Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra
    MamTezz skrev 2017-05-16 10:35:52 följande:

    Hej vad roligt att vi är fler som väntar eller har fler barn :)

    Jag har tre barn födda p06 f07 och f10 med min exman och ett barn född p13 med min nuvarande man. Bf är jan 18 så jag vet ju inte om detta går vägen än. Blev gravid på första försöket så vi får se...

    När är Era barn födda !? Pojkar flickor !? Hur gick förlossningarna?? Jag hade en jobbig förlossning sist och tänkte att det blev min sista..


    Mina barn är födda 02, 04, 07, 10 & 10 ( tvillingar på slutet ) så det här blir en liten sladdis. Trodde jag var helt färdig, men skilde mig och träffade en ny man och helt plötsligt var jag inte alls färdig, . Ska bli jättemysigt med en liten bebis igen. Jag har tre pojkar och två flickor och misstänker att den här lilla är en liten grabb, det visar sig i slutet av juli.

    Har haft lätta graviditeter och tre bra förlossningar och en katastrof ( för mig ) med tvillingarna då sjukhuspersonalen förstörde allt så tvilling nr 1 är född vanligt och nr 2 med snitt, är ännu förbannad för det. 2 & 3:an är födda hemma och tänker att lilla 6:an får bli det också.
  • Leeandra
    Grynet10 skrev 2017-05-16 11:25:49 följande:

    Fyra flickor

    01,03,05,12

    Även denna tror de är flicka :)

    Haft snabba och lätta förlossningar så är livrädd för att denna ska bli vidrig

    Har ni mkt SD/förvärkar?


    Varför skulle just den här gången skilja sig från dina övriga? Kommer förmodligen följa samma mönster igen, .
  • Leeandra
    Any80 skrev 2017-05-16 11:59:00 följande:

    Hej alla :) lägger in mig i denna tråden har en fråga och hoppas ni kan svara mig, jag e i v 32 och väntar mitt tredje barn, vill ni snälla berätta hur gick förlossning med tredje barnet? Är livrädd har fött 2002, o 2005 det e ett tag sen. Kram till er alla <3


    Min tredje förlossning var också bra, fick vänta lite längre på honom än på de andra ( gick över 8 dgr ) men födseln var fin.
  • Leeandra
    mrshudson75 skrev 2017-05-16 18:17:13 följande:

    Mina barn är födda 96,00,02,04,06 o 13. Vi skulle också haft en flicka född 98 men som tyvärr föddes för tidigt o inte överlevde.

    Nu är jag helt oväntat o oplanerat gravid i v 12.

    Mina förlossningar går snabbare för varje gång men nr 3 var faktiskt den bästa Då födde jag på numera nedlagda ABC enheten på Sös.

    Har haft planer genom åren att föda hemma då jag tror på lugn o ro o få ingrepp på en frisk födande kvinna men har tyckt det varit otroligt skönt att få stanna några dagar på bb o bara vara själv med den lilla bebisen Så det blir sjukhusförlossning här fast med ett noggrant förlossningsbrev. Den här gången blir det i Visby. Någon som har erfarenhet därifrån?


    Jag bor ju på Gotland så min enda sjukhuserfarenhet är från Visby. Lugnt jämfört med storstäder antar jag, men eftersom jag inte passar in på sjukhus eller känner mig trygg där har jag inte heller inte bra erfarenheter därifrån, speciellt inte med mina tvillingar. Gillar man sjukhus så upplevs det säkert som ett bra ställe.
  • Leeandra
    mrshudson75 skrev 2017-05-16 19:38:25 följande:

    Vad kul att du bor på Gotland , men visst hade du en dålig upplevelse av den förlossningen fick jag intrycket av?

    Jag gillar ju inte alls sjukhus o en hel del av förlossningsrutinerna så nu blev jag lite orolig ha ha. Vet ju hur ett normalt förlossngsförlopp känns o har egentligen alltid velat föda hemma så egentligen skulle jag kunna köra på det.

    Känner bara att det kan vara svårt att få lugn p ro hemma men vill ju inte heller vara på ett sjukhus som inte respekterar mina val o krav under förlossningen. :-/


    Jag verkar ha en tendens att gräla med barnmorskorna för att jag inte vill att de bråkar med mig när jag föder barn, vilket de verkar tycka är konstigt. Jag har bara varit där med min exman ( första barnet och mina tvillingar är födda där, barn nr 2 & 3 är födda hemma ) och han har varit en riktig mes på sjukhus och inte stöttat mig alls. Om man har en man som kan förmedla ens behov till personalen är det mycket bättre. Jag tror inte du behöver vara orolig däremot, jag känner också många som har haft en fin upplevelse på Visby eftersom det judt är lugnare där och man brukar få stanna kvar över natten.

    Jag har tyckt att det varit lugnare och finare för övriga barn att föda hemma, har fått vara ifred under värkarbetet och efteråt har jag bara stoppat bebisen i sjalen och fortsatt med mitt liv, .
  • Leeandra
    MamTezz skrev 2017-05-17 09:46:43 följande:

    Ni som fått tvillingar. Har ni det is läkten? Verkar vara många som får tvillingar när de har fler barn? Jag har 4 barn och väntar 5.. blev lite nervös över att det skulle vara två om det finns störe chans till det om man fått fler barn?

    Hur fungerade det för er med två små och syskon? 

    min man har skojat sen vi började försöka om att det vore kul med trillingar.. och jag   tänkte att jaja det kan vi skoja om.. men sen såg jag att många av er har just tvillingar.. min man tycker att det vore häftigt.. vilket det såklart är.. men bebistiden med två små och syskon skrämmer mig och bära två i magen! Min sista bebis var så tung... 4500kg som nyfödd


    Jag har inga tvillingar i släkten alls men verkar ha anlag för tvåäggstvillingar ( fick ett missfall med tvillingar innan mina ).Jag fick mina tvillingar som nr 4 & 5 och ( eftersom hag trodde att det var mina sista barn ) det var perfekt att ha tvillingar sist, ingen bortskämd liten minsting. Jag gjorde ju allt lite krångligare än de flesta också ( bar bara i sjal, körde EC etc. ) men det var skönt med äldre syskon som kunde hjälpa till med att passa en liten när man ville på toa, hämta vatten när man satt fast och ammade etc. Var som värst när de var 1,5 år tyckte jag, när de sprang åt varsitt håll ( också då var syskon väldigt bra ). Hade en lätt graviditet med mina tvillingar, de föddes två veckor tidigt och vägde 3645 g resp 3640 g. Min 3:a vägde 5 kg och det kändes mer som en trygghet att veta att kroppen hade klarat av så pass mycket bebis en gång förut.
  • Leeandra
    MamTezz skrev 2017-05-19 23:53:58 följande:

    Åh jag har ingen född på vinterhalvåret kommer kanske bli första..


    Jag har två decemberbarn och det var verkligen jätteskönt att få vara höggravid under vinterhalvåret. Den här gången har jag BF i slutet av juli så jag fasar lite för värmen ( jobbar i restaurangkök också ).
  • Leeandra
    MamTezz skrev 2017-05-23 20:12:02 följande:

    Åh det blir varmt!!

    Har två i juli.

    Min mage är redan svullen vecka 6 imorgon !!!


    Tyckte magen var mer svullen i v. 6 än i v. 15 . Blir då tydligt när man väntat många barn innan också .
Svar på tråden Väntar barn nr 5