• Anonym (Men blä!)

Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet

Är det fler än jag som har vänner som lägger ut bilder på grisiga barn? Barn med glass fulla ansiktet eller gröt eller annat valfritt äckligt kladd! Värst är det när det är klumpigt och segt... Eller när barnen frossar i kött (jag är vego).

Jag håller på att kräkas varje gång och har tagit bort två vänner från instagram pga detta. Hur tänker ni som gör så? Det är INTE gulligt så snälla sluta. Funderar på att själv dagligen lägga upp bilder där jag har smetat kladdkaka fulla fejset och samtidigt le med bruna tänder mot kameran.

• Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet
  • Glinda från Oz

Jag håller med, förstår inte alls det söta med smutsiga barn.

• Anonym (Men blä!)
    smulpaj01 skrev 2017-05-18 12:11:04 följande:

Jag tyckte också ditt sätt att skriva var väldigt märkligt men misstänkte att det var någon dialekt.

I övrigt är väl detta ett ickeproblem eftersom man väljer själv vad man vill titta på och inte?!

Ja det finns ju massor av problem som är ickeproblem, jag var så nyfiken på varför man gör så och om man på riktigt tycker det är sött. Ett annat ickeproblem är att folk i Sverige har olika dialekter och olika sätt att formulera sig på. Förstår man noll av vad någon menar kan man snällt fråga men att kalla det märkligt bara för att du inte har hört det innan tycket jag är lite löjligt.

Här pratar alla så och det är inget märkligt med det.
  • Anonym (Men blä!)
    Anonym (suck) skrev 2017-05-18 11:31:17 följande:

Härskartekniker? Haha nej. Det var en fråga. Jag har aldrig hört någon uttrycka sig så, allt annat i din text var ju "normalt" så såg lite lustigt ut.

Jag tycker inte alltid att det är särskilt gulligt med mat och kladd överallt. Men tex när barnen äter med sked själva för första gången och det kommer mat överallt, ja då är det gulligt och man känner sig lite stolt. Eller som när pappa glömde chokladasken framme och 2 åringen fick tag på den. Ja det var rolig! Osv.

Det är min instagram, mitt liv och mina bilder. Har du problem med det så får du scrolla förbi det du inte gillar eller sluta följa mig.

En gammal arbetskamrat la ut massa bilder på ormar. Jag HATAR ormar. Kryper i mig bara att skriva ordet. Så jag tog bort henne. Men inte fasigen skulle jag komma på tanken att klaga på vad hon lägger ut. Som sagt henne sida, hennes liv, hennes bilder. Mitt val.

Nej du ställde inte en fråga, för att citera dig så lät det såhär: Sen "mat fulla ansiktet"? Ansiktet fullt med mat heter det väl ändå, haha. Dels är det sättet att säga det sam ditt haha som gör att jag inte uppfattar det som en fråga utan som ett sätt att få mig att känna mig dum.

Typiskt folk på internet som har slut på argument, dom börjat leta fel i den andra personen text och gör sig lustig över det. Det är säkert samma typ av personer som kommer med personangrepp i diskussioner i verkliga livet istället för att diskutera sakfrågan.
  • Anonym (Men blä!)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-05-18 11:53:31 följande:

"Min barn"?

Ja,du var ju rätt person att klaga på hur andra skriver...

Haha precis ;)
  • Anonym (Ironisk)
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 11:02:14 följande:

Är det fler än jag som har vänner som lägger ut bilder på grisiga barn? Barn med glass fulla ansiktet eller gröt eller annat valfritt äckligt kladd! Värst är det när det är klumpigt och segt... Eller när barnen frossar i kött (jag är vego).

Jag håller på att kräkas varje gång och har tagit bort två vänner från instagram pga detta. Hur tänker ni som gör så? Det är INTE gulligt så snälla sluta. Funderar på att själv dagligen lägga upp bilder där jag har smetat kladdkaka fulla fejset och samtidigt le med bruna tänder mot kameran.

Alltså jag har vänner som lägger upp bilder på sina fötter på stranden! Vilka as, jag äcklas av fötter

Sen lägger andra ut bilder på alkohol i olika situationer. Blir bakis av bara tanken!

Men värst av allt är alla dessa elaka jävlar som lägger ut bilder på grillat kött, fisk osv! Jag hatar dom då! Fattar de inte vad hungrig man faktiskt blir

Jag skulle personligen bli väldigt uttråkad om folk bara la upp "godkända" bilder som behagar alla. Är det något man inte gillar osv... Varför ens bry sig? Skrolla vidare och låt blodtrycket vila istället
  • Anonym (Trio)
    Minimalen skrev 2017-05-18 11:59:42 följande:

Är det några som blir kränkta så är det väl ungarna. Stackars satar när de blir tonåringar och alla kan de bilderna på dem.

Äh, varför då? De är ju i gott sällskap eftersom det kommer finnas småbarnsbilder på hälften av alla ungar i varje klass, det finns alltid folk som blir hysteriska och rädda för nya saker.

Själv lägger jag inte ut barnbilder, inte för att jag tycker det är fel utan för att jag inte förstår syftet, jag brukar skicka bilder privat till de som vill ha istället.
  • Anonym (S)
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 12:49:16 följande:

Ja det finns ju massor av problem som är ickeproblem, jag var så nyfiken på varför man gör så och om man på riktigt tycker det är sött. Ett annat ickeproblem är att folk i Sverige har olika dialekter och olika sätt att formulera sig på. Förstår man noll av vad någon menar kan man snällt fråga men att kalla det märkligt bara för att du inte har hört det innan tycket jag är lite löjligt.

Det är skillnad på talspråk och skriftspråk. Skulle jag skriva som jag pratar skulle det bli helt galet. Det blir grammatiskt fel om man skriver talspråk. Bara så du vet..
  • HotPink
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 12:49:16 följande:

I hela Norrland eller bara i din lilla by?
  • Anonym (Trio)
    HotPink skrev 2017-05-18 13:24:22 följande:

I hela Norrland eller bara i din lilla by?

*räcker upp handen* man säger så i min hemby (norra Västerbotten) och i samhällena runtomkring.
  • Anonym (Norrbotten)
    Anonym (Trio) skrev 2017-05-18 13:36:28 följande:
    *räcker upp handen* man säger så i min hemby (norra Västerbotten) och i samhällena runtomkring.
    Man säger så där jag kommer ifrån också, stad i Norrbotten.
Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet