• Anonym (Arg!)

Lurad av min syster

Jag känner mig besviken, arg och lurad.

Min syster frågade mig snällt om hon kunde beställa några kläder på mitt namn och hon lovade mig att betala fakturorna eftersom hon valde delbetalning.

Jag som var så snäll gick med på det men fick i stället en kniv i ryggen.

Hon beställde kläder för 1990:- och det minsta hon ska betala i månaden är 300:- men inte ens gör hon det.

Påminnelse efter påminnelse kommer i min brevlåda och det spelar ingen roll hur många gånger jag skickar fakturorna till henne. Det är ju till mig falturorna kommer eftersom det står på mitt namn.

Före hon beställde kläderna så frågade hon mig om hon kunde låna 5000:- från mig och jag sa kanske. Även jag har inte sån bra inkomst eftersom jag inte jobbar.

Det slutade med att jag inte kunde låna ut pengar till henne och det var då hon blev sur , och antingen bestämde hon sig för att inte betala för kläderna hon hade beställt på mitt namn.

När första påminnelsen kom så tog jag en bild på fakturan och jag skrev till henne att den ska hon betala omedelbart.

Då skrev hon " Jag varnade ju dig. Du lovade mig att du skulle låna mig 5000:- och du lurade mig. Så varför ska jag betala fakturorna? "

Jag skrev tillbaka " Hur kan du vara så fräck? Jag gav dig fint min legitimation så du kunde hämta ut dina kläder som du hade beställt på mitt namn, och nu vill du inte betala? Varför? För att jag inte lånade dig 5000:- som jag sa att jag kanske skulle göra. Fy skäms på dig "

Det slutade med att jag betalade fakturan för att slippa inkassokostander men fakturorna fortsätter att tralla in och jag känner mig grundlurad av häxan.

Finns det något man kan göra i sådant här läge? Typ göra så att detta hamnar på henne och hennes personnummer?

Hjälp!!!!!!!

• Svar på tråden Lurad av min syster
  • nevermind
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-26 13:26:34 följande:

Japp.

Nu betalade jag räkningarna med mammas pengar som hon skulle få till hyran.

Nu är jag utestängd. Jag får inte lov att komma in mera i hemmet.

Fyfan för dessa människor. Fyfan. Trots att jag inte har gjort något...!

Du kan polisanmäla din mamma också. Hon får inte låsa ut dig från ditt hem. Gå till polisstationen och prata med dom.
  • Anonym (Nej!)

Japp.

Var bor du? Kan du bo hos någon kompis eller pojkvän? Hur gammal är du? Hon har ingen rätt att bara kasta ut dig så. Sedan förstår jag att man inte vill bo med sådana människor. Gå till socialen NU och kräv bostad.
  • molly50

Japp.

Jag håller med ovanstående skribenter.
    Du borde polisanmäla din mamma också.'Hon kan inte bara kasta ut dig på gatan så där.
    Sen kanske du kan bo hos någon annan ett tag eller ordna med en egen bostad?
    Jag hade själv inte velat bo kvar en minut till med sådana människor.
    Även om de är min egna familj.
    I synnerhet inte när man vet att man inte har gjort något fel.
    Carpe Diem
  • Anonym (Arg!)

Jag finner inga ord alltså. Kan inte förstå att denna omogna 19 åring ska få ett barn!

Nu har hon även vänt sin man mot mig. Så här skrev han på sms till mig.

" Lyssna, Du ska visa respekt mot min fru har DI förstått det. Tvinga mig inte komma hem till dig annars lär du bli mycket ledsen ".

Jag svarade så här " Snälla, prata med din "fru" om att hon inte ska beställa mera saker i mitt namn. Hon stal mitt pass utan min tillåtelse. Hon beställde smink för över 2000:- i mitt namn och nu får jag betala allting. Detta är i alla fall polisanmält nu , och du vet väl att du också kan bli polisanmäld för det du gör nu är olaga hot. Jag tycker ni två borde växa upp.

Senare blockerade han mig.

Den enda jag har på min sida är min stackars gamla mormor som också är på kronofogden tack vare syster.

Mormor ringde och skällde ut henne och frågade varför hon beställde saker i mitt namn.

Då sa systern till mormor att hon ska äta bajs sen la på luren.

Denna skitunge är omogen. Säga till sin mormor att äta bajs. Hon inser inte att hon gjort fel, det gör inte heller mamma eller hennes man.

Fyfan för denna värld.

I kväll ska jag natta hos en kompis. Längtar bara hemifrån !!!!

• nevermind
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-26 15:41:05 följande:

Jag finner inga ord alltså. Kan inte förstå att denna omogna 19 åring ska få ett barn!

" Lyssna, Du ska visa respekt mot min fru har DI förstått det. Tvinga mig inte komma hem till dig annars lär du bli mycket ledsen ".

