• Anonym (Arg!)

Lurad av min syster

Jag känner mig besviken, arg och lurad.

Min syster frågade mig snällt om hon kunde beställa några kläder på mitt namn och hon lovade mig att betala fakturorna eftersom hon valde delbetalning.

Jag som var så snäll gick med på det men fick i stället en kniv i ryggen.

Hon beställde kläder för 1990:- och det minsta hon ska betala i månaden är 300:- men inte ens gör hon det.

Påminnelse efter påminnelse kommer i min brevlåda och det spelar ingen roll hur många gånger jag skickar fakturorna till henne. Det är ju till mig falturorna kommer eftersom det står på mitt namn.

Före hon beställde kläderna så frågade hon mig om hon kunde låna 5000:- från mig och jag sa kanske. Även jag har inte sån bra inkomst eftersom jag inte jobbar.

Det slutade med att jag inte kunde låna ut pengar till henne och det var då hon blev sur , och antingen bestämde hon sig för att inte betala för kläderna hon hade beställt på mitt namn.

När första påminnelsen kom så tog jag en bild på fakturan och jag skrev till henne att den ska hon betala omedelbart.

Då skrev hon " Jag varnade ju dig. Du lovade mig att du skulle låna mig 5000:- och du lurade mig. Så varför ska jag betala fakturorna? "

Jag skrev tillbaka " Hur kan du vara så fräck? Jag gav dig fint min legitimation så du kunde hämta ut dina kläder som du hade beställt på mitt namn, och nu vill du inte betala? Varför? För att jag inte lånade dig 5000:- som jag sa att jag kanske skulle göra. Fy skäms på dig "

Det slutade med att jag betalade fakturan för att slippa inkassokostander men fakturorna fortsätter att tralla in och jag känner mig grundlurad av häxan.

Finns det något man kan göra i sådant här läge? Typ göra så att detta hamnar på henne och hennes personnummer?

Hjälp!!!!!!!

• Svar på tråden Lurad av min syster
  • fornminne
    Anonym (a) skrev 2017-05-20 06:21:34 följande:
    Betala fakturan och gå hem till henne och hämta dina kläder.

Sedan säger du upp kontakten.
    Säga upp kontakten är kanske lite väl drastiskt, däremot borde TS kräva tillbaka kläderna och sälja dem, om systern inte betalar.
  • Anonym (a)
    fornminne skrev 2017-05-20 11:45:56 följande:
    Säga upp kontakten är kanske lite väl drastiskt, däremot borde TS kräva tillbaka kläderna och sälja dem, om systern inte betalar.
    Tycker jag inte, hade du behållt en vän som med vilja lurat dig på sättet TS syster har? och varför ska man i så fall ha mer tålamod med en syster?

Det är ju inte lite pengar heller, stöld förfasen.
  • Anonym (H)
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-19 14:44:17 följande:

Detta var smart !

Men kronofogden lär hon inte bli skrämd av. Hon har redan massor med skulder där , det var därför hon inte kunde beställa kläderna på sitt namn.

Hur kunde du tro att hon skulle betala just den här fakturan?

Betala , och ignorera henne i fortsättningen.

Hon bryr sig inte om dig ändå.
  • nevermind
    Anonym (a) skrev 2017-05-20 11:59:00 följande:
    Tycker jag inte, hade du behållt en vän som med vilja lurat dig på sättet TS syster har? och varför ska man i så fall ha mer tålamod med en syster?

Det är ju inte lite pengar heller, stöld förfasen.
    Håller med. Blod är inte tjockare än vatten.
  • molly50
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-19 14:44:17 följande:
    Detta var smart !

Men kronofogden lär hon inte bli skrämd av. Hon har redan massor med skulder där , det var därför hon inte kunde beställa kläderna på sitt namn.
    Hade det varit min syster så hade jag varit skitförbannad,rent ut sagt.
    Hade jag varit som du så hade jag betalat summan och sedan hämtat kläderna hos henne.
    Hon har ju beställt det i ditt namn så kläderna är ju egentligen dina.
    Kräver hon tillbaka kläderna så kräv henne på pengarna om hon ska få tillbaka kläderna igen.
    Det kanske skulle lära henne nå´t.
    Sen tror jag att du behöver prata allvar med henne.
    Hon är din syster och har behandlat dig rent ut sagt vidrigt.
    Och det behöver hon få höra.
    Det hon har gjort gör man inte ens mot sin värsta fiende.

