Iowhannah skrev 2017-06-14 15:54:56 följande:
Hallå!
Jag plussade förra torsdagen (den 1 juni) och enligt sista mens är det beräknat till 6 februari (29 januari om jag räknar efter ägglossning, men det får ultraljudet avgöra). Det blir mitt andra barn, jag har en son född i oktober 2015.
Än så länge har jag så få symptom. Det första var metallsmak i munnen, och sedan följde utdragen PMS och utebliven mens (och sedan även ömma bröst och värkande livmoder). Inget illamående och ingen överdriven doftkänslighet :D Med sonen mådde jag illa från v 4 till v 13 typ, och sambon fick inte laga någon mat som inte var kokt eftersom stekos fick mig att vilja kräkas (det var jättelätt att bo precis ovanför en grillrestaurang då...).
Då verkar vi har det rätt lika, är skitnojig för det är så lite symtom även om det är fint att slippa kräkas (enligt sista mens beräknad 5:e februari)
Killen började nog misstänka något när jag nån vecka efter ägglossning gick runt och suckade å surade, mitt första "aha" var nog när jag kände att hundarna stank urin, får lite illamående/halsbränna om jag inte äter regelbundet och har ömma bröst och till och från växtvärk kring livmodern, that's it, om de är en frisk och glad räka där inne så får det gärna fortsätta såhär!