Jag svarade så här " Snälla, prata med din "fru" om att hon inte ska beställa mera saker i mitt namn. Hon stal mitt pass utan min tillåtelse. Hon beställde smink för över 2000:- i mitt namn och nu får jag betala allting. Detta är i alla fall polisanmält nu , och du vet väl att du också kan bli polisanmäld för det du gör nu är olaga hot. Jag tycker ni två borde växa upp.

Den enda jag har på min sida är min stackars gamla mormor som också är på kronofogden tack vare syster.

Mormor ringde och skällde ut henne och frågade varför hon beställde saker i mitt namn.

Denna skitunge är omogen. Säga till sin mormor att äta bajs. Hon inser inte att hon gjort fel, det gör inte heller mamma eller hennes man.

Fyfan för denna värld.

Polisanmäl honom också!!

Och som sagt, din mamma kan inte slänga ut dig. Du ska i så fall avhysas via kronofogden och få en uppsägningstid på tre månader.
  • molly50
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-26 15:41:05 följande:

Fyfan för denna värld.

Fy vilka människor!
    Vad är det för fel på dem?

Jag tycker du ska spara sms:et din systers "man" skrev till dig och gör han något mer så polisanmäler du honom direkt.
    Om du inte tänker göra det redan nu?
    Din mormor kan ju hjälpa dig att vittna mot dem också,med tanke på att hon råkat ut för samma sak.
    Kanske kan du bo hos din mormor ett tag?
    Hon verkar ju i alla fall stå på din sida.

Ja,din syster verkar minst sagt omogen med ett väldigt litet ordförråd.
    Det är skrämmande att hon ska få barn.
    Carpe Diem
  • Anonym (Arg!)
    molly50 skrev 2017-05-26 16:48:46 följande:

Fy vilka människor!

Vad är det för fel på dem?

Jag tycker du ska spara sms:et din systers "man" skrev till dig och gör han något mer så polisanmäler du honom direkt.

Om du inte tänker göra det redan nu?

Din mormor kan ju hjälpa dig att vittna mot dem också,med tanke på att hon råkat ut för samma sak.

Kanske kan du bo hos din mormor ett tag?

Hon verkar ju i alla fall stå på din sida.

Ja,din syster verkar minst sagt omogen med ett väldigt litet ordförråd.

Det är skrämmande att hon ska få barn.

Jag väntar med att polisanmäla honom. Men allt har jag sparat konversationen som bevis i framtiden.

Mamma släpper inte in mig. Jag ville in förut o hämta lite kläder men hon vägrar. Hon säger att jag var för elak mot min syster som anmälde henne.

Jag var ju fan tvungen. Hon beställde smink för över 2000 kronor och hon stal dessutom mitt pass. Hon måste uppsöka vård för hon är störd!!!
  • molly50
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-26 17:08:28 följande:
    Jag väntar med att polisanmäla honom. Men allt har jag sparat konversationen som bevis i framtiden.

Mamma släpper inte in mig. Jag ville in förut o hämta lite kläder men hon vägrar. Hon säger att jag var för elak mot min syster som anmälde henne.

Jag var ju fan tvungen. Hon beställde smink för över 2000 kronor och hon stal dessutom mitt pass. Hon måste uppsöka vård för hon är störd!!!
    Ok. Det är bra.

Men hon kan inte bara kasta ut dig på gatan.
    Du kan polisanmäla henne också för det.
    Kanske kan din mormor prata med din mamma?
    Hon borde väl ha någon form av respekt för henne i alla fall.
    Antingen är din mamma kuvad av din syster eller så är hon lika pantad i huvudet som henne.
    Carpe Diem
  • Anonym (rrr)
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-26 17:08:28 följande:

ta med dig några starka killar och hjälp dig hämta dina saker. Eller ring polisen och säg att du inte får komma in och hämta, de kanske kan skicka en bil som skimmer henne lite
  • Anonym (Arg!)
    molly50 skrev 2017-05-26 17:14:32 följande:

Ok. Det är bra.

Men hon kan inte bara kasta ut dig på gatan.

Du kan polisanmäla henne också för det.

Kanske kan din mormor prata med din mamma?

Hon borde väl ha någon form av respekt för henne i alla fall.

Antingen är din mamma kuvad av din syster eller så är hon lika pantad i huvudet som henne.

Jag pratade nyss med mamma, hon säger att det syster gjorde var fel. Men att jag också gjorde fel som polisanmälde min syster.

Så hon tycker bara jag borde låta det ske ?

Hon STAL för fan i mej mitt pass utan att fråga och hämtade ut smink för över 2000:- är hon inte normal i huvudet? Att stjäla någons pass och sen hämta smink för över 2000:- det går över alla mina gränser.

Jag blev så arg idag så jag sa massor med fula ord så vi hamnade i storbråk. Inte nog med det, hon släpper sin man på mig. Och vad ska han göra? Jag är inte rädd för honom för fem öre..!
Svar på tråden Lurad av min syster