• Anonym (Men blä!)

Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet

Är det fler än jag som har vänner som lägger ut bilder på grisiga barn? Barn med glass fulla ansiktet eller gröt eller annat valfritt äckligt kladd! Värst är det när det är klumpigt och segt... Eller när barnen frossar i kött (jag är vego).

Jag håller på att kräkas varje gång och har tagit bort två vänner från instagram pga detta. Hur tänker ni som gör så? Det är INTE gulligt så snälla sluta. Funderar på att själv dagligen lägga upp bilder där jag har smetat kladdkaka fulla fejset och samtidigt le med bruna tänder mot kameran.

• Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet
  • Anonym (GetHelp)

Oj hjälp så kränkt man kan bli!

Get a fucking life.

• Anonym (yht)

Tycker också det är äckligt!

• Anonym (Men blä!)
    Anonym (GetHelp) skrev 2017-05-18 11:07:40 följande:

Oj hjälp så kränkt man kan bli!

Get a fucking life.

Kränkt? Äcklad snarare, borde framgå av mitt inlägg.
  • Anonym (suck)

Om JAG tycker att min barn är söt med fejset fullt med mat och jag vill lägga ut en bild på MIN Instagram eller på Facebook, så gör jag det. Sen är det helt upp till dig om du vill följa mig eller inte. Förstår faktiskt inte problemet.

Sen "mat fulla ansiktet"? Ansiktet fullt med mat heter det väl ändå, haha.

• Fjäril kär

Du låter gnälligt lättkränkt.

Du tar bort vänner bara för att de inte tycker som du? Känns oerhört barnsligt.

Jag ogillar bilder på ölglas/drinkar och onyktra människor/charterbilder och tycker sånt är äckligt men aldrig att jag skulle ta bort vänner bara för det.

Och så finns det mycket annat i bildväg jag inte förstår mig på men jag scrollar bara förbi.

• Anonym (dregel)

Förstår dig faktiskt. Har alltid tyckt barn med matgegg i ansiktet och runt munnen är äckligt. Lika så dregel. Dock inte kött (älskar kött).

Skulle dock inte ta bort vänner från listor pga det.

Har fö egna barn och tyckte det var lika äckligt på dem också.

• Anonym (Men blä!)
    Anonym (suck) skrev 2017-05-18 11:16:54 följande:

Om JAG tycker att min barn är söt med fejset fullt med mat och jag vill lägga ut en bild på MIN Instagram eller på Facebook, så gör jag det. Sen är det helt upp till dig om du vill följa mig eller inte. Förstår faktiskt inte problemet.

Sen "mat fulla ansiktet"? Ansiktet fullt med mat heter det väl ändå, haha.

Dialektalt, jag kommer från Norrland och här pratar man så. Låg nivå att ge sig på sättet någon skriver för att förminska personen. Härskarteknik?

Problemet är att jag får kväljningar och enligt mig är det jobbigt. Barn kan vara himla söta, tex när dom leker/sjunger/skrattar men så gulligt är det inte med kladdiga ansikten, oavsett om det är mat eller snor eller vad det är.

Men du tycker så och det var ju det jag ville höra, varför tycker du det är så gulligt?
  • Anonym (Hmm)
    Fjäril kär skrev 2017-05-18 11:17:04 följande:

Jag ogillar bilder på ölglas/drinkar och onyktra människor/charterbilder och tycker sånt är äckligt men aldrig att jag skulle ta bort vänner bara för det.

Och så finns det mycket annat i bildväg jag inte förstår mig på men jag scrollar bara förbi.

Nu blir jag nyfiken, vad upplever du är äckligt på charterbilder?
  • Anonym (Stina)

Sist jag kollade så var det min instagram, då lägger jag väl upp vilka bilder jag vill? Sen om någon inte vill följa mig så är det bara att sluta.

• Anonym (Men blä!)
    Fjäril kär skrev 2017-05-18 11:17:04 följande:

Men det är skillnad på något man ogillar och något som äcklar en. Jag har massor av vänner som lägger ut bilder på saker som jag tycker är helt ointressant eller något jag ogillar och det kan jag scrolla förbi men dom här kladdiga barnen fastnar på min näthinna och gör att jag håller på att kräkas.

Att man blir äcklad är något man har svårt att själv styra över och vem som helst borde förstå att det är äckligt. Inte skulle jag lägga ut en bild på min tandlösa mormor som geggar med gröt på äldreboendet för jag förstår att ingen kommer tycka det är sött utan snarare äckligt.
Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet