• emda91

februaribebisar 2018

Efter att ha jobbat med syskon till vår son i 11 månader har vi äntligen plussat! Tänkte om vi är några stycken som har bf i februari 2018 så kan vi hänga här! (Eller i hemlig grupp på Facebook)

Så är det fler som plussat?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-27 22:11
    Edit, skicka pm till mig om ni vill vara med i facebook-gruppen så löser vi det. Måste vara vänner för att det ska gå att lägga till dig i gruppen eftersom den är hemlig. Ni får självklart ta bort mig direkt igen sen :) haha

• Svar på tråden februaribebisar 2018
  • Bellsss
    Sandbergjosefine skrev 2017-06-17 08:32:02 följande:
    Förstår känslorna, även om det aldrig varit ett alternativ om vi ska behålla eller inte så kommer alla känslorna pang på bara! Både glada och panikkänslor såklart!

Om ni ska behålla säger jag Grattis till er!

Vi är 21 respektive 22 år gamla, denna graviditet var planerad ni då?
    Vi är 24 och 25 :) firade nyligen 7,5år ihop! Ja, känslorna pendlar verkligen. Samtidigt som vi vill ha barn någon gång så känns det för lite för tidigt nu. Men ju mer vi får landa så blir det på något sätt mer självklart att behålla :)

Grattis till er!
  • alade
    Greennorthernlight skrev 2017-06-17 09:19:14 följande:

Jag går bara och väntar på mitt första VUL som är om två veckor (i vecka 9). Sist i vecka 11 på VUL fick jag besked om MA, embryot hade dött i vecka 9 ungefär, men jag hade kvar alla graviditetssymptom som kraftigt illamående och ömma bröst, så det kom som en chock. Så den här gången är jag så nervös för att det kommer bli ännu ett MA.

Jag förstår att du väntar och att du behöver se att allt ser bra ut innan oron kan gå ned. Jag hoppas att allt ser ut precis som det ska vid VUL.
  • hannap90
    Iowhannah skrev 2017-06-17 07:46:58 följande:

Vad kul! Vår son blir också 2 år i oktober! Den 14de fyller han. När har du BF?

Vi är 30 år båda två.

Åh va skoj :) min dotter fyller den 20:e. Jag har bf 18 februari, du? :)

Jag fyller 27 och min sambo 31 :)
  • Iowhannah
    hannap90 skrev 2017-06-17 19:25:04 följande:

Åh va skoj :) min dotter fyller den 20:e. Jag har bf 18 februari, du? :)

Jag fyller 27 och min sambo 31 :)

Jag har bf den 6 februari, iaf enligt sista mens. Ska på UL den 27 juli så då får vi ett mer exakt datum. Förra gången flyttades vi fram fyra dagar så det skulle inte förvåna mig om det blir nåt sånt igen.
  • hannap90
    Iowhannah skrev 2017-06-17 20:09:25 följande:

Jag har bf den 6 februari, iaf enligt sista mens. Ska på UL den 27 juli så då får vi ett mer exakt datum. Förra gången flyttades vi fram fyra dagar så det skulle inte förvåna mig om det blir nåt sånt igen.

Okej :) är det kub du ska göra då? Jag tänkte ringa på måndag och boka första mvcbesöket :)
  • Iowhannah
    hannap90 skrev 2017-06-17 20:31:08 följande:

Okej :) är det kub du ska göra då? Jag tänkte ringa på måndag och boka första mvcbesöket :)

Precis. Jag har den turen att bo i ett landsting där alla erbjuds göra kub :) Trist bara att det är så lång tid dit!
  • vad ska man heta
    Greennorthernlight skrev 2017-06-17 09:19:14 följande:

Jag går bara och väntar på mitt första VUL som är om två veckor (i vecka 9). Sist i vecka 11 på VUL fick jag besked om MA, embryot hade dött i vecka 9 ungefär, men jag hade kvar alla graviditetssymptom som kraftigt illamående och ömma bröst, så det kom som en chock. Så den här gången är jag så nervös för att det kommer bli ännu ett MA.

Varför gjorde du ett vul i vecka 11? Hade du blödigt eller något?
  • Greennorthernlight
    vad ska man heta skrev 2017-06-17 22:42:28 följande:

Varför gjorde du ett vul i vecka 11? Hade du blödigt eller något?

Eftersom jag går hos en privat gynekolog och blivit gravid tack vare sprutor, gonal-f och ovitrelle så får jag göra tidiga vaginal ultraljud. Förra gången hade jag inget som tydde på missfall, såg till och med hjärtat slå i vecka 9, men på ultraljudet i vecka 11 hade det tyvärr tillbakabildats och dött.

Så är rädd att jag ännu en gång blir lurad av kroppen och att det är ett MA.
  • Greennorthernlight
    alade skrev 2017-06-17 12:17:44 följande:

Jag förstår att du väntar och att du behöver se att allt ser bra ut innan oron kan gå ned. Jag hoppas att allt ser ut precis som det ska vid VUL.

Det hoppas jag också, men om 2 veckor får jag veta och slipper fundera för stunden iaf. :) Missfallsrisken är ju ändå hög några veckor till efter VUL.
  • alade
    Greennorthernlight skrev 2017-06-18 07:17:35 följande:

Det hoppas jag också, men om 2 veckor får jag veta och slipper fundera för stunden iaf. :) Missfallsrisken är ju ändå hög några veckor till efter VUL.

Ja, så är det ju. Men risken är större tidigare och om allt ser bra ut på tidigt vul går ju statistiken för missfall ner väldigt mycket i alla fall. Statistik botar sällan oro, men ibland hjälper det mig i alla fall.
Svar på tråden februaribebisar 2018