör det ju inte, det är ju bara enstaka som beter sig så illa) 

    Min bror fick boendet för sitt barn när hans ex fick för sig att flytta till annan ort så att det blev för långt att åka emellan på veckorna. Hux flux hade min bror kontaktat advokat och fick vårdnaden så barnet bara var hos sin mamma varannan helg. Det var ingen "psykopat"-mamma, det var en helt vanlig mamma som bara inte hade förstått hur det går till när man vill flytta och har barn. 
  • Anonym (PappaBarn)

    Nu är tråden från 2017 även om någon svarat i början på 2018, men för att hjälpa andra så skriver jag ändå


    Föreningen PappaBarn
    PappaBarn - Barns bästa i skilda världar
    Vi är föräldrar över hela Sverige som delar samma dåliga erfarenhet av att ha blivit tvingade bort ur våra barns liv utan att någon egentligen har några anmärkningar på hur vi var och är som föräldrar. Vi har stött på diskriminering, likgiltighet, partiska utredningar m.m.

    Första hjälpen
    www.pappabarn.se/sv-SE/v%C3%A5rt-arbete/f%C3%B6rsta-hj%C3%A4lpen-37459217

  • Anonym (Pi)

    1. Vårdnaden har inget med umgänget att göra. Det borde väl du om någon veta?

    2. Mamman till ditt barn gör såhär för att jävlas, ja. Det betyder inte att alla kvinnor som begär ensam vårdnad gör det för att jävlas.

  • Anonym (Pi)
    Anonym (Pi) skrev 2018-08-21 21:39:42 följande:

    1. Vårdnaden har inget med umgänget att göra. Det borde väl du om någon veta?

    2. Mamman till ditt barn gör såhär för att jävlas, ja. Det betyder inte att alla kvinnor som begär ensam vårdnad gör det för att jävlas.


    Dessutom var du borta i åtta månader. Stackars barn.
Svar på tråden Ser inte mammor allvaret i att ansöka om ensam vårdnad?