sextiotalist skrev 2017-05-15 10:42:03 följande:
I vårt sommarhus, eftersom jag inte är en strandmänniska så behöver jag inte ha gassande sol och badväder för att vara nöjd. För mig räcker det med att man kan vara ute.
En sommar med regn varje dag, det tycker även jag är trist, samma sak om det inte blir någon stranddag (en eller två dagar räcker, sedan är jag nöjd). Men uppehåll och lagom varmt.
Det var längesedan jag upplevde en riktigt dålig sommar, jag har kunnat njuta av svensk sommar varje år
Håller med! De flesta somrar bjuder på både strandhäng med drägliga badtemperaturer, regniga dagar då man kan ägna sig åt spel eller städ/renovering.
En del dagar har lagom temperatur så det fungerar kalasbra att cykla, jobba i trädgården utan att bli svett eller bränd av solen osv.
Det är ju mer detta att om man har hyrt en stuga vid kusten och det regnar just den veckan så är det så klart inget vidare.
Det är därför jag gillar min husvagn. Jag åker dit där det är soligt/bäst väder för stunden och jag har flera veckor att vela omkring på istället för förbokad stuga