BIM Juni 2017
En hel vecka tills att man kan börja testa... Väntan väntan... Så olidlig!
En hel vecka tills att man kan börja testa... Väntan väntan... Så olidlig!
Översta från igår och nedersta från idag, visst är det positivt? :) när släpper ägget isåfall?
Jag kände att jag absolut inte ville vara höggravid en sommar igen. Förra sommaren var så varm när vi fick dottern. Och jag ska vara hemma till nyår och då drygar vi ut dagarna istället och skolar inte in henne alls. Så slipper hon förskola till hon är 2,5 år. Om det nu tar sig då alltså. Annars får vi göra om planerna!
Inget fel på förskola, jag är själv förskollärare! Men så små barn har inte BEHOV av förskola. Familjen och tid med dom är viktigare. Vill dock påpeka att jag absolut inte menar att förskola skulle vara skadligt på något sätt. Min äldsta (11 år), skolade jag in när hon var ett, och älskade sin förskola från första dagen. Jag menar att de inte har behov av det. Och det är det jag menar när jag säger "slippa förskola".
Sorry för ot. Ville bara förklara för folk att man inte nödvändigtvis behöver bäva för att lämna i förskola tidigt... Jag gjorde nämligen det först. Men men... Bebisar i februari 2018 nu kör vi!
Inga symptom här... Äl +5.
Så himla skönt att få det bekräftat nu på eftermiddagen!! Sååå glad!!
Bim -3
Önskar att det går hela vägen nu!!!!

Blödningen har stannat av helt idag. Hade kontakt med Kvinnokliniken tidigare och hon sa att man kan få en blödning efter ägglossning. Jag frågade om det är vanligt att blöda i tre dagar och hon sa att man kan blöda i en vecka och att det kan bli lika mycket blod som vid en vanlig mens. Låter dock inte normalt i mina öron att man kan blöda så pass mycket som vid mens.
Molande värken som jag har känt under dom här tre dagarna kan bero på blodet som rann ut. Idag har värken avtagit i princip helt.. Hoppas på att några symptom ska dyka upp så att man har lite lättare att hålla hoppet uppe för en graviditet.
Jag vågar nog säga grattis! :) känns som det är alldeles för tydligt för att det ska vara ett spökstreck
Vafan.. har blött idag också. Inte mycket, men det kommer färskt blod då och då. 4:e dagen idag. Funderar på om ägget får svårt att fästa när det är blod i livmodern hela tiden??
Har inga som helst symptom på en graviditet och imorgon är det en vecka sedan äl-stickan visade positivt. Känns inte alls som att det tagit sig denna gången heller.. Har massor med test hemma från Testlagret, men vill endast ta om symptom finns.