Hur gammal är hon egentligen som blir så sur och beter sig så vidrigt bara för att hon fått för sig att du har lovat att låna henne pengar när det inte var vad du lovade,utan sa kanske?
    Antingen är hon totalt bortskämd och van att få som hon vill eller så är hon totalt urblåst.
    Carpe Diem
  • monkees
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-19 14:25:38 följande:

Jag känner mig besviken, arg och lurad.

Min syster frågade mig snällt om hon kunde beställa några kläder på mitt namn och hon lovade mig att betala fakturorna eftersom hon valde delbetalning.

Jag som var så snäll gick med på det men fick i stället en kniv i ryggen.

Hon beställde kläder för 1990:- och det minsta hon ska betala i månaden är 300:- men inte ens gör hon det.

Påminnelse efter påminnelse kommer i min brevlåda och det spelar ingen roll hur många gånger jag skickar fakturorna till henne. Det är ju till mig falturorna kommer eftersom det står på mitt namn.

Före hon beställde kläderna så frågade hon mig om hon kunde låna 5000:- från mig och jag sa kanske. Även jag har inte sån bra inkomst eftersom jag inte jobbar.

Det slutade med att jag inte kunde låna ut pengar till henne och det var då hon blev sur , och antingen bestämde hon sig för att inte betala för kläderna hon hade beställt på mitt namn.

När första påminnelsen kom så tog jag en bild på fakturan och jag skrev till henne att den ska hon betala omedelbart.

Då skrev hon " Jag varnade ju dig. Du lovade mig att du skulle låna mig 5000:- och du lurade mig. Så varför ska jag betala fakturorna? "

Jag skrev tillbaka " Hur kan du vara så fräck? Jag gav dig fint min legitimation så du kunde hämta ut dina kläder som du hade beställt på mitt namn, och nu vill du inte betala? Varför? För att jag inte lånade dig 5000:- som jag sa att jag kanske skulle göra. Fy skäms på dig "

Det slutade med att jag betalade fakturan för att slippa inkassokostander men fakturorna fortsätter att tralla in och jag känner mig grundlurad av häxan.

Finns det något man kan göra i sådant här läge? Typ göra så att detta hamnar på henne och hennes personnummer?

Hjälp!!!!!!!

Det finns inget annat du kan göra än att be din syster betala vill hon inte så är det du som ska göra det. Gör inte en "Lyxfällan".
  • Anonym (H)
    Plupp73 skrev 2017-05-19 19:45:00 följande:

Familj är de människor som står mig nära, oavsett egentligt blodsband. Din syster skulle jag inte räkna som familj. Fruktansvärd människa!

Håller med.

Märkligt att vissa tycker att ett samlag för länge sen är så viktigt...
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

Betala fakturorna själv. Se det som lärpengar och att du kommer relativt billigt undan. Jag tycker inte du behöver bryta kontakten med din syster, men nu har du i alla fall ett riktigt bra argument till att aldrig någonsin låna ut pengar eller låta henne handla i ditt namn igen. Man lånar inte ut till någon som inte har gjort rätt för sig vid tidigare tillfällen.

Låna aldrig ut din identitet! Du ska vara glad att hon inte beställde varor för mycket större belopp.

• Queennr1

Bara att betala och dra lärdom. Du kommer ju aldrig mer att låna ut nåt till henne igen.... Får man hoppas.

A a
  • Anonym (Arg!)

NU ÄR JAG JÄVLIGT FÖRBANNAD !!!!

Nu har hon beställt smink från cocopanda för 800:-

Denna gången betalade hon i alla fall fakturan för 300:- så hon har 500:- kvar att betala för.

Hur gick detta till då?

Häxan, äckliga skitungen snodde mitt pass ur mitt rum medan jag var i väg till Stockholm. Det var så hon hämtade ut mitt paket som var på mitt namn.

Jag är så ARG!!!! Jag bryr mig inte om att hon har betalat. Hon STAL MITT PASS UTAN att fråga.

Vad gör jag?

Jag har ringt och skällt ut henne men hon skrattar och lägger på luren.

Jag är så arg så att jag inte finner några ord !!!!

Svar på tråden Lurad av min syster