• Svensksommar83

    Hur semestrar du helst?

    Nu är sommaren snart här! Underbar och efterlängtad om än dock ganska kort och opålitlig, men det är ändå några speciellt med svensk sommar! Så hur semestrar du/ni? Och hur skulle ni föredra att semestra?

    Skriv gärna tilläggskommentar om hur, var, varför etc. Tex "har egen husvagn som står uppställd men skulle föredra stuga". Eller "valde husvagn i alternativen för att vi föredrar det men har ingen ännu".

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur semestrar du helst?
  • Carambolan

    Jag röstade "övrigt". Beror helt på vilken typ av semester! Är vi i en storstad för att se sevärdheter, gå på museum och äta på roliga restauranger vill jag bo på ett bekvämt hotell mitt i smeten. Är vi flera veckor någonstans tröttnar jag snabbt på utemat och vill hellre bo i en hyrd lägenhet med riktigt kök. Är vi ute och fjällvandrar är tältet en viktigt del av semestern.

    Husvagn/husbil går däremot fetbort för mig (uppvuxen med husvagnsföräldrar och inte så goda minnen av det).

  • Svensksommar83

    Ah,,tält borde såklart funnits med som alternativ! Sorry ni som ville ha det! Inte det att jag tror att det inte existerar tält-campare längre, utan jag är helt enkelt trött! Ber återigen om ursäkt.

  • Vixen90

    Svårt. Valde Egen stuga pga nostalgi. (Hotell som andra val. Ångrar mig redan )

    Hade en släkting med en galet mysig stuga på ett utmärkt läge, men den är tyvärr såld nu. Så att äga en egen stuga i Sverige hade varit trevligt. Men det kommer nog inte hända på riktigt. Jag prioriterar hellre ett fint hus med trädgård så blir det behovet någorlunda tillfredsställt (både hus och stuga känns onödigt och dyrt) och så åker jag utomlands på semester istället. Jag är dock av den åsikten att man INTE åker utomlands på solsemester mitt i sommarn. Det är idioti att lämna Sverige när vårt väder är som bäst

    Så - hotell borde jag nog ha röstat. Eller att hyra stuga, och då utomlands.

    Sååå svårt detta blev!

  • Alexi
    Vixen90 skrev 2017-05-13 23:53:46 följande:
    Svårt. Valde Egen stuga pga nostalgi. (Hotell som andra val. Ångrar mig redan smile2.gif )
    Hade en släkting med en galet mysig stuga på ett utmärkt läge, men den är tyvärr såld nu. Så att äga en egen stuga i Sverige hade varit trevligt. Men det kommer nog inte hända på riktigt. Jag prioriterar hellre ett fint hus med trädgård så blir det behovet någorlunda tillfredsställt (både hus och stuga känns onödigt och dyrt) och så åker jag utomlands på semester istället. Jag är dock av den åsikten att man INTE åker utomlands på solsemester mitt i sommarn. Det är idioti att lämna Sverige när vårt väder är som bäst smile5.gif
    Så - hotell borde jag nog ha röstat. Eller att hyra stuga, och då utomlands.
    Sååå svårt detta blev! smile2.gif
    Precis så känner jag. Jag fascineras ofta över alla som åker på solsemester mitt i sommaren. Svensk sommar är ju underbar. Svensk november är inte lika underbart så då är det fantastiskt att åka på solresa.
  • Virriga Vera

    Övrigt svarade jag. Semester i Sverige betyder 100% mc. Antingen långtur med hotellövernattningar, dagsturer eller tält/stuga på en mcträff. Är det dåligt väder så blir det att fixa saker hemma eller en tur till Tyskland med bil t.ex.

    Utlandssemester blir nästan aldrig på sommaren och där är det hotell eller hyra hus som gäller. Vi åker aldrig på charter utan beställer allt själva och det blir oftast till USA.


  • Frontline

    Utomlands ett par gånger om året..
    På semestern är vi mest hemma men drar iväg på några dagsturer...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Ysh1e

    Svarade "Hyrd stuga"

    Jag är uppväxt med sommarsemester med bil i Norden, boende i tält eller hyrd stuga där vi bodde på ett nytt ställe varje natt och det är fortfarande en semesterform som jag älskar. Numera brukar vi dock sträckköra till den region vi vill utforska mera och hyra en stuga där för att sedan göra dagsturer i området för att titta på sevärdheterna. Detta året står Gotland på tur och det ser jag verkligen fram emot för jag har faktiskt aldrig varit där förut.

Svar på tråden Hur semestrar du helst?