• emda91

februaribebisar 2018

Efter att ha jobbat med syskon till vår son i 11 månader har vi äntligen plussat! Tänkte om vi är några stycken som har bf i februari 2018 så kan vi hänga här! (Eller i hemlig grupp på Facebook)

Så är det fler som plussat?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-27 22:11
    Edit, skicka pm till mig om ni vill vara med i facebook-gruppen så löser vi det. Måste vara vänner för att det ska gå att lägga till dig i gruppen eftersom den är hemlig. Ni får självklart ta bort mig direkt igen sen :) haha

• Svar på tråden februaribebisar 2018
  • Iowhannah

Hallå!

Jag plussade förra torsdagen (den 1 juni) och enligt sista mens är det beräknat till 6 februari (29 januari om jag räknar efter ägglossning, men det får ultraljudet avgöra). Det blir mitt andra barn, jag har en son född i oktober 2015.

Än så länge har jag så få symptom. Det första var metallsmak i munnen, och sedan följde utdragen PMS och utebliven mens (och sedan även ömma bröst och värkande livmoder). Inget illamående och ingen överdriven doftkänslighet :D Med sonen mådde jag illa från v 4 till v 13 typ, och sambon fick inte laga någon mat som inte var kokt eftersom stekos fick mig att vilja kräkas (det var jättelätt att bo precis ovanför en grillrestaurang då...).

• namnbrist
    Iowhannah skrev 2017-06-14 15:54:56 följande:

Hallå!

Jag plussade förra torsdagen (den 1 juni) och enligt sista mens är det beräknat till 6 februari (29 januari om jag räknar efter ägglossning, men det får ultraljudet avgöra). Det blir mitt andra barn, jag har en son född i oktober 2015.

Än så länge har jag så få symptom. Det första var metallsmak i munnen, och sedan följde utdragen PMS och utebliven mens (och sedan även ömma bröst och värkande livmoder). Inget illamående och ingen överdriven doftkänslighet :D Med sonen mådde jag illa från v 4 till v 13 typ, och sambon fick inte laga någon mat som inte var kokt eftersom stekos fick mig att vilja kräkas (det var jättelätt att bo precis ovanför en grillrestaurang då...).

Då verkar vi har det rätt lika, är skitnojig för det är så lite symtom även om det är fint att slippa kräkas (enligt sista mens beräknad 5:e februari) 

Killen började nog misstänka något när jag nån vecka efter ägglossning gick runt och suckade å surade, mitt första "aha" var nog när jag kände att hundarna stank urin, får lite illamående/halsbränna om jag inte äter regelbundet och har ömma bröst och till och från växtvärk kring livmodern, that's it, om de är en frisk och glad räka där inne så får det gärna fortsätta såhär!
  • Iowhannah
    namnbrist skrev 2017-06-14 16:12:16 följande:

Då verkar vi har det rätt lika, är skitnojig för det är så lite symtom även om det är fint att slippa kräkas (enligt sista mens beräknad 5:e februari) 

Killen började nog misstänka något när jag nån vecka efter ägglossning gick runt och suckade å surade, mitt första "aha" var nog när jag kände att hundarna stank urin, får lite illamående/halsbränna om jag inte äter regelbundet och har ömma bröst och till och från växtvärk kring livmodern, that's it, om de är en frisk och glad räka där inne så får det gärna fortsätta såhär!

Ja, jag hoppas på att kunna lyssna på hjärtat vid inskrivningen om två veckor, då kan man slappna av lite mer.

Har du skrivits in vid mvc än?
  • namnbrist
    Iowhannah skrev 2017-06-14 18:07:51 följande:
    Ja, jag hoppas på att kunna lyssna på hjärtat vid inskrivningen om två veckor, då kan man slappna av lite mer.

Har du skrivits in vid mvc än?
    Fick tid den 10 juli, känns som evigheter 
  • Iowhannah
    vad ska man heta skrev 2017-06-14 13:13:45 följande:

Mina symtom har typ försvunnit helt. Lite ont i tuttarna bara. Jag brukar annars bli tokdålig när jag är gravid.

Har inte blödigt något alls. Är det vanligt att få missfall utan att blöda? V6. Pinkar iofs en jäkla massa haha

Hade du mycket symptom innan?

Jag har som sagt inte heller överdrivet mycket symptom och är skitnojig för MA :/
  • 3hjärtan

Har blödit nån gång men gjord ejundet till v12 sist. Men blir öndå nojjig. Men nu har illamående försvunnit, brösten blir mindre ömma, trötthet borta. Och blöder lite mer än innan. Så tror tyvärr jag fått mf nu. För de andra 4 ggr så har alla symtom blivit värre i v8(7+)

Så verkar dra ut på tiden innan vi får den efterlängtade 4an

• gul sandal
    Iowhannah skrev 2017-06-14 19:15:23 följande:

Hade du mycket symptom innan?

Jag har som sagt inte heller överdrivet mycket symptom och är skitnojig för MA :/

Jag känner samma, har typ inga symtom och har ju tidigare haft flera missfall bl.a ett MA så nojig är bara förnamnet....
  • Trombyl och lutinus

Hej alla ni!

Jag är gravid igen, åååhhh jag kan inte förstå att vi lyckades.

Har flera missfall bakom mig. 2 med tidigare partner och ett med nuvarande.

Går sedan 3 dagar innan mens (då jag testade innan) på lutinus vaginalt 2ggr/dag (till V.12) plus trombyl 1 per dag (kanske hela grav ut)

Är idag v.5 (4+4)

BF februari

Nu undrar jag om fler där ute använt lut plus trombyl och haft en lyckad graviditet?

Är livrädd för ännu ett missfall

Tack för att ni tog er tid att läsa och svara

• isofija

Joinar denna tråd. Plussade idag på BIM.
    Försökt i 10 månader, ett missfall i februari så det här är tredje gången gillt sen missfallet.

Skillnaden mot då är att jag plussat mkt tidigare och inte har några blödningar så graviditeten verkar "starkare". Nu passar jag på att glädjas och hoppas att det blir en bebis i februari. Enligt NC är det beräknat 26/2.  (v 3+4) enligt beräkning från mensens senaste dag är jag i vecka 6 men det stämmer inte för jag har rätt långa cykler.

Så vi kommer gå efter NCs beräkning till vecka 12 innan vi berättar på jobb osv.
    Vad ska man göra nu förresten? När bokar man in sig hos doktor? Och hur väljer man vart? (stockholm)

• vad ska man heta

Idag mår jag lite mer dåligt. Mår illa. Fy jag blir samtidigt orolig att jag ska bli så superdålig att jag inte kan stå upp. Brukar i vanliga fall bli så för mig. Allt snurrar och jag mår illa.

Svar på tråden februaribebisar 2018