• Anonym (Men blä!)

Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet

Är det fler än jag som har vänner som lägger ut bilder på grisiga barn? Barn med glass fulla ansiktet eller gröt eller annat valfritt äckligt kladd! Värst är det när det är klumpigt och segt... Eller när barnen frossar i kött (jag är vego).

Jag håller på att kräkas varje gång och har tagit bort två vänner från instagram pga detta. Hur tänker ni som gör så? Det är INTE gulligt så snälla sluta. Funderar på att själv dagligen lägga upp bilder där jag har smetat kladdkaka fulla fejset och samtidigt le med bruna tänder mot kameran.

• Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet
  • Anonym (Men blä!)
    Anonym (Stina) skrev 2017-05-18 11:25:03 följande:

Sist jag kollade så var det min instagram, då lägger jag väl upp vilka bilder jag vill? Sen om någon inte vill följa mig så är det bara att sluta.

Ja det är ju precis det jag gör, slutar följa. Men det är synd för jag vill ju gärna se deras andra bilder!

Ni som gör såhär, har det verkligen aldrig fallit er in att andra kommer tycka det ser himla vidrigt ut? Eller tror ni till 100% att alla kommer tycka det är sött?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 11:21:50 följande:

Dialektalt, jag kommer från Norrland och här pratar man så. Låg nivå att ge sig på sättet någon skriver för att förminska personen. Härskarteknik?

Problemet är att jag får kväljningar och enligt mig är det jobbigt. Barn kan vara himla söta, tex när dom leker/sjunger/skrattar men så gulligt är det inte med kladdiga ansikten, oavsett om det är mat eller snor eller vad det är.

Men du tycker så och det var ju det jag ville höra, varför tycker du det är så gulligt?

Härskartekniker? Haha nej. Det var en fråga. Jag har aldrig hört någon uttrycka sig så, allt annat i din text var ju "normalt" så såg lite lustigt ut.

Jag tycker inte alltid att det är särskilt gulligt med mat och kladd överallt. Men tex när barnen äter med sked själva för första gången och det kommer mat överallt, ja då är det gulligt och man känner sig lite stolt. Eller som när pappa glömde chokladasken framme och 2 åringen fick tag på den. Ja det var rolig! Osv.

Det är min instagram, mitt liv och mina bilder. Har du problem med det så får du scrolla förbi det du inte gillar eller sluta följa mig.

En gammal arbetskamrat la ut massa bilder på ormar. Jag HATAR ormar. Kryper i mig bara att skriva ordet. Så jag tog bort henne. Men inte fasigen skulle jag komma på tanken att klaga på vad hon lägger ut. Som sagt henne sida, hennes liv, hennes bilder. Mitt val.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 11:28:26 följande:

Ja det är ju precis det jag gör, slutar följa. Men det är synd för jag vill ju gärna se deras andra bilder!

Ni som gör såhär, har det verkligen aldrig fallit er in att andra kommer tycka det ser himla vidrigt ut? Eller tror ni till 100% att alla kommer tycka det är sött?

Det finns betydligt äckligare saker att se på instagram så nej jag bryr mig inte. Jag tycker inte det är vidrig att se mina vänner barn heller så, varför ska jag rätta mig efter vad du vill se i ditt flöde?
  • Poppy75

Eftersom det är rätt vanligt så är det uppenbart många som tycker att det är gulligt. Alla tycker inte lika.

• Anonym (S)

Dialektalt, jag kommer från Norrland och här pratar man så. Låg nivå att ge sig på sättet någon skriver för att förminska personen. Härskarteknik?

Problemet är att jag får kväljningar och enligt mig är det jobbigt. Barn kan vara himla söta, tex när dom leker/sjunger/skrattar men så gulligt är det inte med kladdiga ansikten, oavsett om det är mat eller snor eller vad det är.

Men du tycker så och det var ju det jag ville höra, varför tycker du det är så gulligt?

Töntigt att ta till "härskarteknik" för en simpel fråga. Och nej, det heter inte "glass fulla ansiktet" var du än kommer ifrån.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (suck) skrev 2017-05-18 11:16:54 följande:

Om JAG tycker att min barn är söt med fejset fullt med mat och jag vill lägga ut en bild på MIN Instagram eller på Facebook, så gör jag det. Sen är det helt upp till dig om du vill följa mig eller inte. Förstår faktiskt inte problemet.

Sen "mat fulla ansiktet"? Ansiktet fullt med mat heter det väl ändå, haha.

"Min barn"?

Ja,du var ju rätt person att klaga på hur andra skriver...
  • Minimalen

Är det några som blir kränkta så är det väl ungarna. Stackars satar när de blir tonåringar och alla kan de bilderna på dem.

• LFF
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 11:28:26 följande:

Men lägger man ut bilder för andras skull eller för sin egen? Man bestämmer väl för sjutton över sin egen Insta eller FB? Styrs alla beslut du tar på Insta och FB (och i övriga livet) av vad alla andra kan eventuellt tänkas tycka om det du gör eller gör du som du själv vill så länge det inte är olagligt eller är elakt mot någon?
  • smulpaj01

Jag tyckte också ditt sätt att skriva var väldigt märkligt men misstänkte att det var någon dialekt.

I övrigt är väl detta ett ickeproblem eftersom man väljer själv vad man vill titta på och inte?!
  • John22

Ja, det är sjukt äckligt med skabbiga ungar med fejset fullt med mat.

Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet